ביהמ"ש: אופניים חשמליים נחשבים כרכב מנועי בתאונות דרכים

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

בהחלטה תקדימית נקבע כי יש לראות באופניים חשמליים כרכב מנועי כהגדרתו בכל הנוגע לחוק פיצויים לנפגעי תאונת דרכים . משרד התחבורה: אנו מקדמים תוכנית מהפכנית להקמת רשת אוטוסטרדות לאופניים בגוש דן .

השופט אלדד נבו קבע בבית המשפט השלום בכפר סבא כי יש לראות באופניים חשמליים כרכב מנועי כהגדרתו בכל הנוגע לחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים.
בתביעה שהוגשה נגד איי.די.איי ביטוח ישיר לבית משפט השלום.להחלטתו "האופניים החשמליים הנעים היום בכבישי הארץ בהחלט עונים על ההגדרה כלי רכב הנע בכוח מכני… האופניים החשמליים הם תופעה כה נפוצה, עד שניתן לקבוע כידיעה שיפוטית ששימוש בדוושות האופניים לצורך נסיעה הוא עניין נדיר, והנעת האופניים החשמליים נעשית אך ורק באמצעות המנוע החשמלי… האופניים החשמליים נוסעים בכביש (שהרי החוק אוסר עליהם לנוע על המדרכה) וגורמים לסיכון תעבורתי משמעותי… התאונות הנגרמות כתוצאה משימוש באופניים חשמליים זהות בנסיבותיהן ובתוצאותיהן לתאונות בהן מעורבים אופנועים".
נבו לא חסך בביקורת כנגד המדינה והוסיף "ייתכן שאם המחוקק היה נותן דעתו ומסדיר את השימוש באופניים חשמליים כפי שמוסדר השימוש באופנוע תוך חיוב בלימוד נהיגה וקבלת רישיון, חובת רישום ורישוי כלי הרכב וחובת ביטוח היה השימוש בהם הופך לתופעה חיובית, אולם במצב הקיים כיום בו רוכשי האופניים החשמליים עושים שימוש בדרכי תחבורה מבלי להכיר ולציית לחוקי התעבורה הבסיסיים וללא כל מיומנות לנהיגה בדרך ציבורית, הם מהווים מפגע תעבורתי המסכן את הולכי הרגל ואת הנהגים עצמם".
במשרד התחבורה הודפים את הטענות ומשליכים את האחריות על גורמי האכיפה בישראל קרי משטרת ישראל "האחריות על אכיפת תקנות הקשורות לאופניים ולקורקינטים חשמליים, כמו בכל שאר כלי הרכב, מוטלת על משטרת ישראל. במטרה לסייע למשטרת ישראל באכיפת התקנות, יזם משרד התחבורה את הרחבת סמכויות האכיפה גם לפקחי הרשויות המקומיות. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הסדיר את כל נושא התקינה, הרכיבה והבטיחות של אופניים וקורקינטים חשמליים, בתקנות מפורטות שאושרו בוועדת הכלכלה של הכנסת ופורסמו בכל אמצעי התקשורת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *