במכון ויצמן נערכים לבצע אלפי בדיקות לאבחון קורונה

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

משרד הבריאות חתם על הסכם עם מכון ויצמן על שימוש במעבדה במכון לטובת בדיקות קורונה.המעבדה תתחיל לפעול באופן מיידי החל מהיום בהיקפים של כ-1000 בדיקות ביום.

אחת הבעיות החריפות איתן מתמודד משרד הבריאות מאז התפתח משבר הקורונה בארץ הוא היעדר יכולת לבצע היקף גדול מאוד של בדיקות לגילוי הנגיף. בעוד כיום מבוצעות בישראל מאות בדיקות ביום, ראשי המשרד הצהירו בימים האחרונים על שאיפתם לעלות לכ-2,500 בדיקות ביום בתוך שבוע.אחת הדרכים להשגת מטרה זו עוברת במכון ויצמן למדע ברחובות.

כעת מודיע(שישי) משרד הבריאות כי נחתם הסכם  עם מכון ויצמן על שימוש במעבדה במכון לטובת בדיקות קורונה.המעבדה תתחיל לפעול באופן מיידי החל מהיום בהיקפים של כ-1000 בדיקות ביום.זאת על ידי רתימת מעבדת מחקר חדשנית מתקדמת הפועלת במכון לטובת המאמץ הלאומי.

במכון סיפרו אתמול כי לפני כמה ימים הם קיבלו פנייה ממשרד הבריאות ונערכו פגישות עבודה בין אנשי המכון בראשות הנשיא פרופ' אלון חן להנהלת משרד הבריאות, כולל מנהלת בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי, ראשי המועצה לביטחון לאומי וגורמים נוספים, בפגישה המרכזית השתתף גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

נשיא מכון ויצמן פרופ' אלון חן, "מכון ויצמן למדע הוא חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית, ואנו רואים לעצמנו חובה וזכות לסייע ולתרום בהתמודדות של המדינה והעם בישראל עם משבר הקורונה העולמי. בעת משבר זו, אנו רותמים את יכולותינו בתחום המחקר הבסיסי, ומפעילים אותן לרווחת האנושות".

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *