בטיחות תחפושות ילדים

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

לקראת חג הפורים, מחדד הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה את נושא בטיחות התחפושות לילדים.

לקראת חג הפורים, כמו בכל שנה, הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה פועל לאכיפת דרישות הבטיחות לתחפושות ואבזרי פורים הנמכרים בשווקים והמיועדים לילדים עד גיל 14 שנים. וזאת על מנת לוודא שלא מוצעים למכירה תחפושות ואבזרי פורים שעלולים לסכן את הילדים.

הממונה על התקינה מזהיר את הציבור ומבקש להימנע מהקניה ומהשימוש בתחפושות בהן עשויים להימצא ליקויים העלולים לפגוע בבריאות ו/או בבטיחות של ילדים.

לפי דרישות התקן, התחפושות ואביזרי הפורים צריכים להיות מסומנים בגיל המומלץ  של המשתמש ובסיבות להגבלת הגיל, באזהרות ובהוראות השימוש הבטוח בתחפושת, צריכים להיות עמידים בהידלקות, עמידים מפני התפרקות חלקים קטנים מהם, ללא היווצרות של לולאות מהסרטים והחבלים ללא פליטת חומרים מסוכנים מחומרים מהם עשויים התחפושות ואבזרי הפורים.

אין לקנות ולהשתמש בתחפושות ואביזרים לפורים שלא נושאים סימון בשפה העברית כנדרש בתקן:

  • שם וכתובת של יצרן מקומי בעברית, או של יבואן בעברית;
  • לגבי תחפושות שאינן מיועדות לילדים מתחת לגיל 3 שנים – נדרשת אזהרה בעברית לפיה "לא מתאים לילדים שגילם פחות מ-3 שנים!", או ציור הסמל להגבלת הגיל מעל אריזת התחפושת;
  • הימצאות הוראות טיפול בבד התחפושת באמצעות סמלים, כגון: אופן הניקוי או אופן הכביסה, הוראות גיהוץ או יבוש;
  • אזהרות יצרן נוספות בשפה העברית.

אם תחפושות או אבזרי פורים אינם נושאים את הסימונים המפורטים לעיל, קיים חשד סביר כי מוצרים אלה לא עברו את הבדיקות הנדרשות טרם התרתם לשימוש, ויתכן שאינם עומדים בדרישות התקן הרשמי החל עליהם והם ועלולים להיות מסוכנים.

לאור השימוש הנרחב של הציבור בסחר אלקטרוני, יובהר כלהלן:

התחפושות שמוזמנות מחוץ לארץ דרך אתרי האינטרנט לא עוברות בדיקות מעבדה להתאמה לתקן ישראלי רשמי 562, לפיכך מומלץ לבדוק מול ספקי התחפושות את התאמת התחפושות לדרישות התקן האירופאי EN-71  שעליו מבוסס התקן הישראלי.

לתשומת לבם של ההורים שמכינים לבד תחפושות לילדיהם: 

  • בהכנה עצמית של תחפושות יש להימנע משימוש בחומרים דליקים (נוצות, צמר גפן, בדים סינטטיים דקים, שערות ופלומות מחומרים דליקים) וכן להימנע משימוש בחומרים רעילים (דבקים, צבעי שמן ותרסיסי צבע המסומנים כמכילים "רעל").
  • בתחפושות לפעוטות וילדים מתחת לגיל 3 שנים אסורים לשימוש מרכיבים קטנים שניתן להסירם, שרוכים ארוכים וסרטים אלסטיים – כל אלה עלולים לגרום לחנק או לפגיעות אחרות בילד.
  • יודגש כי מסכות ותחפושות לילדים מתחת לגיל 3 שנים צריכות להיות ניתנות להורדה מהירה מראש ומגוף הילדים בעת מצב חירום.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *