העירייה העבירה את גן הילדים בלי להודיע

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

הורים לילדים הלומדים בגן המעורב "קשת" לילדים חילוניים ודתיים טוענים כי עיריית רחובות החליטה להעביר את הגן לצד השני של העיר מבלי לידע אותם. העירייה: עדיין לא התקבלה החלטה בנושא

עיריית רחובות, באמצעות אגף החינוך פתחה לראשונה לפני כשנתיים ברחוב טרייבוש גן "קשת" לדתיים וחילוניים שלאור התמהיל המיוחד צבר הצלחה רבה לנוכח הפיילוט.
אך פחות מחודשיים לפני פתיחת שנת הלימודים, נודע להורי הילדים בגן "קשת מעורב" ברחובות כי גן החובה בו לומדים ילדיהם יועתק למיקום המרוחק כחצי שעה נסיעה מביתם. גן קשת ברחובות הוקם ביוזמה של הורים המעוניינים בחינוך משותף לתלמידים דתיים וחילונים, כדי לעצור את הפילוג בחברה הישראלית ע"י שינוי המציאות הקיימת דרך דור העתיד באמצעות חינוך מגיל צעיר, יוזמה שנתמכת על ידי עמותת "צו פיוס".

ההורים בגן מספרים שלאחר שנתיים בהן עמלו להקים את הגן ושנתיים נוספות בהן הגן מתפקד, העירייה החליטה להעביר את הגן לצד השני של העיר (בית הספר יבנאילי) בשכונת אושיות בעיר וזאת ללא ידיעת או הסכמת ההורים. לאחר שנודע להורים ממקורות לא רשמיים שהגן יעבור, נשלח אליהם אתמול מייל בו הגננת הודיעה להם שהגן יעבור למתחם בית הספר יבניאל והם נותרו המומים מהחדשות האחרונות.
אחד ההורים סיפר על ההחלטה : "רק לפני מס' ימים הבנו שסוגרים את הגן ומעבירים אותו לבית הספר יבניאלי. חשוב להדגיש כי העירייה לא הוציאה הודעה רשמית בנושא .אנחנו באמצע יולי ובמוצ"ש התחילה לרוץ שמועה, בדקנו את זה וזה נכון. אני ביקשתי את רשימת הילדים בגן בשביל להתקשר להורים ולהודיע להם".
אותו הורה הוסיף כי בשלב הזה הם יתקשו למצוא גן חלופי: "מציבים אותנו במצב בלתי אפשרי, העירייה שיבצה כבר את הילדים, זה לא שכולם מחכים רק לנו. לנסוע חצי שעה באיסוף ובפיזור זה לא הגיוני, המרחק המקובל בעיר רחובות הוא של חמש דקות הליכה מהגן".

אמא אחרת סיפרה כי העירייה מקשה על ההורים באופן מכוון ובכך היא מכשילה פרויקט חינוכי חשוב: "הגן הוא הצלחה גדולה, ויש בו חינוך של תכנים יהודיים, הלכה למעשה, ילדים חילוניים ודתיים לומדים ביחד ולומדים להכיר את השונה. זאת יוזמה מבורכת בחברה שהיא שסועה גם ככה, כשיש פרויקטים כאלה של חילונים ודתיים צריך לתת להם מקום ולשמוע מה ההורים צריכים ולשמר יוזמות כאלה ולא להרוג אותן. התחושה היא שהעירייה שמה לזה רגל"
לטענתה איש מהגורמים הממונים לא ידע על ההחלטה "בעמותת צו פיוס לא ידעו על כך, ההורים לא ידעו, הגננת לא ידעה וגם המפקחת לא ידעה. אם אגף החינוך בעיריית רחובות מחליט לסגור את ה יוזמה זה יהיה בעיני מאוד עצוב. החלטה כזאת צריכה להתקבל בזמן ריאלי במהלך השנה וצריכה להיות שקופה להורים. אם אתה רוצח יוזמה תרצח אותה לפחות בכבוד".

מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "בדיון שקיים אגף החינוך בנושאים הקשורים לכלל גני הילדים בעיר, הועלתה, בין היתר, האפשרות להעתיק את מיקומו של הגן, אך לא התקבלה אף החלטה בנושא. אגף החינוך בעיריית רחובות לא יקבל אף החלטה משמעותית שכזו מבלי לקיים הערכת מצב מדוקדקת, תוך יידוע ההורים ועדכונם בתהליך"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *