היום שאחרי ההפגנה! אזרחים כועסים על בני העדה האתיופית, האם פנינו למלחמת אחים?

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז
מפקד התחנה סנ"צ שרון מנור

היום שאחרי! בעלי עסקים כועסים על בני העדה, במשטרה לא מתכוונים לגלות יותר איפוק ואם המחאה תמשך כבר בהתחלה יבוצעו מעצרים.

 

הנזקים הרבים שנגרמו לבעלי עסקים בעיר כתוצאה מהערב השני למחאה של בני העדה האתיופית לא עוברים בשתיקה. בעלי עסקים שניזוקו כועסים וכמוהם תושבים רבים שרכביהם ניזוק או שנתקלו באלימות בכבישים הראשיים. במשטרה לא מתכוונים לאפשר למפגינים לקיים את היום השלישי ומתכוונים כבר בהתחלה לבצע מעצרים ולמנוע את הוונדליזם.

במהלך הלילה פעלו מאות שוטרים בגזרת תחנת רחובות בפיקודו של מפקד תחנת רחובות סנ"צ שרון מנור וגילו סבלנו  יתר. מנור הלך עם כוח משטרה מלווה בשוטרי יס"מ וכבאית שכיבתה את המדורות. שוטרי היס"מ ביצעו ירי גז מדמיע שהדף את המפגינים לאחןר עד צומת אושיות ושכונת מילצ'ן שם היתה תגרה ארוכה ואלימה בין עשרות נערים שיידו אבנים על השוטרים. במהלך הןונדליזם נופצו חלונות ראווה של חנויות, תחנות לוטו, תחנות אוטובוסים והצתו פחי אשפה ופסולת ואפילו ניסו להצית את תחנת הדלק פז בשכונת שעריים.

אחד התושבים אמר בכעס " עם כל הכבוד למחאה של בני העדה, הם לא יכולים לעשות מה שהם רוצים! בארצות הברית זה לא היה קורה, היו מטפלים בהם כמו שצריך! תעשו הפגנה שעה שעתיים אבל מה אשמים התושבים? מה אשמים בעלי העסקים שניזוקו כלכלית? מה אשמים אזרחים וחתנים וכלות שלא הגיעי לחתונתם? המחאה הזו אולי צודקת אבל בני העדה גרמו לכך שהתושבים רק כועסים עליהם יותר ונוצרה כאן שנאה מיותרת כלפם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *