בין קודש ל…ג'אז אלבום חדש למוסיקאי היוצר הרחובותי אורי דרזי

בין קודש ל...ג'אז אלבום חדש למוסיקאי היוצר הרחובותי אורי דרזי

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

בין קודש ל…ג'אז אלבום חדש למוסיקאי היוצר הרחובותי אורי דרזי

מאת אלומה עברון

אורי דרזי, מוסיקאי ויוצר, דמות בולטת בעיר הולדתו רחובות, מעולם לא דמיין שיצליח לחבר בין שתי אהבותיו הכל כך מנוגדות וילחין טקסט קודש בעיבוד ג'אז…אבל עובדה!

קישור לאלבום לחץ כאן

האלבום החדש שלו "בסתר כבגלוי" שיצא לאחרונה, מוכיח את אחדות הניגודים הבלתי אפשריים. צלילי הג'אז הפרועים וחסרי החוקים נשזרים בליטוף שובב ברצינות עתיקת היומין של מזמורי תהילים, פסוקי חוכמה מספר משלי ותפילות היומיום. מדובר בסטרט-אפ. ככל הידוע אף פעם לא הולחנו פסוקי קודש בעיבוד ג'אז בשום מקום בעולם.

בכול "אשמה" הקורונה. דרזי (57, גרוש, אב לשניים וסב לנכד), מלחין, מפיק, במאי, מנהל מוזיקלי ומנצח על ארבע מקהלות ייצוגיות (סביון, קריית אונו, ניר צבי , ו "קולות המושבה" פתח תקווה), מצא את עצמו יושב בבית בסגר מדכא, חסר מעש ומתוסכל. זה לא קרה לו מאז נפגש לראשונה עם גיטרה בגיל 15 והפך בוגר מצליח של ביה"ס "רימון" והמשך לימודים והופעות בתזמורות בניו יורק. זה לא קרה לו במהלך הקריירה הססגונית שלו בארץ הכוללת ניהול מוזיקלי של חבורות נוער, להקות מחול ("הדרים" ברחובות), מופעים, עצרות וטקסים, כאלה שהפכו אותו למוכר וידוע לא רק ברחובות עירו אלא אף בערים אחרות. זה לא קרה לו מעולם לשבת בחוסר מעש כשאין אפילו הופעות או מחזות זמר מפורסמים כמו "גריז", שנהג להעלות בבתי הספר שבהם הוא מנהל אומנותי – כמו תיכון קציר ברחובות. וכעת – כלום! דיכאון של ממש!

אורי דרזי צילום אולפני ליאור

לפתע חדרו לאוזנו מהחלון הפתוח צלילי תפילת ההודיה מאחת התפילות לשבת- "נשמת כל חי"- שכל כך אהב משחר ילדותו. חבורת מתפללים התאספו בגינה למטה, בגלל הקורונה. היה זה רגע מכונן עבורו. כך נולד הרעיון למזג בין שירי קודש לזרם המוסיקלי האהוב עליו- ג'אז.

קישור לאלבום לחץ כאן

 

בדיסק החדש שלו תוכלו לפגוש כמובן את "נשמת כל חי", ההשראה שלו, בביצוע מרטיט לב, אין הגדרה אחרת. רצועה אחרת מביאה את "על משכבי בלילות" , מזמור האהבה המפורסם משיר השירים בביצוע ענק של אולם קונצרטים.

את המזמור הזה כמו גם את המזמור "אשת חיל" מספר משלי הקדיש דרזי לבת זוגו בפרק ב', איריס ארליך(47, גרושה +1)', מנהלת מערכות מידע – ממש סינית בשביל דרזי…

על פניו זיווג בלתי אפשרי. אך מסתבר שבת הזוג ההייטקיסטית ניגנה במפוחית-פה כבר בגיל 12 ואף הייתה חברת תזמורת המפוחיות של רמת גן בניצוחו של האומן האגדי שמואל גוגול, ויצאה להופעות בארץ ובעולם. באותו זמן כבר נרשם על שמו של דרזי ייסוד "הפסטישניר", פסטיבל הזמר המפורסם של שבט הצופים של רחובות.

מאוחר יותר, בעוד דרזי עמל על אלבומו הראשון "אהבה בארבעה חלקים"(2017), אלבום המקפל 35 שנים של עשייה מוסיקלית, הפציעה בת זוגו בשיר שכתבה בשבילו –"גם מחר אוהבת". את השיר ביצעו יחד. אוחזים ידיים? לא נתפלא.,, מה שברור שהם משלבים זרועות בחמש שנות הזוגיות שלהם, כשאיריס מבצעת סולו מפוחית בהופעות המקהלות שעליהן דרזי מנצח, ומפיקה את הקליפים של המילים באלבומיו. הוא מצדו השתחרר מפחדו ממחשב בזכותה, והיום הוא שוחה במומחיות בתוכנות מוסיקה. כלומר כשהוא לא מבשל עבורה, ובמוחו הקודח מתנגן איזה עיבוד חדש…אולי הלחנת הגבלות הקורונה בעיבוד פופ?

קישור לאלבום לחץ כאן

 

קרדיט צילומים: אולפני ליאור

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *