דרישות חוקיות ורגולטוריות לתחזוקת מעליות

ofir

כשזה נוגע לביטחון חשוב תמיד שכל עסק ידאג לעמוד בדרישות האבטחה על מנת למנוע פגיעה חלילה באנשים או בציוד. אחד הפחדים הנפוצים של אנשים הוא להיתקע במעלית, לכן אין זה פלא שגם כאשר מדובר על מעליות, ישנן דרישות חוקיות ורגולטוריות לתחזוקת מעליות. הדרישות האלו לא נכתבו סתם, הן נכתבו מכיוון שמעלית שאינה מתוחזקת כראוי עלולה לסכן את המשתמשים בה, אבל גם עלולה עם הזמן לצאת מתפעול שוטף ותקין. כמו כל מכשור מכני, מעלית שתתוחזק באופן שוטף ומקצועי תוכל לפעול באופן תקין לאורך זמו רב יותר, בדיוק כמו שאנחנו מתחזקים את הרכב שלנו או את מכונת הכביסה. נפרט כאן מה הדרישות בתחום של אחזקת מעליות ומי יכול לטפל בנושא באופן מקצועי.

איזה דרישות חוקיות ורגולטוריות יש בנושא אחזקת מעליות?

מעליות הן אמצעי שקיים כיום במבנים רבים, וכדי שהמעלית שמשמשת אתכם כל יום בהגעתכם למשרד, לרופא או לבית, נדרשת עבור המעלית אחזקת מעליות בשוטף ויש לעמוד במגוון דרישות חוקיות ורגולטוריות לתחזוקת מעליות. הגדרות התחזוקה הספציפיות לכל מעלית נקבעות בדרך כלל בהוראות היצרן ומשתנות בהתאם לגודל המעלית, אופי השימוש ופרמטרים נוספים. בדרך ככל כשמתוקנת מעלית היא מותקנת עם אחריות לאחר מכן דיירים או שוכרים בנכס צריכים לשלם עבור התחזוקה. על פי החוק, כל מעלית שמותקנת צריכה להיות כפופה לנהלי תחזוקה באופן סדיר. מלבד התחזוקה יש הגדרה בחוק איך יש לתעד כל טיפול במעלית, איזה חלקים מותר להחליף ומתי, מענה שוטף לתקלות ועוד. כאשר בוחרים בחברת אחזקה חשוב לשים לב שהיא עומדת בחוקים ובדרישות הרגולטוריות.

מי מעניק שירותי אחזקה למעלית ומה הם כוללים?

את שירות האחזקה למעלית אפשר לקבל ממגוון חברות תחזוקה למעליות או מהחברה ממנה נרכשה המעלית במסגרת השירות. כמו כן ישנן חברות ניהול שמעניקות במסגרת השירות באופו ישיר או עקיף שירות תחזוקה שנותנים מענה עבור דרישות חוקיות ורגולטוריות לתחזוקת מעליות. השירות שחברת האחזקה נותנת כולל בדרך כלל:

  1. בדיקה תקופתית של המעלית על כל הפן המכני והחשמלי, כולל בדיקת רכיבים וחלפים והחלפתם במקרה הצורך.
  2. טיפולים למנוע
  3. ניקיון חדר המכונות, פיר המעלית והמנגנונים השונים
  4. טיפולי שמנים וסיכה
  5. מענה מידי במקרה של תקלה שדורשת חילוץ
  6. שיפוצים ותיקונים אסתטיים
  7. ביטוח לתחזוקה

איך בוחרים חברת אחזקה למעלית?

כאמור, תחזוקת המעלית היא נושא של בטיחות אבל לא רק. מעלית שתתוחזק כראוי תוכל לפעול באופן תקין לאורך זמן יותר ותידרש לפחות תיקונים והחלפת חלקים כך שלמעשה תחזוקה שוטפת יכולה גם לחסוך כסף לאורך זמן לדיירים. בדרך כלל מי שבוחר את הגורם המטפל הוא ועד הבית או חברת האחזקה בנכס, הם אלו שימצאו את המענה המקצועי שהם צריכים לקבל מחברת האחזקה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *