האם גם השנה לא יהיה מזון בריא בבתי הספר?

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

ועדת החינוך של הכנסת אמורה להתכנס ביום שלישי הקרוב לדיון מיוחד כדי לאשר אחרי שנים של המתנה. את תקנות החוק לאיכות המזון ולתזונה נכונה במוסדות החינוך שאושר ב-2014.

פחות מחודש לפני תחילת שנת הלימודים – האם התלמידים ייפרדו סוף סוף ממאפים עשירים בשומן כמו מלאווח, ג'חנון ובורקס או המיצים המתוקים בבתי הספר? . את התשובה לכך נקבל ביום שלישי הקרוב ,בשעה שועדת החינוך של הכנסת צפויה לאשר בדיון מיוחד את תקנות החוק לאיכות המזון ולתזונה נכונה במוסדות החינוך שאושר בכנסת בשנת 2014 ,אך היישום מתעכב מאז. לא מעט בגלל שמשרד החינוך התקשה עד כה לאכוף את החוזר ללא חוק מוסדר ואל מול הלובי החזק של המתנגדים לו.

בחוזר מנכ"ל משרד החינוך שפורסם הובהר כי בשטחי מוסדות חינוכיים תיאסר מכירה או הגשה של מאכלים ומשקאות ממותקים ומאכלים מטוגנים ועשירים בשומן. מאכלים ממותקים שהכנסתם תיאסר הם בין היתר עוגות, עוגיות, רוגלך, קרואסונים, ופלים, סוכריות. בגזרת המאכלים המטוגנים והעשירים בשומן צוינו צ'יפס, חטיפים מלוחים, בורקס, ג'חנון ומלאווח. בנוסף, תיאסר מכירה או הגשה של מזון מעובד המכיל פוספטים וניטרטים כמו נקניקיות וקבב וכן של מנות אישיות להכנה מהירה.

הסיבה האחרונה לסחבת היתה בקשה לדיון מחודש בדרישה להחריג את הישיבות הקטנות, וזאת בטענה כי אינן מסוגלות לעמוד בעלויות אספקת  ארוחות בריאות ומפוקחות לתלמידיהן. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן שהניף את דגל המאבק במזון הלא בריא, טען כי הישיבות לא מסוגלות לעמוד בעלויות. מאחוריו ניצבו רבנים מאותן ישיבות.

נשיא עמותת מהיום – הפורום הישראלי לאורח חיים בריא, פרופ' איתמר רז, שלח לאחרונה מכתב בנושא לליצמן ובנט ובו כתב כי "פשוט שובר את הלב לגלות את הרשלנות בטיפול בחתימה על תקנות החוק לפיקוח על איכות המזון ותזונה נכונה במוסדות הלימוד בישראל". בהמשך המכתב מבקש רז מהשרים "לסיים את הסאגה, לכנס את ועדת החינוך ולחתום על התקנות במהרה. אני ספק אם בתולדות כנסת ישראל היה עוד חוק חשוב כל-כך כמוהו, שהתעכב במשך שנים ועבר 3 קדנציות של שרי חינוך (גדעון סער, שי פירון וכעת השר נפתלי בנט)".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *