הודות להפללת סוכן משטרתי סמוי: גל מעצרים נרחב בארגון הפשיעה של משפחת לביא

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

עמוס ואופיר לביא מרחובות, שמוגדרים על ידי המשטרה ראשי ארגון פשע, חשודים בהזמנת חיסול של אדם שהיה מצוי עמם בסכסוך.לאחר שהופללו על ידי סוכן סמוי. הבוקר(ראשון) הותר לפרסם כי הסוכן הפליל עוד 45 גברים החשודים בעבירות שונות, בהן סחר באמצעי לחימה וסחר בסמים.

בית משפט השלום באשקלון האריך לפני זמן קצר ב-7 ימים את מעצרם של האחים עמוס ואופיר לביא מרחובות, החשודים בניסיון רצח. האחים לביא מרחובות, מוגדרים על ידי המשטרה ראשי ארגון פשע. שמם של האחים לביא עלה באחרונה לכותרות בעקבות חיסולו של הסוכן המשטרתי אנטון רומן בפרדס בפאתי העיר.. השניים נעצרו בחשד לרצח של רומן לאחר שהצליחו להרדים את המשטרה לאחר שהסוכן העביר מידע שגוי על כך שבכוונת האחים לחסל עבריין אחר איתו הם היו מסוכסכים לאחרונה. רומן,שהעביר את המידע ליחידת הבילוש של אזור מרכז,לא תיאר לעצמו שבעצם מדובר בחיסולו שלו שעלה לו בחייו. בסופו של דבר הוגשו כתבי אישום נגד שלושה אחרים בביצוע הרצח שאירע ביוני האחרון.

בעיר רחובות משתולל זה כמה שנים סכסוך בין שתי משפחות פשע חזקות: לביא ועמר. סכסוך הדמים מעסיק מדי יום ביומו את חוקרי היחידה המרכזית של מחוז מרכז בעקבות שורה של חיסולים. בתחילת החודש שעבר נרצח בגן יבנה אברהם ממו בן 24, שהיה דמות מוכרת ובכריה בארגון הפשע של משפחת לביא.וגם הוא נעצר בתחילה במעורבות ברציחתו של אנטון רומן ,אולם הוא שוחרר בסופו של דבר ולא הוגש כנגדו כתב אישום

זו לא המכה היחידה שספגו האחים לביא באחרונה. לפני יותר מחצי שנה חוסל דוד שוורצמן שהיה ידוע בכינויו ארתור ארקליאן מתחת לביתו ברחוב גלוסקין בעיר בשיה שחזר מנסיעה עם אופנועו ומתנקש ירה בו מטווח קצר למוות. ארקליאן, ששימש כמאבטח צמוד של האחים היה גובה בארגון הפשיעה של משפחת לביא, נרצח . כמה חודשים לאחר מכן גם כן בערב שישי אירע רצח נוסף בעיר בכניסה למתחם צימרים בשכונת שיכון סלע ,כאשר יוסי עטר אסיר משוחרר ובעלי המקום נרצח ע"י מתנקשים ביריות אקדח בתוך המתחם. מוקדם יותר היום הודיעה המשטרה כי פענחה את רצח עטר שאירע בתחילת יוני

היחידה המרכזית של מרחב לכיש היא זאת שהצליחה לשים את ידה על האחים לביא באמצעות הסוכן המשטרתי. הסוכן, שהיה בעצמו חבר בארגון פשע, הפליל 16 חשודים שמוגדרים יעדים של המשטרה, בהם שמונה חברי ארגון פשע

חקירה מורכבת של משטרת ישראל שכללה מאמץ מודיעיני וטכנולוגי רחב, הביאה לפענוח רצח יוסי עטר תושב רחובות בן 59 בליל שבת ה- 2/6/17.

בחקירת משטרת ישראל עלה כי , יבגני גולבקו המכונה "אסחב" בן 22 מבת ים, ורוסלן שצפטניוב בן 25 מרחובות, פעילים בארגון פשיעה מהשפלה, רצחו ביריות אקדח, על פי החשד, את עטר במתחם הצימרים שלו "נייס פלייס" ברחוב משה פריד ברחובות.

השנים נעצרו ב-9/7/17 והועברו לחקירה בחשד למעורבותם ברצח. בחקירה עלה חשד כי מספר שבועות הרצח, עברו השניים להתגורר במתחם הצימרים של עטר. בערב הרצח עזבו השניים את המתחם וחזרו אליו סמוך לשעה 20:30 דרך חור בגדר.

השניים ניגשו אל עטר שפניהם מכוסות, שלפו אקדחים וירו לעברו בעת שהלך בחצר המתחם בגבו אליהם.

הקורבן ניסה להימלט לעבר המחסן במתחם הצימרים וסגר אחריו את הדלת אולם השניים פרצו בבעיטה את הדלת, הביטו בו ונמלטו מהמקום, לא לפני שתלשו ממשרדו של עטר את מערכת הDVR – המקליטה את מצלמות האבטחה.

במנוסתם השאירו השניים במשרדו של המנוח את אחד האקדחים שהיה ברשותם. השניים נמלטו מהמקום ברכב, וכאשר הגיעו לתל אביב, שרפו את בגדיהם ונפטרו מה-DVR.

תמורת הרצח אמורים השניים היו לקבל 50,000 ₪ כל אחד, אולם בפועל קיבלו רק חלק קטן מהסכום.

מעצרם של השניים הוארך מעת לעת, ובמהלך חקירתם התבססה, באמצעות מהלכי חקירה מורכבים, תשתית ראייתית למעורבותם ברצח.

מחר יוגש נגד השניים בבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום בגין רצח וכן בקשה לעצרם עד תום ההליכים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *