"היא אמרה לי אבא יש כאן מחבלים! אמרתי לה אל תדאגי החיילים יחסלו אותם"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

דרור אשרם, אביה של סמלת שי אשרם ז"ל שנפלה ב-7.10.2023 בקרב על הגנת הארץ, נזכר בשיחתו האחרונה עם בתו האהובה בשעה 08:30: "היא אמרה לי אבא יש כאן מחבלים! אמרתי לה אל תדאגי החיילים יחסלו אותם".

בשעה 06:30 התקשרה שי לאמה, אביה ודודתה, מספר פעמים ועד לשעה 08:30 אז היתה שיחתה האחרונה.

"באותה שבת, ממש ברגע שנשמעו אזעקות, התקשרנו לשי לדרוש לשלומה" סיפר האב דרור אשרם והוסיף: "גם אני, גם אישתי והבת שלנו, הבנו שהמצב בהרבה יותר גרוע ממה שחשבנו. הבנו שלא מדובר רק בטילים, אלא ממש בחדירת מחבלים. ניסיתי להרגיע אותה שהכל בסדר ושיש חיילים שישמרו אבל היא המשיכה להיות בלחץ ובסוף אמרה 'תגידו לכולם שאני אוהבת אותם'". השיחה נותקה ואבד הקשר בין שי למשפחתה. מאותו רגע כל המשפחה התקבצה אצל הדוד ניסים אשרם בזמן האזעקות כי רק לו ממ"ד. "מאותו רגע עקבנו בדריכות אחר כלי התקשורת, כדי לדעת מה קרה לשי, חיכינו וחיכינו וביום שני, בשעה 20:30 הגיעו לבית קציני צה"ל עם  ההודעה המרה" סיפר דרור.

 

שי ילידת העיר רחובות, בת זקונים לדרור ושרי,  לשי אח גדול הראל בן 41, שתי אחיותיה תהילה 37 ושחר 26. שי למדה בבית הספר היסודי ויצמן בעיר ולאחר מכן בתיכון קציר ומשם המשיכה לגיוסה לצה"ל. שי חגגה יום הולדת 5.9.2023 אולם בגלל פעילותה ועיסוקה בצבא השנה היא לא הספיקה לחגוג, היא אמורה היתה לצאת לקורס מפקדים ממש שבוע לאחר מותה. חבריה וחברותיה סיפרו שהיא היתה חייכנית, אהבה לעזור לכולם, היתה האור של המשפחה. "היא מאוד אהבה את הצבא ובפרט את התפקיד שנתנו לה, זו אבידה גדולה לכולם".

שי אשקם ז"ל באדיבות המשפחה

בת דודתה, טליה אשרם, אמרה בהספדה: " לא הפסקת להגיד לי בטלפון 'אני אוהבת אותך, תגידי לכולם שאני אוהבת אותם, שמרי על אמא ואבא שלי', מבטיחה לשמור עליהם, אקיים את הבקשה האחרונה שלך. הבטחנו שנכנס להריון יחד ונגדל את הילדים שלנו בדיוק כמו שגידלו אותנו, תאומות שרק עם שפכטל אפשר להפריד אותן".

אחותה שחר: "סליחה שהתקשרת אלינו ולא יכלנו לעזור לך, אמרת שאת אוהבת אותנו ואת לא יודעת כמה אנחנו אוהבים אותך. מבטיחה שנשמור על אמא ואבא, אנחנו חזקים, אני יודעת שאת רוצה אותנו חזקים".

קיברה הטרי של שי אשרם צילום: רחובות ניוז
קיברה הטרי של שי אשרם צילום: רחובות ניוז

מתוך הספדו של הראל, אחיה הגדול של שי: "אחותי, אני רוצה לבקש ממך סליחה, שאני האח הגדול שלך ולא היתה לי אפשרות לעזור לך, לא היתה לי אפשרות לשמור עליך, אני רוצה לבקש סליחה גם מאלה שהיו צריכים להיות פה ולבקש ממך סליחה, מראש אמ"ן, מראש השב"כ, הרמטכ"ל שנשבע להגן על אזרחיו וחייליו והוא כשל בתפקידו! אני מבקש ממך סליחה".

שי שרתה כתצפיתנית בחיל הגבולות שבאוגדת עזה, בגדוד נשר 414. היא השתתפה במבצעים רבים ומנעה מספר חדירות של מחבלים לשטח ישראל ופגיעות באזרחים. שי סייעה בשמירת חיים תקינה לתושבי עוטף עזה. מפקדיה סיפרו כי כבר בהכשרותיה לתפקיד היא בלטה בזכות המוטיבציה לתפקיד, הרצון והשליחות שהפגינה. שי זכתה להיות במסלול היוקרתי של צה"ל, מסלול חנית, מסלול פיקוד וקצונה. מפקדיה סיפרו כי שי היתה חברותית, מקצועית דומיננטית ומובילה וכך מפקדיה וחברותיה ליחידה יזכרו אותה.

יהי זכרה ברוך

 

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/Ll5Vq8bB3Ea5sRJfONYPXJ

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *