בתום דיון סוער- אושר הסכם הקמת בית כנסת בשכונת המדע

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

בתום דיון סוער אושר הסכם הקמת בית כנסת בשכונת רחובות המדע, וסוכם כי ראש העיר יפגוש את תושבי שכונת שעריים.

חבר המועצה אביב איטח צילום רחובות ניוז

אמש התקיימה ישיבת מועצת עיר שבחלקה כאמור הייתה סוערת והצליחה להלהיט את הרוחות בשני נושאים מרכזים. האחד כאשר אביב איטח העלה לסדר יום בקשה לסקר צרכים בשכונת שעריים, בחינת סוגית התחבורה שלטענת תושבים החלו להיווצר עומסים ופקקים מרגע שהוצבו שני רמזורים בשכונה. איטח בחר לפתוח את דבריו בשיר הנוסטלגי "זה לא שכונת פאר ולא שכונה של עוני ויש בה תושבים כמוך וכמוני … בשכונת שעריים".

חבר המועצה אבי קינד, צילום רחובות ניוז

אבי קינד הרים את קולו על איטח כאשר קינד הטיח בו שהוא יוצר מתח בין השכונות הותיקות לחדשות, איטח התעלם מדבריו וקינד מבחינתו המשיך להסביר כי ההחלטה להציב רמזורים אינה תלויה רק בהמלצת הרשות אלא במשרד התחבורה, אור ירוק וגורמים נוספים לאור ריבוי תאונות הדרכים שהיו באזור.

ראש העיר רחמים מלול הגיב ואמר שבתקופה בה הוא מכהן הושקעו בשכונה 130 מיליון שח בשכונת שעריים, והזכיר שזו השכונה שבה גם הוא גר ועוד מספר חברי מועצה נוספים לרבות אביב איטח, ולבטח אין זה נכון להציג שתושבי שעריים הם מקופחים. סוכם שראש העיר יפגש עם התושבים, סגניו ונציגי עירייה רלבנטיים.

 

הסאגה השניה התמקדה באישור הסכם בית כנסת. 

בישיבת המועצה סערו שוב הרוחות ברגע שהגיעה ההצבעה לאישור הסכם "עמותת חזון המדע" להקמת בית כנסת בשכונת המדע.

חברת המועצה קארין ברגינסקי צילום רחובות ניוז

חברת המועצה באופוזיציה, עו"ד קארין ברגינסקי, הסבירה שהיא בעד בתי כנסת ותומכת כמו שתמכה והשתתפה בארוע השקת בית כנסת בשכונה שלה, ב"רחובות החדשה". ברגינסקי ציינה שמשיחה שערכה עם תושבים בשכונת המדע הם לא מרוצים מההחלטה ואם אפשר להעלות את ההצעה מחדש בישיבת מועצה הבאה. אל תוך דבריה התפרץ חבר המועצה אבי קינד שכינה אותה "צבועה", ברגינסקי לא נשארה חייבת והשיבה לקינד שהוא חצוף ודרשה שיתנצל על דבריו.

 

מנכ"ל העירייה, דורון מילברג הסביר: שהעירייה מחויבת לעמוד בזמנים ואינה יכולה לדחות לרבות העובדה שההצבעה בנושא עלתה כבר 4 פעמים. בסוף, בחרה בריגינסקי להצביע כנמנעת.

חברת המועצה איטל בציר אלשיך צילום רחובות ניוז

גם חברת המועצה איטל בציר אלשיך , המתגוררת בשכונה ביקשה להסביר מדוע אינה תומכת במתן אישור בניית בית כנסת ל"עמותת חזון המדע".
אלשיך: ייתכן שרבים מחברי המועצה לא מודעים לכך, אבל עיריית רחובות מעולם לא הקצתה קרקע לקהילה הקונסרבטיבית של עמותת "עדת עמנואל" היושבת כיום על קרקע פרטית שבעלותה ברחוב מילר.

לדבריה, דווקא הקהילה הקונסרבטיבית תואמת את אופי התושבים, לרבות העובדה שבשנים האחרונות הצטרפו יותר ויותר תומכים מהשכונה בבית כנסת הקונסרבטיבי ומספרם הגיע לפחות ל-200 תושבים.
"כיצד ייתכן ש-3 עמותות ניגשו לבקשת הקצאת קרקע, שתי עמותות דתיות אורתדכסיות חזרו עם תשובה חיובית ורק לקהילה הקונסרבטיבית לא חזרו בכלל עם תשובה", טענה אלשיך.

ראש העיר רחמים מלול שאל את אלשיך בהלצה: מה אם תושבי שעריים ירצו גם בית כנסת קונסרבטיבי? היא השיבה: אם זה יהיה רצון העם לאחר סקר צרכים, הרי שגם שעריים יזכו בבית כנסת קונסרבטיבי על פי דרישה.

ישיבת מועצת העיר רחובות

אלשיך ביקשה לנצל את ההזדמנות כדי לצאת בקריאה לעשות עירוב שימושים בכל בחינה של הקצאת קרקע.
"יש להתחיל לקחת בחשבון עירוב שימושים בכל הקצאת קרקע שניתנת לעמותה כזה או אחרת לטובת מתנס, מועדונית, מתחם עבודה ועוד".

פנחס הומינר בישיבת המועצה צילום רחובות ניוז

והוסיפה כשהיא מצביעה לעבר ח"כ פנחס הומינר: "תלמדו מהרב הומינר ומקהילת קרטשניף. אצלם בקומה הראשונה שמים גני ילדים וספא ובקומה השנייה בית כנסת. כך צריך להיות ביתר השכונות. עירוב שימושים על פי צורכי השכונה והתושבים".

ראש העיר רחמים מלול בישיבת המועצה צילום רחובות ניוז

בסיום הדיון ניגשו החברים להצבעה, התנגדו חברות המועצה איטל בציר אלשיך וד"ר רוני באום, נמנעו קארין באגינסקי ואבי קינד, שאר החברים הצביעו בעד ומלול סיכם: "שמדובר על הצבעה בנושאי דת אני מאפשר בחירה חופשית ללא משמעת קואליציונית". 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *