המהנדס עתניאל מדר מרחובות הורשע בגרימת מוות ברשלנות

חדשות רחובות - בית משפט השלום ברחובות - רחובות ניוז

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז
בית משפט השלום רחובות
בית משפט השלום ברחובות

המהנדס עתניאל מדר מרחובות שהיה מעורב בבדיקה ואישור גופי התאורה לאולם האירועים "עדיה" ביבנה, אשר קרסו וגרמו למותה של אחת מאורחותיו ביוני 2015-הורשע היום ע"י בית המשפט השלום ברחובות בגרימת מותה ברשלנות

בית המשפט השלום ברחובות הרשיע היום (שלישי) את אורן זרוג ואתניאל מדר בגרימת מותה ברשלנות של אביבה חיון ז"ל ובחבלה ברשלנות בגין פציעתם של כעשרים אורחים ששהו באירוע באולם האירועים "עדיה" ביבנה ביוני 2015, כאשר נברשת כבדת משקל קרסה . לפי כתב האישום, זרוג שימש כשותף בחברת תאורה ואף מונה כאחראי התאורה באולם "עדיה", זאת על אף שזרוג חסר הכשרה או השכלה הנדסית. עותניאל מדר היה מהנדס קונסטרוקציה.

אשר על פי כתב האישום,מדר לא טרח כלל לברר מי תכנן את גוף התאורה, למרות שמדובר היה בכזה אשר היה חריג בגודלו ובמשקלו. מכתב האישום עולה כי מי שתכנן את גוף התאורה היה לא אחר מאשר אדם, אשר לא היה לו כל הכשרה מקצועית לנושא, ולשם התקנת גוף התאורה הוזמן מי ששימש בזמנו מסגר האולם.

כאמור, מעורבתו של מדר באחריותו לאירוע הייתה כי לא בחן ובדק את נקודות החוזק של גופי התאורה, לא ביצע עליהם ניסוי עומס, למרות שידע שהם ממוקמים מעל רחבת הריקודים של האולם, שם אמורים להתכנס מאות בני אדם. במסגרת כתב האישום נכתב כי מדר לא הבהיר לבעלי האולם, אשר גם הם נאשמים בפרשה כולה, כי אינו מוסמך לתת אישור לגוף תאורה מסדר גודל שהותקן באולמם, ומי שאמור היה לתת להם אישור שכזה הוא מהנדס מכונות, אשר מכיר את התחום על בוריו.

"לאחר סקירה אני מאשר את יציבותם (של גופי התאורה-ג.ס), ומצהיר שהם אינם מהווים סכנה לשוהים ולמבקרים במקום", כתב מדר בכתב ידו ומסר זאת לגורמים ששכרו את שירותיו. אולםבית המשפט לא קיבל את גריסתו והיום הוא הרשיע את מדר ואורן זרוג בגרימת מותה של מותה ברשלנות של אביבה חיון ז"ל ובחבלה ברשלנות בגין פציעתם של כעשרים אורחים ששהו באירוע באולם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *