במכון ויצמן הפסיקו את שיתוף הפעולה עם משרד הבריאות

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

במכון המדעי הממוקם ברחובות  שיגרו מכתב למשרד הבריאות בו טענו כי בשל הטלת דופי והאשמות חסרות בסיס כלפיו והן עובדיו. על רקע המחדל בתוצאות בדיקות הקורונה שנמצאו תחילה כחיוביות ובהמשך התבררו כשליליות . הוחל על הפסקת הקשר עם משרד הבריאות עד להודעה חדשה 

הכתובת הייתה על הקיר: מכון ויצמן למדע ברחובות  מנתק את הקשר עם משרד הבריאות. זאת על רקע המלחמה בין משרד הבריאות ומכון ויצמן בנוגע לתוצות בדיקת הקורונה שנעשו במכון והובילו לתוצאות חיוביות ואישפוז שווא של קשישים מבתי אבות בסביבה בבתי החולים,קפלן אסותא וברזילי. כאשר בהמשך בבדיקות שנערכו באותם מרכזים רפואיים הראו תוצאות שונות מאלו שהתקבלו במכון הרחובותי,שהתברר כי המקור לתוצאות השנויות במחלוקת נבעו מלכלוך של המבחנות בהם בוצעו הבדיקות.

כאמור,במכון לא אהבו בלשון המעטה את האשמות מצד משרד הבריאות בהם הטילו דופי על עובדי המכון בגורמי תקשורת שונים והן האשמות שווא,אודות המחדל במספר בדיקות. ואי לכך, אתמול(שישי) שיגרו ראשי המכון מכתב למשרד הבריאות על המשך שיתוך הפעולה ,זאת על אף שפרויקטים בהם הושקעו כספים רבים ,כולל מעבדה לבדיקת קורנה יופסקו מיד לאלתר, כולל ספינת הדגל פיתוח של רובוט שהיה אמור לספק עשרות אלפי בדיקות. הפרויקט עצמו לא קיבל את ברכת הדרך  של משרד הבריאות. גורמים במכון ויצמן אומרים כי לאור ההתנהלות של משרד הבריאות ,עולה כי הוא אינו מעוניין לבסס את אסטרטגיית שלו על קיום מערך בדיקות אינטנסיבי כפי שנהוג בכל העולם, ולכן מוותר על האפשרות שמכון ויצמן למדע  העמיד בראשותו.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *