במוצ"ש: הקרנת סרט הדוקו "קוד מוטה" על בינה מלאכותית, טכנולוגית זיהוי פנים ומחיר החופש המוגבל

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

31 ביולי, מוצ"ש הקרנת סרט הדוקו "קוד מוטה"  על בינה מלאכותית, טכנולוגית זיהוי פנים ומחיר החופש המוגבל
במסגרת דוקולייף ומועדון החדשנות העירוני Innovision

לדברי ח"מ איטל בציר אלשיך: " לקדמה יתרונות ופתרונות לבעיות , אך לצידה גם חשש אמיתי מפני פגיעה בחופש האדם ובדמוקרטיה. עלינו האזרחים מוטלת האחריות להיות תמיד עם עיניים פקוחות לרווחה ומדי פעם גם מטילי ספק"

ב-31 ליולי מוצ"ש, 21:15, באולם בימת הנוער העירונית, יוקרן הסרט התיעודי: "קוד מוטה", הבוחן את ההטיות באלגוריתמים של טכנולוגית זיהוי פנים, בעקבות החשיפה של חוקרת במעבדת המדיה של אוניברסיטת MIT הסרט מתאר על רקע סיפורים אישיים של נפגעי אלגוריתמיים גם את מאבקן של אקטיביסטיות לחקיקה שתגן עלינו מפני השלכות הבינה המלאכותית, המנהלת תחומים רבים כל כך בחיינו. כל זאת לצד דעות קדומות, גזענות וסקסיזם שפורחים לצידה.
לפני הקרנת הסרט תרצה רון ליבנה, חוקרת עתידים, ביולוגית ובעלת תואר שני במנהל עסקים וניסיון בפיתוח עסקי בארץ ובעולם. במסגרת עבודתה בתחום הביוטק ליבנה השתתפה באקסל טור היוקרתי MassChallenge אשר בבוסטון.
רון מתמחה בנושאים מגוונים הקשורים לגוף האדם: עתידו של הגוף האנושי כתוצאה מהתערבות ביולוגית ורובוטית ועבדה כמנהלת תחום בארגון בינלאומי המקדם לימודי רובוטיקה לילדים ונוער. בהתעמקותה בתפיסה של הגוף האנושי. אם נדמה שהיא נשמעת לכם מוכרת הרי שליבנה גם התארחה כעתידנית הבית בתכנית המדע הפופולרית 'גלילאו' של ערוץ "כאן"
לדברי ח"מ איטל בציר אלשיך, מחזיקת תיק אסטרטגיה חדשנות ויזמות ותיק פיתוח בר קיימא שעומדת מאחורי הקמת מועדון החדשנות Innovision שבמסגרתה תושק בקרוב אפליקציה ייעודית לקהילת חברי המועדון.

אלשיך מציינת:
הקדמה מביאה פתרונות לבעיות, אך גם עלולה באותה המידה לגרום בפגיעה אנושה בחופש האדם ובדמוקרטיה. ככל שהטכנולוגיה והמדע מתקדם כך עולות שאלות אתיות וחציית גבולות. תראו מה קורה בסין שהפכה לבירת הניסויים של טכנו' הבינה המלאכותית על בני האדם. אנחנו האזרחים צריכים ללכת בעיניים פקוחות לרווחה, מטילים ספק ובשעת הצורך גם מוכנים להרים דגל אדום".

מחיר 20 ₪ בלבד כולל הרצאה, שתייה חמה ועוגה (מומלץ להגיע עם כוס רב פעמית).
להזמנת כרטיסים טלפונית: 08-9232200 או לחצו כאן
הערה: לא ניתן לרכוש כרטיסים בערב ההקרנה.
אורך הסרט: 90 דק' ארצות הברית\ בריטניה\ סין 2020

חדשות רחובות ניוז

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *