גירושין ברבנות – איך עושים את זה נכון ויפה?

ofir

מערכת היחסים שלכם כבר ממזמן לא נראית אותו הדבר, ואתם לא רואים אופק ועתיד לחיים המשותפים גם אם יש ילדים משותפים בתמונה. מצד אחד, קל מאוד להמשיך לריב ולדרדר את מערכת היחסים לשפל חדש, ומהצד השני ברור לכם שכדאי להשקיע כמה שיותר משאבים ומחשבה כדי לסיים את מערכת היחסים על הצד הטוב ביותר לטובת הילדים ובני הזוג. בסופו של יום, מבחינתם של זוגות רבים גירושין ברבנות היא החלטה האופטימלית שעונה על כל הצרכים ומאפשרת תנאים טובים להתחיל את פרק ב. אבל איך בדיוק אפשר להצליח לעבור גירושין ברבנות, עם כל החיכוכים והפחדים, כאשר יש לכם המון אמוציות והרגשות סוערים? יש כמה דרכים שבהן אתם יכולים לשפר את המצב שלכם לאורך דרך.

איך עוברים גירושין ברבנות ושומרים על הילדים ועל מערכת היחסים הטובה?

הבחירה שלכם לפנות להליך גירושין ברבנות היא אולי הסוף של מערכת היחסים אבל היא ממש לא הסוף של המשפחה. ולכן, אתם צריכים:

  1. להחליט לנהל את מערכת היחסים האישית בצורה מכבדת – זהו אתגר גדול במיוחד לזוגות שמסיימים את מערכת היחסים בריב. אבל אם אתם לא רוצים לגרום לילדים שלכם יותר צער ממה שהם חווים, צריך לשים את כל המחלוקות בצד ולזכור שמערכת היחסים כולה מתרכזת בטובתם של הילדים.
  2. לנסות לפתור את המחלוקות מחוץ לבית המשפט – בעזרתם של עורכי דין לענייני משפחה וגירושין, אפשר לנהל משא ומתן רציני ואחראי, מבלי לערב את בית המשפט ואת הרשויות מתוך מחשבה על צרכי הילדים ועל העתיד המשותף שלכם בהורות מסוג אחר. אם תצליחו להתמודד עם המחלוקות הגדלות, בית המשפט יאשר לכם להיות הרבה יותר חופשיים בהחלטות שלכם וכך לנהל את חיי המשפחה בצורה טבעית יותר, גם שנים אחרי הגירושין עצמם.
  3. לעדכן את בן או בת הזוג על כל שינוי – אם נכנס בן זוג חדש לתמונה. אתם רוצים לשנות את סדרי המפגשים עם הילדים. או שמצבו הכלכלי השתנה לאין שיעור. כל אירוע גדול בחיים הוא אירוע שבו צריך לערב את הגרוש או הגרושה. כמובן שאתם לא צריכים לערב רגשות, אבל חשוב לעדכן על המצב ולקבל ביחד החלטות מתוך הבנה שיש השפעה ישירה על חיי הילדים בהווה וגם בעתיד.

מה אתם צריכים לעשות כדי לייצר את התנאים המשפטיים הנכונים?

הליך גירושין הוא הליך מורכב באותה מידה של הליך הגשת בקשה לצו ירושה. יש המון אמוציות ויש המון גורמים חיצוניים המעורבים בתהליך. מה שאומר שאתם צריכים להתנתק מהסביבה והשפעותיה ולבחון את הפתרונות המתאימים ביותר לילדים שלכם בעצמכם. אל תהססו לפנות לעזרתו של איש מקצוע, ואם צריך אפילו להתחיל הליך גישור, והכל כדי לסיים פרק חשוב בחיים שלכם בצורה יפה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *