"אני אוכיח שאעשה הכל למען המדינה"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

"אני אוכיח שאעשה הכל למען המדינה"

דברים שכתב בן העיר מיכאל בן חמו ז"ל הוקראו בטקס יום הזיכרון שקיימה רשת חוויות באנדרטת גדוד 55, בהובלת אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים.

קברו של סמ"ר מיכאל בן חמו צילום רחובות ניוז
קברו של סמ"ר מיכאל בן חמו צילום רחובות ניוז

עיריית רחובות ורשת חוויות רחובות קיימו הבוקר את טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ברחבת אנדרטת גדוד 55 (רחוב הרצל 213), גדוד אשר לחם במלחמת העצמאות ובכיבוש הנגב.

הטקס התקיים בהשתתפות המשפחות השכולות ובהובלת והשתתפות אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. בטקס נכחו חבר מועצת העיר ויו"ר רשת חוויות, אמיתי כהן, ח"מ מחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות, מגי סלע, מנכ"ל רשת חוויות, גולן ביטון ותושבות ותושבי העיר.

אמיתי כהן, חבר מועצת העיר ויו"ר רשת חוויות*, הביא מתוך דברים שכתב בחודשים האחרונים לחייו בן העיר, סמ"ר מיכאל בן חמו הי"ד ז"ל שנפל בקרבות ה-7 באוקטובר: "אבות אבותיי חלמו להגיע לרגע בו הם מגנים על מדינת ישראל, ואני עומד להגיע לזכות הזאת. כולי תקווה שיום יבוא ואני אוכיח שאעשה הכל למען המדינה, מעבר לכך שאתן הכל ואסכן הכל למען חברי הצוות שלי".

כהן אמר: "צמרמורת עוברת בי כשאני קורא את מילותיו אלו, שהרי מה היא חובתנו אם לא להעביר את המורשת הזו, ולאחד את הדורות הבאים סביב אהבת הארץ והערבות ההדדית? מה היא חובתנו אם לא להוריש את דרכו של מיכאל וחבריו לנשק, ואת הציווי שהשאירו לנו להגן על אדמתנו בחירוף נפש?". הוא סיים את דבריו בהתייחסות לנופלי גדוד 55, ואמר: "אנחנו עומדים כאן היום, באנדרטה לזכר חללי גדוד 55 וסוגרים בכך מעגל כואב מנשוא. אנדרטה זו מנציחה את הגדוד ונופליו במלחמת העצמאות. אותם לוחמים אמיצים ששמרו על אדמות מרכז ודרום המדינה עד סוף שנת 1948, לפני 76 שנה.
אנחנו סוגרים מעגל של 76 שנה של עם שחיי על חרבו ותורתו, 76 שנה של קרבות, שגבו את היקר לנו מכל – אבל לא את אמונתנו. אנחנו נותרנו ונשאר עם אחד ומאוחד".

 

גולן ביטון, מנכ"ל הרשת, סיפר את סיפורה של משפחת אלפסי מהעיר, כאשר האב קובי אלפסי, סגן-אלוף במילואים וקצין בכיר באגף המבצעים של צה"ל יצא לקריה, ובאותו זמן בנו אורן אלפסי הי"ד ז"ל, נאבק במרצחים בני עוולה בתוך ממ"ד בקיבוץ נירים. "גם לאחר שנודע לקובי דבר האסון הכבד שבו איבד את היקר לו מכל – הוא המשיך להתייצב בבור בקריה. כאשר נשאל על כך, הוא הסביר: 'אני כבר הפסדתי אבל אנחנו חייבים לנצח'.
"סיפור הגבורה והשכול של משפחת אלפסי היקרה, הוא סיפורה של מדינת ישראל, סיפורם של קרבות עקובים מדם בהגנה על קיומנו, של מלחמות שהפכו משפחות, שכונות, יישובים ומדינה שלמה למשפחת שכול אחת גדולה. אבל זהו גם סיפורה של תקומה ועוצמה, של עם ידוע מכאובים שמעולם לא איבדת את תקוותו, גם ברגעים הקשים ביותר. זהו סיפור על ניצחון הרוח והסולידריות החברתית, על ערכים של רעות וחברות, שעוברים מדור לדור. זהו סיפורה של משפחה אחת גדולה וחזקה".

ביטון סיים דבריו בציטוט של ד"ר יורם בן יהודה, שאמר לאחר נפילת בנו סמ"ר איתמר בן יהודה הי"ד ז"ל בקרבות ההרואים על מוצב פגה: "אני יודע שאני צריך לחיות, שאני רוצה לחיות, שיש לי בשביל מה לחיות. אני רק לא יודע עוד איך עושים את זה", ואמר כי: "וזה חלקנו במשימת ההגנה, להמשיך לחיות יום ביומו, לייצר שיגרה, חוסן, לחזק, לחבק ולהיות שם לצד המשפחות, כשהגעגועים צורבים את הנשמה. לרגע לא עזבנו ידיים, אנחנו עם הנצח – ונמשיך בדרכם של הבנים והבנות שלא שבו הביתה".

את ההכנות והטקס הוביל מרכז חוויות שוויץ המדע בניהולה של אוסנת לוי וניהלה רכזת אוכלוסיות מיוחדות דיקלה אסא, בהשתתפות אנשים עם צרכים מיוחדים, המשתייכים למועדונים חברתיים הפועלים כל השנה ברשת חוויות, ביניהם, מועדוני קטן עלינו, מעגלי קריאה וקבוצת התיאטרון אותה מוביל יוסי זיו, מי שגם אמון על הכנת המשתתפים לטקס, לימודי ההקראה והעמידה מול הקהל.

בטקס השתתפו גם רקדנים מלהקת גלגלי ר.נ.י (בעמידה ובישיבה על כסאות גלגלים), חבורת הזמר של דיירי ניצן רחובות, דיירי אקים, זמרים מלהקת 'רוח חדשה', קהילה נגישה רחובות ומתנדבים מהקהילה.

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *