הסתיימה מחאת בני העדה האתיופית בעקבות מקרה גזענות שהתרחש בתחנת הכיבוי

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

קצין כבאות בתחנת כיבוי האש ברחובות התנהג באופן גזעני ומקומם כלפי לוחם אש ממוצא אתיופי. הוא שבר ביצה על ראשו, זרק עליו נעל והעיר לו הערה גזענית לעיני פקודיו

גזענות בתחנת כיבוי אש רחובות,זאת בעקבות כתבה ששודרה ב"כאן" תאגיד השידור הישראלי בערוץ הראשון לפני כיומיים שחשף מסכת התעללות לכאורה של קצין כבאות בתחנת רחובות בכבאי ממוצא אתיופי על רקע גזעני. לוחם האש סיפר כי בזמן שהוא ישב אותו קצין הגיע מאחוריו באקט אלים ושבר על ראשו ביצה בין השנים החלו גידופים ונאצות הדדיות ולטענת הכבאי הקצין אמר לו "תגידו תודה שהביאו אתכם מהג'ונגל,ספק אם אתם יהודים".

בעקבות הדברים התארגנה משפחתו של אותו לוחם אש והגיעה מעפולה עד תחנת כיבוי אש רחובות כדי למחות כנגד דבריו הגזענות שהושמעו מצד אותו קצין כלפי בן המשפחה לאירועים שהתרחשו לפני כחודשים בתחנה. בני המשפחה מלווים בח"כ פנינה תמנו שטה ממפלגת "יש עתיד",יו"ר מרחב ההסתדרות ,עודד עמרם והן חבר המועצה דני מרשה אשר יזם את הפגנת המחאה וזאת בדרישה לפטר את קצין המשמרת המעורב באירוע. בשלב מסוים ההפגנה מנתה עשרות אנשים אשר נכנסו בשערי התחנה ואי לכך הועברו הכבאיות למפעל תנובה הסמוך וזאת על מנת שיוכלו לצאת לפעילות מבצעית ללא הפרעה .במקביל הוזרמו כוחות שיטור רבים מכל התחנות באזור כדי למנוע התפרעויות במקום. כעבור זמן מה הוסכם כי בני משפחתו יפגשו עם מפקד תחנה אזורית רחובות,טפסר איציק לוי ויקבלו ממנו תשובות כיצד הוא מתכוון לנהוג מול הקצין ואיזה השלכות  אחותו של הכבאי אמרה עם יציאתה " הקצין יעמוד לפני שימוע והוא כנראה בדרך הביתה לגבי מפקד התחנה עדכנו אותנו שזה נמצא בהליכים ויבדקו את הדברים וימצו אייתו את הדין.בנוסף נקבע לנו פגישה עם הנציב הראשי של הכבאות ולא נשתוק את שנמצע את הדין עם אותו מפקד.מבחיינתיינו שם הנושא החל להידרדר כי אם הוא היה פועל כהלכה זה היה נעצר לפני חודשים . אני רוצה להודות לכל אחד ואחת שהגיעו לכאן היום ,לא נשקוט ונמשיך את המלחמה שלנו. אני מאוד בכל אותם מפגינים שנכח במקום וזאת לאור ההתנהלות התקינהוהראנו להם שאפשר לנהל מחאה בצורה מתורבתת בלי פגיעה ברכוש או אדם , הם מובילים אותנו למקומות הרעיםואנחנו כן יכולים להוביל שינוי בדרכים חיוביות".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *