"אחרי שההורים שלנו עברו טראומות, אני חש שליחות להציל את ילדי העיר"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

המלאך אוריאל: "אחרי שההורים שלנו עברו טראומות, כולי שליחות להציל את ילדי העיר"

 

תושב רחובות אורי אינגדאו בן 40, אב לארבעה, גדל והתחנך מגיל 12 בשכונת קרית משה ברחובות. היום, נחשב אורי ליזם ופעיל חברתי זה שנים רבות והוא בעלים ומייסד של ארגון "ביתא אינגדה"(בית האורחים והשלום).

"הקמתי בית חם שמספק קורת גג זמנית לאנשים שנמצאים בתקופות משבר, ללא עזרה משפחתית ומשמש להם כחלופת מעצר בית באישור כל בתי משפט בארץ".

במה אתה מתמחה?

" אני עוסק עם נוער ואוכלוסיות קצה, מתמחה בתחום הקרמינולוגיה, מטפל בכל סוגי ההתמכרויות ועוסק בכל הקשור בשיקום וטיפול. למשל באסירים משוחררים, דרי רחוב ועוד".

תאר לי את שעות  עבודה?

"למיזם שלי אין שעות, אני עובד סביב  השעון יום ולילה. למשל, אני יכול לקבל טלפון מאיש רווחה בשתיים לפנות בוקר שמבקש שאסייע לדר רחוב שאין לו קורת גג, או משפחה שחסרים לה כלים להתמודד עם בנם שהסתבך באירוע פלילי. אני מגיע למשפחה, מלווה את ההורים, מלווה את בנם בכל ההליכים המשפטיים, עד לשיקומו והשתלבותו בחברה".

מה הגדרת התפקיד שלך?

" מבחינת העירייה תפקידי הנוסף הוא לאתר את אותו נוער או אוכלוסיה שזקוקה לסיוע ולכלים שלי".

עד היום הצלת לא מעט אנשים, עד כמה רחוק הגיע אחד מהם בהשתלבותו בחברה?

" לא מזמן חגגנו למטופל ציון דרך של 4 שנים, הבחור נקי מכל סוגי ההתמכרויות, היום הוא זכה להתחתן ולהקים משפחה, לפני כחודשיים נולד לו בן, הוא הביא חיים חדשים לעולם, עם הזמן הוא הצטרף למיזם שלי בתור מדריך, מבחינתי זה מביא לי סיפוק אדיר למה שאני עושה.

איך הגעת לתחום הזה?

"מתוך משבר אישי שלי שחוויתי, מגיל 12 עד גיל 18 עברתי כמה מסגרות בפנימיות סגורות, נקלעתי למשבר הסתגלותי בשל תרבות חדשה, נחשפתי לטראומות שונות של משברי העליה והקליטה ומשבר הזהות. המשברים סחפו אותי להגרר לסביבה חברתית לא קלה, בעקבות המשברים, קמתי וצמחתי מחדש. כיום אני מרגיש שליחות ומעניק את הכלים הנדרשים להתמודדות היומיומית".

 

"ההורים שלנו עברו הרבה טראומות, ישנו מושג שנקרא 'טראומת הגירה והעברתו הבין-דורית, כיום אני נחשב לדור וחצי יחד עם רבים כמוני, כולנו צריכים להמשיך להלחם שילדינו לא יחוו את מה שאנחנו עברנו".

 

מי השותפים שלך בפרויקט?

" משטרת ישראל, בתי המשפט ברחבי הארץ שנותנים בי את אמונם, שירות בתי הסוהר שאני מעביר שם הרצאות, קהילות טיפוליות ואישפוזיות ברחבי הארץ, אני רוצה להגיד תודה מיוחדת ליעקב מרקוס מ-דני מאפים ומאפיית שיקאגו משכונת קרית משה שתורמים לנו מכל הלב, למסעדת גוג'ו שדואגים לנו לאוכל מסורתי לאורך הפעילויות שלנו ועוד".

האם משהו חסר ברחובות לעידוד המיזם?

"לאור העליה והמאבק במצוקה הקיימת, יש להגדיל פרויקטים מהסוג הזה או להרחיב את המיזם בהוספת תקנים. אני מקבל המון פניות, לצערי אני לא תמיד מספיק להגיע ולטפל בכולן בגלל מחסור בכוח אדם".

אתה נותן מענה לכולם?

"ברור, מכור או אדם במשבר יכול להיות אשכנזי, אתיופי, ספרדי, לי זה לא משנה מאיזו עדה, ברגע שאני נתקל בבן אדם שזקוק לי אני נרתם לעזרה". כי המחלה לא ממיינת או מבדילה בין צבע גזע או מין"

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/DDOFX4aMYoKDNrqF3ryrIS

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *