הצורך הגדול במשגיחי כשרות

(תמונה:freepik)

megalinks122

משגיחי כשרות נדרשים להיות בכל מקום בו מעוניינים בכשרות ולפקח שהמקום אכן מתנהל בצורה הנכונה תוך הקפדה על כל כללי הכשרות הנדרשים מהמקום.

משגיחי כשרות יכולים להיות מועסקים במסעדות, בתי מלון, מאפיות, מפעלי מזון וכדומה.

הצורך במשגיחי כשרות הוא גדול משום שלא מעט מוצרים ומקומות הם כשרים ובשביל לשמור על תעודת הכשרות שלהם הם מחויבים שיהיה משגיח כשרות במקום.

(תמונה:freepik)
(תמונה:freepik)

אופי העבודה של משגיח כשרות

משגיח הכשרת צריך קודם כל לוודא שאכן החומרים בהם משתמש המקום עליו הוא משגיח כשרים, גם אם מדובר בחומרי גלם שלא תמיד חושבים על הכשרות שלהם, לדוגמא בפירות וירקות שהמשגיח צריך לבדוק ששומרים במקום על ההלכות שקשורות בנושא כמו הפרשת תרומות ומעשרות וכדומה.

מעבר לכך המשגיח צריך להשגיח על כל פעולה הנעשית במקום מרגע הכנה האוכל ועד מכירתו או הגשתו ולוודא שכל הדברים נעשים בדיוק לפי ההלכה. 

 

דרכי העסקה של משגיחי כשרות

 משגיחי כשרות בארץ יכולים להיות מועסקים בשתי דרכים, כאשר הדרך הראשונה היא באופן שבו המשגיח מועסק על ידי המועצה או הרבנות המקומית, או על ידי מקום הנותן השגחה ספציפית כמו בד"ץ וכדומה. 

וישנה אפשרויות נוספת להעסיק את המשגיח כשכיר במקום העבודה עצמו בו הוא מתבקש להיות משגיח.

 חשוב כמובן להתנהל בצורה מקצועית וישרה ולוודא שהמקום אכן שומר על כללי הכשרות גם אם המשגיח מועסק דרכו באופן ישיר גם אם לעיתים זה יכול להיות יותר מורכב. 

המשגיח צריך להיות בבית העסק ולוודא שהדברים נעשים נכון במהלך היום ולא דווקא בשעות קבועות על מנת שבעל העסק ידע שבכל רגע נתון המשגיח יכול להגיע ולבדוק את הנעשה במקום ובכל רגע נתון כל ההלכות בנושא צריכות להישמר בבית העסק על מנת שהכשרות תהיה תקפה במקום.

 

קורס משגיחי כשרות

בעבר היה ניתן לעסוק בתור משגיח כשרות לכל מי שיש לו זיקה בתחום, אולם בשנים האחרונות יש חובה לעבור קורס מסודר ולקבל תעודת משגיחי כשרות מהרבנות הראשית לישראל.

משגיח כשרות חייב להיות אדם שומר מצוות אבל הוא לא חייב לדעת מראש את כל הדינים והדקדוקים של הכשרות ואפשר ללמוד הכל בקורס משגיחי כשרות מתאים.

בנוסף בחלק מהמקומות תינתן גם תעודת הסכמה המקום עצמו שיכול להוסיף ולתרום בזמן חיפוש עבודה בתחום.

קורס משגיחי כשרות בדרך כלל יתקיים במשך מספר חודשים ובמהלך הקורס תהיה חובת נוכחות לאחות מסוים מכלל השיעורים כשבסיום הקורס יערך מבחן אותו יש לעבור בהצלחה על מנת לקבל תעודה מהרבנות הראשית לישראל

יכולות להיות דרישות נוספות ממקומות לימוד שונים בתחום.

 

משגיחי כשרות בחוץ לארץ

יש הרבה ביקוש גם למשגיחי כשרות בחו"ל, מאחר שיש לא מעט מפעלים שמייבאים לארץ סחורה מחו"ל ורוצים הכשר על הדברים או בבתי מלון, מסעדות וכדומה שמארחים יהודים שומרי כשרות ורוצים לקבל הכשר.

משגיחי כשרות שעברו קורס מתאים וקיבלו תעודה בארץ יכולים לעבוד בחו"ל בקלות וללא בעיה.  

  

 

 

חדשות רחובות ניוז

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *