גאווה רחובותית בניו יורק

גאווה רחובותית בניו יורק

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

תלמידים במגמת מיזוג אוויר בתיכון הטכנולוגי 'עמל זיו' ברחובות, זכו במקום הראשון בארץ בשלב הגמר של תחרות היזמות הארצית של NFTE, שנערכה במרכז פרס לשלום. וביום ראשון הקרוב ימריאו לגמר העולמי בניו יורק וייצגו את ישראל בתחרות בינלאומית של NFTE והג'וינט. ולאחרונה אף התקבלה הזמנה ראשונה של המוצרים בחו"ל.

תוכנית NFTE – Network for Teaching Entrepreneurship(ניפטי), שפותחה בארצות הברית ואומצה על ידי הג'וינט ועמותת 'אשלים', עוסקת בהכשרת בני נוער ליזמות עסקית. התוכנית מלמדת כיצד לכתוב תוכנית עסקית להקמת עסק קטן ומשמשת מנוף לכישורי חיים לעצמאות כלכלית.במשך כ-60 שעות לימוד נחשפים בני הנוער לתכנים שונים הנוגעים להקמה ולתפעול של עסק
תלמידי תיכון 'עמל זיו' ברחובות פיתחו מוצר חדשני: בר מים לרכב, בהנחיית המורה אנטולי מירלס. המים נמצאים במיכל נפרד, עוברים לנהג דרך צינורית המלופפת סביב המאייד של הרכב, מתקררים באמצעות הסוללה הקרה של המזגן ומגיעים דרך ברז היישר לכוסו של הנהג. יתרונות ההמצאה היא שהנהג לא צריך להתעסק בזמן הנהיגה בפתיחת בקבוקים, ויכול להתרכז בנהיגה, בעוד המים זמינים עבורו לשמירה על ערנותו ובריאותו במשך כל הנסיעה, ללא עלות ותוך שמירה על אנרגיה ירוקה.
כאמור, התלמידים התחרו מול תשע קבוצות נוספות של תלמידים מרחבי הארץ שהגיעו לגמר, וכאמור קטפו את המקום הראשון. בין הנימוקים של שופטי התחרות לבחירת המיזם של בית ספר 'עמל זיו', היה התהליך השנתי שעשו התלמידים, החשיבה, היצירתיות, עבודת הצוות, פשטות היוזמה, עלותה הנמוכה והפרזנטציה.
לצורך פיתוח וקידום המיזם, הקימו התלמידים חברה בשם 'מייטק', שנוסדה בבית הספר. מנכ"ל החברה הוא מתן בארבי, תלמיד הכיתה שהוביל אותה. כשהוכרזה הזכייה במקום הראשון, אמר בארבי: "אני תלמיד 'עמל זיו' ברחובות, ואני גאה על כך".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *