הסכין המנצחת במטבח שלכם

buypostil

 

קרדיט תמונה FREEPIK

בכל מטבח יש לנו את הכלי שאנו מתחברים אליו יותר מכול. זו יכולה להיות קערית שקיבלנו במתנה ליום ההולדת או כף יציקה שמלווה אותנו בכל מזיגת מרק. אבל יש כלים שהם מעבר לנוסטלגיה, וכשאנו מדברים על כלים כאלה, אנו מתכוונים לסכין מטבח. סכינים למטבח הן סכינים איכותיות שעושות את כל ההדבל בעבודה במטבח. הן מקילות על ההתמודדות היום יומית עם כל חומרי המזון ומאפשרות לנו לבשל מנות טעימות ולקצור מחמאות. אז הגיע הזמן שנעניק לסכין המטבח את כל הכבוד הראוי לה.

סכין מטבח טובה – למי זה מתאים?

אוהבים את עולם המטבח והבישולים? רוצים להפתיע את כולם עם מנות סוף הדרך? סכינים למטבח שהן טובות ואיכותיות הן כל מה שאתם צריכים כדי להצליח להכין את המנה כראוי. ויש אנשים שזקוקים יותר מכול לסכינים כאלה:

  • שף עד הבית – ישנם אנשים הפותחים עסק משלהם ומעניקים שירותי שף עד הבית. הם מגיעים לאירועים ביתיים כמו חוגי בית, ימי הולדת, הצעות אירוסין או עבור אנשים שרוצים לאכול טוב בארוחת הערב הבאה שלהם.השף מגיע כשהוא מוכן עם כל הציוד שלו, וזה אומר גם תיק מיוחד עם תאים, כאשר בכל תא יש סכין מטבח.
  • שף מסעדות – ידיו של שף מסעדות ובתי קפה עמוסות עבודה. שף זה עסוק מן הבוקר ועד הערב בהזמנות מיוחדות. עליו לבחור את הכלים הטובים ביותר בשעת לחץ, כאשר הזמנות של לקוחות מחכות לצאת אחת אחר השנייה. שפים אלה דואגים מראש לכלים הטובים ביותר שיעזרו להם להכין מנות טעימות במיוחד, כאשר הכלי המרכזי בכל עבודות המטבח הוא הסכין. לכל שף טוב יש כמה סכינים למטבח שהופכות את העבודה במטבח לקלה יותר.
  • שף מתחיל – אי אפשר לדבר על סכין מטבח מבלי להתייחס לשף המתחיל. שף כזה רק לומד לשלוט בסכין ולכוון אותה כרצונו, על מנת שהוא יוכל ללמוד את מיומנות החיתוך והבישול. סכין מטבח איכותית היא סכין טובה להתחיל איתה, שכן היא ידידותית לכל משתמש והידית שלה נוחה לאחיזה.

מדוע כדאי לבחור דווקא בסכין סנטוקו

לאחר שראינו את היתרונות הבלתי מבוטלים של סכין מטבח טובה, נכיר סכין מיוחדת שעושה את כל ההבדל במטבח והיא סנטוקו. היא הגיעה אלינו מיפן, ומשמעות שמה ביפנית הוא 3 סגולות, כאשר הכוונה היא לפעולות הסכין העיקריות שהן חיתוך, קיצוץ ופריסה. שלוש היכולות האלה מובנות בתוך סכין אחת ולכן, סנטוקו הופכת לסכין המנצחת במטבח. סכין מסוג זה מתאימה לכל אחד מכמה סיבות מרכזיות. דבר ראשון, הסכין נוחה לאחזקה ומיועדת למי שעושה את הצעדים הראשונים שלו בתחום הבישול והכנת המנות המושקעות. כל מי שמתחיל לעבוד עם הסכין מגלה שהיא נוחה מאוד לעבודה. גם לאחר שאתם עובדים במטבח במשך שעות, חותכים ומעצבים את המנות, אתם עדיין לא מרגישים עייפות. כי הסכין עושה את כל ההבדל.

שנית, סכין סנטוקו ייחודית בכך שקל לתחזק אותה. כל מה שאתם צריכים לזכור הוא להקפיד לשמור על ניקיון הסכין ולשטוף אותה בסבון ומים לאחר השימוש, תוך ביצוע שפשוף עדין באמצעות מטלית רכה. חשוב גם להפריד בין הלהב של הסכין, ולהניח אותה על גבי מתקן לסכינים או בתוך נרתיק המיועד לכך. ההפרדה הזו חשובה ונועדה לשמור שהלהב של הסכין לא תישרט על ידי כלי מטבח אחרים. כמו כן, מומלץ להקפיד להימנע מחיתוך מזונות קשים או קפואים שעלולים לשרוט את הלהב או אפילו לשבור אותה. במקום זאת, בידקו היטב את המזונות וחומרי הגלם שאתם מעוניינים לחתוך ברגע נתון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *