אישור עבודה בגובה

חדשות רחובות - קרדיט תמונה: freepik - רחובות ניוז

bestlinks111

אישור עבודה בגובה הוא הכרח להרבה עבודות שקשורות לבניין ולשיפוצים. למעשה, אישור עבודה בגובה הוא אישור שכל עובד חייב להחזיק בו ( או מנהל עבודה) אם הוא עובד בגובה שעולה על שני מטרים. נכון, שני מטרים לא נשמעים הרבה, אבל תאונות כבר קרו והגובה הזה לא נבחר באופן שרירותי. גם אם העובדים בשיפוצים שאתם מעסיקים עושים עבודה בגובה שנראה לא מסוכן חשוב לשים לב שיש להם את האישורים המתאימים ואת הציוד הנכון.

 

מה עושים במהלך ההכשרה לעבודה בגובה?

במהלך ההכשרה לעבודה בגובה בחברת המרכז להדרכות בגובה רוכש המתלמד את כל המידע והטכניקות שעליו לדעת בנושא עבודה בגובה. בנוסף העובד ילמד איך לעבוד בצורה הנכונה ביותר עם הכלים בהם עושה שימוש בעבודה שלו. כמובן שלעבור את הקורס פעם אחת אינו מספיק, וכל תקופה מסוימת על העובד לעשות רענון של הקורס, בדיוק כמו שעושים ריענון נהיגה. רק בעזרת הריענון ניתן לחדש את אישור העבודה בגובה.

 

למה חשוב להוציא אישור עבודה בגובה?

הסיבה העיקרית לכך היא משום שעד שנת 2008 כמות התאונות והמקרים הקשים כתוצאה מחוסר זהירות ואי הקפדה על כללי הבטיחות בגובה הייתה גבוהה עד מאוד. עובד שלא עובר קורס הכשרה לעבודה בגובה וקורס ריענון אחת לתקופה ומחזיק באישור עבודה בגובה לא יכול לעבוד בגובה.

 

מה נותן אישור עבודה בגובה?

אישור עבודה בגובה מעניק לעובד את הרישיון והאישור לפעול גובה של שני מטרים מעל האדמה או מעל חלל בעומק של שני מטרים. מדובר ברישיון לכל דבר וצריך להתייחס אליו בהתאם. למי שלא מחזיק את הרישיון הזה ועדין עושה עבודות בגובה, בעצם עובר עבירה פלילית (שלא לדבר על כך שהוא מסכן את עצמו ואת סובביו). עבודות בגובה כוללות בתוכן פיגומים, סולמות, מנופים, במות הרמה, סלי הרמה, מעליות הרמה, סנפלינג ועוד.

 

איך ניתן לקבל אישור עבודה בגובה?

בכדי לקבל אישור עבודה בגובה, יש לעבור קורס עבודה בגובה בהתאם לסוג העבודה אותו אנו מבצעים בשטח. רק עובד או מנהל עבודה שעובר את הקורס בהצלחה ולוקח חלק פעיל בתכנים שלו יכול לקבל את האישור. בנוסף, מעבר לקורס, כדי שהאישור יישאר בתוקף העובד חייב לעבור השתלמויות רענון אחת לשנתיים.

 

למה צריך כל כך להישמר בעבודה בגובה?

פחד מגובה הוא אחד הפחדים היסודיים ביותר בנפשו של האדם, והסיבה לכך שיש כל כך הרבה אנשים שמפחדים מגובה טמונה בנפשנו – הפחד נועד לשמור עלינו. נפילה מגובה יכולה להיות להיות קטלנית, וכשעובד נמצא בגובה במשך שעות רבות הסיכוי שמשהו יקרה לו עולה ( בגלל תסמינים כמו עייפות, קלות דעת או שחיקת החומר). גם אם מאבדים ריכוז רק לשנייה התוצאה יכולה להיות קטלנית. על פי הנתונים מעל 20 עובדים בשנה נהרגים בתאונות עבודה בגובה.

 

 

חדשות רחובות ניוז

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *