אלון גל והמפתח שלי לחופש: תושב האזור מספר על הדרך שלו לעצמאות כלכלית

buypostil

קרדיט תמונה FREEPIK

אין ספק שכל הנושא של התנהלות כלכלית נכונה הוא דבר מורכב ומאתגר עבור כל אדם שחי בישראל. מצד אחד, יוקר המחייה שרק הולך ועולה בכל התחומים בחיים. מצד שני, בועת הנדל"ן שרק הולכת ומתנפחת. מכיוון אחר – ישראלים רבים חרוצים ומוכשרים, מתקשים להתקיים עם עבודה בתחומים שפשוט לא מכניסים מספיק.

אז מה עושים? ובכן, למרבה הצער יש כאלה שתמונת המצב הזו מכריעה אותם, אבל מנגד אפשר לראות רבים שפשוט מחליטים לקחת את הגורל שלהם בידיים ולצאת לעצמאות כלכלית, למרות נתוני פתיחה פחות טובים כביכול.

סיפור כזה ממש יש לרונן, תושב העיר שמספר שכבר הגיע למצב של ייאוש כלכלי. לשמחתו הוא מוסיף, יצא לו להכיר את אלון גל ואת המירוץ לדירה ב180 יום – שיטה מיוחדת שפיתח שמסייעת לאנשים, עסקים ומשפחות לצאת מתקיעות ולהגיע לעצמאות כלכלית.

את הסיפור שלו הוא ביקש לשתף מתוך רצון לתת תקווה לאנשים שמרגישים שהמצב הכלכלי סוגר עליהם כדי שיוכלו להבין שבעזרת המירוץ לדירה ב180 יום בשיטת אלון גל בפרט ובאופן כללי דרך התייעלות כלכלית והתמקצעות פיננסית, כל אחד יכול להיות אדון לגורלו. שווה קריאה.

"כשהמציאות דופקת לך בדלת"

"האמת היא שעוד הרבה לפני ששמעתי על אלון גל ושבכלל נחשפתי לנושא של חינוך וידע פיננסי, תפסתי מעצמי אדם די שקול כלכלית ואפילו צנוע. באתי ממשפחה די ממוצעת בלי הרבה נכסים והון, ובכל זאת ההורים שלי דאגו שלא יחסר לי כלום במהלך החיים. התגייסתי לצבא והייתי לוחם בגולני, וכשהשתחררתי הרגשתי שהגיע הזמן לצאת לחיים עצמאיים והלכתי ללמוד הנדסה בבן גוריון".

"האמת היא שיש מצב שאם הייתי מכיר את המירוץ לדירה ב180 יום בתקופת הלימודים, אני מאמין שהיה לי הרבה יותר קל לעבור אותה מבחינה כלכלית. אם זאת אלון גל היה אז בשבילי רק מישהו מהטלוויזיה והתקופה הזאת הייתה עבורי די לחוצה כמו אצל הרבה סטודנטים אחרים, אם כי עדיין לא בלתי אפשרית ומפחידה. בגלל הלימודים בקושי הצלחתי לעבוד והתקיימתי ממלגות, אבל בגלל שהייתי לבד והתמקדתי פחות או יותר רק בלימודים, איכשהו הצלחתי להשאיר את הראש מעל המים.

"עם המשפחה התחילו האתגרים"

"את עטרה אשתי הכרתי בתקופת הלימודים. היא גרה קרוב אליי בבאר שבע ולמדה עבודה סוציאלית במכללת ספיר. אחרי שסיימנו שנינו ללמוד עברנו לגור במרכז ושכרנו דירה קטנה בנס ציונה (פחות או יותר בין ההורים שלי ברחובות להורים שלה שגרים בפתח תקווה). האהבה פרחה, החלטנו להתחתן ושנה אחר כך כבר נולד הבן הבכור שלנו – עמרי".

"עם כמה שהייתי מאושר מהמשפחה שבניתי לי, המצב הכלכלי רק הלך והדרדר וזה גרם לי לחרדה והרבה מתחים ביני לבין אשתי. כבר מהתחלה דיברנו על קניית דירה, אבל ככל שעבר הזמן הבנתי שהחלום הזה הוא אולי לא בר השגה. יכול מאד להיות שדווקא בגלל המירוץ לדירה 180 של אלון גל זה משהו שממש דיבר אליי, אבל באותה נקודה זה בכלל לא היה נראה כמו משהו שבכלל אפשר לפנטז עליו".

"משכורת של עובדת סוציאלית שהיא למרבה הצער יחסית נמוכה, משכורת של מהנדס תוכנה בחברה גדולה שהיא לא רעה בכלל, שכר דירה וילד אחד בנקודה הזאת – לא הצלחתי להבין איך המינוס רק הולך ומעמיק, איך אנחנו ממשיכים לקחת הלוואות דרקוניות ולצבור חובות, ואיך הישיבה החודשית הפכה להיות הסיוט הגדול ביותר של שנינו. אני מתבייש לומר שעד שנחשפתי לשיטה המיוחדת של אלון גל – הגענו למצב זה שהמשפחה שלנו כמעט התפרקה לחלוטין. מזל שנחשפתי במקרה לשיטת המירוץ לדירה ב180 יום."

"מתחילים לשנות את המומנטום"

"יום אחד החלטתי לשים את עמרי אצל סבתא, לקחתי את עטרה לאחד המקומות שהכי אהובים עלינו והחלטתי לשים את הכל על השולחן. הבנתי שכדי שמשהו ישתנה אנחנו חייבים לעשות צעדים אקטיביים, רק לא ידעתי בדיוק מה צריך לעשות. לפני זה עברתי ברשת על עשרות שיטות, מדריכים ומנטורים שמציעים פתח לשינוי כלכלי, ואחד מהם היה כמובן אלון גל. אני לא יודע למה דווקא המירוץ לדירה ב180 יום בשיטת אלון גל הוא זה שקרץ לנו, אבל הבנו שיש כאן פוטנציאל אמיתי לצאת מהמצב שאנחנו נמצאים בו כבר כמה שנים"

 

"עטרה כמו תמיד הסתערה איתי על המטרה והחלטנו ללכת על זה. שמחנו לגלות שהצוות של אלון גל הוא מנוסה ומקצועי ויודע להתאים לכל אחד תכנית מדויקת לפי עקרונות מנחים ברורים. התהליך שעשינו היה ארוך ומדובר בהחלט על ריצת מרתון, אבל חשוב לי לפרט בקצרה על השלבים שעברנו:

  • חיסול החובות והמינוס: המירוץ לדירה ב180 יום שם דגש גדול מאד על הדבר הזה. באופן מוזר רק כשהתחלתי גיליתי שזאת הייתה המשקולת הכבדה ביותר על הצוואר שלנו. התחלנו לעבור על ההוצאות שלנו – גילינו מהן ההוצאות ההכרחיות ואיפה אפשר לקצץ, התחלנו לתעד ולרשום הכל וראינו איך מחודש לחודש, המצב נעשה קצת יותר טוב. תוך שנה כיסינו את כל ההלוואות שלקחנו. אחרי שנתיים, לראשונה מזה חמש שנים, הגענו למצב של פלוס בחשבון הבנק.
  • איתור כספים אבודים: הצוות של אלון גל חשף אותנו להרבה מקורות כספיים שבכלל לא ידענו שיש לנו. ירושה אבודה, כספי מילואים שהיו חייבים לי, החזרי מס שעטרה הייתה זכאית להם מתקופת הלימודים ועוד. ההון הראשוני הזה היווה את התשתית לקניית הנכס הראשון שלנו.
  • יצירת מקורות הכנסה נוספים: בתור שכירים, קיבלנו כעובדה קיימת את ההכנסה שלנו עד שנחשפנו לטכניקת המירוץ לדירה ב180 יום. כיום אני נותן שירותי תכנות פרילאנס לשתי חברות לצד העבודה שלי ועטרה עושה שיעורים פרטיים לילדים ונערים. הכנסה נוספת שהיא בשבילנו כמו אוויר לנשימה".

"ככה יצאנו לעצמאות"

"השיטה של אלון גל שמה דגש על הגדרה אישית של רמת החיים בה רוצים לחיות. לנו היה ברור תמיד לאן אנחנו רוצים להגיע וככה הצלחנו לעשות את הצעדים שייקחו אותנו לשם. אחרי התייצבות כלכלית, הצלחנו להתחיל לחסוך. עם ההון שצברנו בתוך כמה שנים הצלחנו לקנות דירה קטנה להשקעה בדרום ושכר הדירה שאנו גובים מכסה על ההחזר החודשי ואפילו משאיר אותנו עם עוד כמה שקלים ביד. המסקנה שלי אחרי שנתתי הזמנות אמיתית באמת וניסית את המירוץ לדירה ב180 יום בשיטת אלון גל, היא שעצמאות כלכלית זה משהו שכל אחד יכול להגיע אליו. הכי נוח להיכנס למקום של הקורבן, להצביע על יוקר המחייה, על המיסים, על שוק העבודה ועל עוד אלף ואחד גורמים אחרים (והרבה פעמים אלו לא האשמות שווא), אבל היום אני מבין שהמפתח לעצמאות כלכלית ולהצלחה נמצא בידיים של כל אחד מאיתנו".

"בשורה התחתונה – אלון גל עזר לי ולמשפחה שלי לצאת ממצב מאד לא נעים שהיינו בו, רגע לפני נקודת האל חזור. אני בהחלט ממליץ לכל מי שמתקשה עם התנהלות כלכלית נכונה, ובמיוחד לכל אותם אנשים חרוצים ומוכשרים, להיחשף אל המירוץ לדירה ב180 יום ולקחת אחריות על גורלכם הפיננסי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *