דרכים טבעיות להרחיק חרקים מהבית

buypostil

קרדיט תמונה FREEPIK

—תוכן שיווקי —

מזיקים יכולים להוות בעיה משמעותית שאיננה רק מסתכמת בתחושת אימה והירתעות. לצד העובדה שהם מהווים סיכון לבריאות חרקים ומזיקים נוספים דוגמת מכרסמים עלולים גם לגרום לנזקים מבניים לנכס.

בעוד שחומרי הדברה כימיים הם יעילים, הם עלולים להיות מזיקים גם לבריאות האדם וגם לסביבה, דבר אשר מרתיע רבים וגורם להם לחפש אחר אלטרנטיבות יעילות ובריאות יותר. מגמה זו לא פסחה על ישראל ובה רבים עוברים לשיטות טבעיות וללא חומרי הדברה החל משיטות טבעיות ועד להדברה ירוקה אורגנית.

להלן בשיתוף צ'יק צ'ק ג'וק הדברות העורכת הדברות ירוקות אורגניות וכן שמספקת חומרי הדברה טבעיים להדברה עצמאית, סקירה מקיפה של מגוון אסטרטגיות טבעיות לניהול והשמדת מזיקים בבית ובדירה.

נקיטת אמצעים מניעתיים

השלב הראשון בשליטה טבעית במזיקים עוברת בראש ובראשונה במניעה.

במילים אחרות, הפכו את הבית שלכם לפחות מושך למזיקים, ובכך תוכלו למנוע רבו מן הבעיות עוד בטרם הן יתחילו.

אטמו נקודות שונות המאפשרות למזיקים ולמכרסמים להיכנס לביתכם. פעלו לאיתור סדקים, חריצים ופתחים שמזיקים עשויים להיכנס דרכם. חסמו את הפתחים הללו באמצעות חומרים שונים, ובמידת הצורך קראו לבעל מקצוע שיעשה עבורכם את העבודה עם חומרי איטום יעילים.

שימו לב במיוחד לאזורים שבהם צינורות השירות נכנסים לבית, כגון פתחי אוורור, מיזוג אוויר וכיוצא בכך.

כמו כן, הפחיתו את הלחות באזורים שונים שונים המועדים לפורענות כגון מרתפים. ישנם כלים ייעודיים המסייעים בניקוז הלחות ובייבוש האוויר.

ולסיום, שמרו על ניקיון באופן קבוע וקפדני. ניקיון קפדני הוא חיוני להרחקת מזיקים. הקפידו לנקות, היפטרו משאריות מזון, ואחסנו מזון באריזות סגורות.

חומרי הדברה טבעיים להרחקת מזיקים

ישנם מספר חומרים טבעיים יכולים לגרש מזיקים ללא פגיעה בהם, בכם או בסביבה.

שמנים אתריים רבים, כגון לבנדר, מנטה, אקליפטוס ושמן עץ התה, הם חומרים יעילים להרחקת מזיקים. ניתן להכין תרסיס על ידי דילול כמה טיפות מהשמנים הללו במים והתזתו סביב נקודות הכניסה ואזורים מושפעים.

עשבי תיבול כמו בזיליקום, מנטה ועלי דפנה יכולים לגרש את המזיקים. הניחו אותם בגינות או סביב המטבח להרחקת מזיקים. תבלינים כמו קינמון, ציפורן ושום יכולים גם הם להיות יעילים.

בנוסף, הידעתם כי ישנם מזיקים מועילים? כן, מזיקים מועילים. הכנסת מזיקים מועילים, כגון פרפרי ליידי (שאוכלים גמדונים) וחגבי מדבר, או אפילו חתול שיחפש אחר טרף יכולה לעזור לשלוט באוכלוסיית המזיקים.

מלכודות ביתיות כגון דבק נגד זבובים ועד למלכודות ללכידת מכרסמים יכולים לתפוס או למנוע כניסה של מזיקים למרחבים מגורים. חשוב לציין כי למי שחשוב שלא לפגוע במכרסמים, הרי שיש להימנע ממלכודות דבק.

לסיכום

שיטות טבעיות וללא חומרי הדברה לשליטה במזיקים בבית ולהרחקתם, הן לא רק בטוחות יותר עבורכם ועבור סביבתכם, אלא גם יכולות להימצא כיעילות למדי.

במידה והשימוש בחומרים אלו איננו צולח, הרי שמומלץ להיוועץ עם מדביר מוסמך אשר מספק גם שירותי הדברה עצמאיים, ושיוכל להנחות אתכם באילו חומרים להשתמש ובאיזו אסטרטגיה לנקוט.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *