אביר שלטון החוק המיתולוגי של רחובות: "אני קורא לציבור לבחור במתן דיל"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

תושב רחובות חנניה וינברגר, שבעשורים האחרונים זכה ביושרו לכינוי שומר הסף ואביר שלטון החוק המיתולוגי של העיר: "מתן דיל הראוי ביותר להנהיג את העיר, אני קורא לציבור להצביע לו". 

 

חנניה וינברגר מחזיק בשני פרסים יקרי ערך. טרם היותו חבר מועצת העיר רחובות קיבל בשנת 1989 "תעודת הוקרה" של "סובלנות – תנועה על מפלגתית להוקעת האלימות" בראשות רעיית השופט חיים כהן ז"ל, שהיה המשנה לנשיא בית המשפט העליון, הפרס השני הוא "עיטור כבוד" "על מאבקו חסר הפשרות בשחיתות הציבורית המקומית ברחובות על עקשנותו ועל שירות התנדבותי ללא לאותך למען אזרחי העיר" של תנועת אומץ בראשות העיתונאי ולוחם השחיתות מספר אחד בארץ אריה אבנרי ז"ל, פרס הניתן לחבר מועצה יחיד בכל שנה. משנת 1998-2013, במשך 3 קדנציות {15 שנה רצופות} פעל חנניה למען התושבים מרשימתו "שירות לתושב". היום, וינברגר לאחר שנות השמונים לחייו, הוא משקיף מרחוק על הנעשה בעיר בהיותו נטול כל אינטרס אישי: " גם היום אני מקבל פניות אם זה ברחוב, או במפגשים חברתיים, מאנשים השואלים את דעתי, לנעשה בעיר או בעירייה".

ישיבת מועצה בשנת 2010, חנניה וינברגר ולידו מתן דיל

כשומר סף וחושף שחיתויות, תן לי דוגמא מפועלך?
" למשל בשכונת "חצרות המושבה", שכללה 99 וחצי דונם אושרה בנייתם של 824 יח"ד, ופתאום נוספו לה באורח תמוה ומוגזם ביותר עוד 316 יח"ד, שהם 1.140 יח"ד. לזאת נוספו עוד כ- 400 יח"ד של "מחסני העירייה", כך שבמתחם כולו ייבנו 1.540 יח"ד, שהם כ-7000 נפש ומחציתם ילדים. בתוכנית המקורית שהוצגה לוועדת המשנה לתו"ב לא הופיע הקמת בית ספר. הגשתי ערר לוועדה המקומית, וראש העיר רחמים מלול דחה עם הרוב הקואליציוני האוטומטי, כמובן, את עתירתי, לאחר כשנה, מלול הודיע לחברי וועדת המשנה לתכנון ובניה שנמצאו 9 דונם עבור בית ספר וגני ילדים. כך הובטח עתיד השכונה, מסופקני אם זה ייתן מענה לכל השכונה אך זה עדיף מכלום".

חנניה וינברגר בבחירות 2018
חנניה וינברגר בבחירות 2018

דוגמא נוספת נבעה מטעות שנעשתה של רישום ילדים לבית ספר שז"ר {החדש}.
"בבית ספר שז"ר נוצרה בעיה, שלושה בנייני מגורים לא נכללו בתוכנית של הרישום, ולכן הילדים שגרו במבנים הללו לא היו זכאים, באופן פורמאלי, לרישום בשום בית ספר. התנדבתי, וראש העיר שוקי פורר נתן לי יד חופשית, שוחחתי עם ההורים ומנהלי בתי הספר ומצאתי פיתרון לכ- 30 ילדים", ייאמר לזכות פורר שמאז הוא שיתף אותי יותר בבעיות חינוך. יזמתי "חוק הצהרת אמונים" של חברי מועצה חדשים ו"חוק הצהרת הון של ראש רשות" שנחקקו בכנסת, פניתי לפרופ. דוד ליבאי לשאול יהלום ולח"כים אחרים בוועדת פנים וחוקה, לאחר כשנה של דיונים החוקים אושרו. הרעיון הוא שהציבור יידע כמה ההון יש לכל מועמד מרגע שהוא נבחר ועד לרגע שהוא מסיים את תפקידו, זהו אות אזהרה לראש רשות. מבחינתי זהו הישג מוסרי וציבורי חשוב מאד לצמצום נגע השחיתות בציבור.

מה אתה חושב על המערכת הפוליטית שלנו?
"אנשים גם חברי מועצה אמרו לי שחבל שאין עוד אנשים כמוני היום במועצה, כי אין מישהו במועצת העיר שבודק את תוכניות הבנייה לעומקן או את ההצעות השונות בתחומים רבים שראש עיר מביא לאישור מועצת העיריה. בזמנו הגשתי אין סוף "הצעות לסדר היום" ושאילתות, גם על חשבון חבר מועצה אחר שלא ניצל זכות זו. היום לצערי אין מי שיעשה את זה".

ישיבת מועצת העיר רחובות צילום רחובות ניוז

מה אתה חושב על המועמדים לראשות העיר רחובות?
"בדקתי שתי תוכניות 'תוכנית מתן שמוביל לשינוי'. מתן דיל השקיע בתכנית המון חשיבה, עבודה מקצועית, חדשנות ויצירה. לזכותו של מתן ייאמר שלא מדובר רק בצד התיאורתי, כי אם גם הרבה מניסיוני, המקצועי והמעשי שרכש בעיריית רחובות, אלא בעיקר בשל היותו בשנים האחרונות יו"ר הועדה המרחבית לתכנון ובניה הראל – מבשרת ציון, קרית ענבים ואבו גוש. הוא בעצם התמקצע בצורה טובה ויעילה על כל מה ששייך לנושא תכנון ובניה עירוני, הקמת אזורי מגורים, תעשיה פיתוח וסחר, תשתיות ותחבורה ומה לא ?". אם ייבחר הוא מופיע מוכן לתפקידו כמקצוען מנוסה".

 

חנניה וינברגר בקלפי. צילום פרטי בחירות 2013
חנניה וינברגר בקלפי. צילום פרטי בחירות 2013

מה דעתך על הציבור הדתי והחרדי בעיר?
"כמי שהיה רוב חייו חבר מפלגת המפד"ל ברמה הארצית בוועדת חוקה ותקנון בראשותם של השר מיכאל חזני, משה אונא וצבי ברנשטיין – כולם ז"ל – ואני כחבר ומרכז הוועדות הנ"ל, שמרתי תמיד, בכל כוחי, שלא לערב את העניין המפלגתי-הפוליטי במישור המקומי. לכך הקמתי רשימה עצמאית בשם 'שירות לתושב' שמחצית המצביעים עבורי {ואף יותר} היו חילונים, ואף אנשי שמאל ומחציתם מסורתיים, דתיים וחרדים. בבחירות הנוכחיות למועצת העירייה מתמודדות 4 או 5 רשימות ששתיים מהן ואולי אף 3 רשימות לא תכנסנה למועצה. חבל, אובייקטיבית, על כל קול שיתבזבז, העירייה טעונה הבראה יסודית ומקיפה. אני קורא לציבור כולו, ובפרט לחניכי ובני הציונות הדתית, על כל פלגיהם וסיעותיהם, הממלאים את שורות כל התנועות והמפלגות בישראל – שמתן הוא חניך ויוצא מבין שורותיה הטובים – להתאחד הפעם ולתמוך במתן דיל, הן לראשות העיר והן למועצת העירייה".

המועמד לראשות העיר עו"ד מתן דיל

"מתן דיל עונה לדרך ולשיטה בה נקטתי תמיד במועצת העירייה "חיה ותן לחיות". מתן דיל הוא אדם שמצא דרך מכובדת ומכבדת לקיום חיי חברה הוגנים בין הציבורים השונים, הדתיים לצד החילוניים, שמאל וימין, צעירים ומבוגרים. התקווה שלי היא, לאחר שיבחר מי שייבחר לראשות העיר, מבחינתי האישית – זה מתן דיל, ששתי הרשימות הגדולות זו של מתן דיל וזו של זהר בלום, או לחילופין זו של זהר בלום וזו של מתן דיל, שכל אחת מהן זכתה ב- 5 מנדטים בעבר, שהם יתחזקו במספר המנדטים, ומי שייבחר לראשות העירייה יקים מהר ובידידות קואליציה נדיבה עם זולתו. קואליציה נדיבה בין ויחד של שתי הגדולות תמנע סחטנות, ג'ובים והשחתת כספי ציבור על ידי סיעות קיקיוניות וסחטניות, כפי שהדבר חייב להיות במישור הלאומי-הארצי".

יש לציין כי כתוצאה מהגשת התלונות של וינברגר למשטרת ישראל, נפתחו חקירות נגד היועץ המשפטי של ועדת תכנון ובניה בעיריית רחובות עו"ד רועי בר, כמו גם נפתחה חקירה נגד החוקר המשטרתי ערן מלכה. בהמשך הוגש כנגדם כתב אישום. 

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *