ברחובות "נלחמים על החיים"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בשיתוף עיריית רחובות ביצעה מגוון פעילויות הסברה ברח' הרצל בעיר ,זאת במסגרת קמפיין חדש לבטיחות בדרכים שמטרתו לייצר מודעות לתופעת הנפגעים במעברי חצייה ולמצב את עבירת אי מתן זכות קדימה כעבירה "לא נורמטיבית".

במסגרת קמפיין ארצי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים 'נלחמים על החיים' שנערך במהלך החודש, עיריית רחובות קיימה פעילויות הסברה מגוונות ברחבי העיר, במטרה להעלות את המודעות הציבורית למתן זכות קדימה להולכי רגל במעבר חציה.
פעילויות ההסברה, המשותפות לעיריית רחובות והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, החלו בשבוע הספר העברי, במסגרת זו בוצעה הסברה דו יומית ולימוד כללי הבטיחות בדרכים לילדי הגיל הרך, ע"י שחקנית מקצועית שהייתה מחופשת לדמות ספרותית ידועה בשם " איילת מטיילת", בצורה הומוריסטית ומשעשעת, הנצמדת לעלילה הספרותית העבירה השחקנית מסרים ותובנות למשתתפים בנוגע לבטיחות בדרכים. בסוף כל פעילות, המשתתפים קיבלו שקית בד ממותגת עם מסר בטיחותי ספרותי, וחוברת צביעה.

כמו כן נערכה פעילות ההסברה לנהגים במספר יעדים על ציר הרצל בשלושה מוקדים המוגדרים כמעברי חצייה לא מרומזרים ומסוכנים, וכן פעילות הסברה נוספת המוכוונת להולכי הרגל בצומת הרחובות הרצל – בית הפועלים. הפעילות כללה בין היתר פריסת עמדות הסברה, דיילים מסבירנים שפנו לתושבים והעבירו את המסרים וכן פנייה נוספת לנהגים בדבר מתן זכות קדימה להולכי הרגל. בין היתר הופעלה בובה מתנפחת עם מסרי בטיחות בדרכים שהנעימה את האווירה ברחוב. לתושבים חולקו גלויות ומדבקות עם מסרים מותאמים לבטיחות בדרכים.

חבר מועצת העיר, מחזיק תיק תחבורה, רונן אהרוני: "עיריית רחובות בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יצאה לקמפיין חשוב מאין כמותו. במסגרת הקמפיין נערכו פעילויות הסברה מגוונות, המצטרפות לפעילויות הרבות שנעשות בעיר בנושא בטיחות בדרכים, הן בנושא ההסברה והן בנושא שיפור התשתיות הבטיחותיות בעיר. אני תקווה שפעילויות אלו יביאו להורדה בכמות התאונות והנפגעים בעיר רחובות. בהזדמנות זו אני מבקש להודות לראש העיר, רחמים מלול, על כך שהוא רואה את נושא הבטיחות בדרכים בעיר כאחד היעדים החשובים לשיפור והעשייה".

מנהל המחלקה לבטיחות בדרכים, אייל לוי: "הפעילות עשתה את שלה והמסר הועבר הן לנהג, על גילוי סבלנות ומתן זכות קדימה כלפי הולך הרגל, והן לציבור הולכי הרגל, שיהיו ערניים ויגלו התחשבות באדם שיושב ומחזיק בהגה. אני תקווה שבפעילות זו תושבי העיר יצטרפו למאבק הציבורי במלחמה על החיים ויביאו למניעת תאונות הדרכים ופגיעות הנפש בעיר רחובות. אני מודה לחבר מועצת העיר, רונן אהרוני, על השותפות והנכונות להצלחת הפעילות בעיר ולמנהל אגף תנועה, שילוט, פיקוח ושיטור עירוני, ליאור שוקרי, על הירתמותו להצלחת הקמפיין בעיר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *