אי הסימון למעבר חצייה שמסכן את חייהם: תושבים ב"שכונת המדע" מתריעים על סכנה בטיחותית

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז
שכונת המדע השבוע.איפה סימון מעברי החצייה?

תושבי שכונת המדע מתריעים: היעדר סימון ותמרורים של מעברי חציה בלב השכונה מסכן את הילדים והולכי הרגל בשכונה..כאשר פנו בעניין לעירייה נאמר להם כי בשל הגשמים לא ניתן לצבוע עד ל-1 למרץ. כעת שהתאריך המדובר חלף  עדיין לא זז דבר ועניין שתהיה תאונת דרכים במקום היא רק שאלה של זמן לדבריהם. עיריית רחובות:" עובדי אגף התנועה התחילו בצביעת מעברי חצייה ברחבי העיר ב-1.3 עד לסוף החודש ירעננו כל כל הסימונים בעיר,כולל שכונת המדע".

תושבי "שכונת המדע" לא יודעים את נפשם בחודשים האחרונים בעקבות מחדל בטיחותי לכאורה מצד עיריית רחובות.  מדובר בשכונה שעתידה להיות ירוקה מטופחת ויפה ,אבל עד שחזון התושבים יתממש, מוצאים עצמם התושבים נלחמים מול בירוקרטיה מצד עיריית רחובות שגובלת בסכנת חיים ממשית של הולכי רגל וילדים ,מכוניות נוסעות במהירות תוך סיכון חיי החוצים.זאת למרות התרעותיהם ופניותיהם הרבות לגורמים שונים בעירייה,ביניהם אגף התנועה והשילוט.

עם התגברות האכלוס של תושבים בשנים האחרונות והקמת מוסדות חינוך בתוך השכונה החדשה ,מתבהר לתושבי השכונה חומרת המצב בעניין בטיחות בדרכים . בשעה  שהעירייה לא סימנה את מעברי החצייה בזמן שמשאיות, טרקטורים ,אוטובוסים ורכבי עבודה חוצים את הכבישים ונוסעים הלוך ושוב בשכונה ,בזמן שילדים הולכים לבתי הספר .לדבריהם חוסר סימון מעברי החצייה גורם עבורם דאגה מרובה והם חוששים לשלום ילדיהם . לדברי ועד הפעולה שפנה לעירייה בנושא ,השילוב של תנועה מאסיבית של רכבים עם העדר סימון מעברי חצייה –עשוי להפוך למתכון לאסון. אולם מה שמקומם את התושבים המודאגים  לא פחות ,הוא שגם נעשתה פניה לעיריית רחובות בדבר  נאמר להם  כי אין אפשרות לצבוע בימי החורף . אחת התושבות סיפרה ל'רחובות ניוז" :" לא מבינה מה הבעיה לסמן פסים? כמה גשם כבר יורד במדינה שהדבר מהווה בעיה? האם הארנונה הגבוהה שאנו משלמים לא מספיקה אפילו לדבר כה בסיסי?. מדובר בחוסר אחריות ,אני רק מקווה שלא תהיה תאונה שתיכנס לסטטיסטיקת נפגעי הדרכים כדי לבצע דבר פשוט. בינתיים , חוסכים פח של צבע ". והמשיכה באותה נשימה "שמעתי שיש צבעים איכותיים שמחזיקים מעמד. יש גם פתרון המבוסס על מדבקות כביש של 3m  אבל זה קצת יותר יקר ולא צריך לצבוע כל חצי שנה".

מבט נוסף על הרחובות בשכונת המדע

עיקר הכעס מצד התושבים נובע מהעובדה כי הובטח להם כי כל מעברי החצייה בשכונה יצבעו החל מ-1 למרץ ונכון לכתיבת שורות אלו היעד חלף ולא נעשה דבר. במיוחד שהסכנה הבטיחותית עדיין קיימת

מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "עובדי אגף התנועה התחילו בצביעת מעברי חצייה ברחבי העיר ב-1.3 כמובטח. עד לסוף החודש ירעננו את צביעת כל הסימונים בעיר ,כולל שכונת רחובות המדע"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *