הצלחה למפגש שיתוף הציבור להתחדשות עירונית בשכונת אושיות

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

הצלחה למפגש שיתוף הציבור להתחדשות עירונית בשכונת אושיות

אז מה צפוי בתוכנית ההתחדשות העירונית בשכונת אושיות? כל הפרטים כאן

המפגש המקוון לשיתוף הציבור בתוכנית ההתחדשות העירונית בשכונת אושיות שנערך בנושא בשבוע שעבר, הוכתר כהצלחה, עם השתתפותם של כ- 150 תושבות ותושבים
במפגש השתתפו ראש העיר, רחמים מלול, מחזיק תיק התחדשות עירונית חבר המועצה גיא צור ומהנדסת העיר, דלית הראל. במהלך הערב הוצגו לתושבים עיקרי התוכנית והתקיים דיון פתוח לשאלות ותשובות של התושבים.

עיריית רחובות מקדמת תהליכי התחדשות עירונית בקרית משה, מתחם האצ"ל ובמתחם מילצ'ן. כעת פועלת עיריית רחובות בשיתוף הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לקדם את תהליך ההתחדשות העירונית גם בשכונת אושיות מתוך שאיפה לשפר את איכות חייהם של תושבי השכונה.

ביום שלישי בשבוע שעבר, 12.10, התקיים צעד נוסף לקידום תכנית ההתחדשות העירונית בשכונת אושיות באמצעות מפגש משותף של הגורמים המקצועיים עם תושבות ותושבי השכונה. המפגש התקיים במתכונת מקוונת ובו הוצגה תכנית המתאר להתחדשות עירונית בשכונת אושיות.

המפגש נערך במעמד ראש העיר רחמים מלול, חבר המועצה גיא צור וצוות תכנון נרחב המוביל את התוכנית לרבות מתכנני התוכנית, מתכנני הסביבה, התחבורה, התשתיות ועוד. במהלך המפגש הוצגו על ידם עיקרי תהליך ההתחדשות העירונית והתכנון המוצע לשכונה על כל היבטיה, לרבות פירוט מתחמי ההתחדשות העירונית. במפגש לקחו חלק כ – 150 משתתפים, תושבות ותושבי השכונה.

התוכנית מציעה חידוש מבני המגורים במתחמי פינוי בינוי ובעיבוי . התכנית מוסיפה כ-2600 יח"ד לשכונה, על 1,885 היחידות הקיימות כיום, וכן שטחים למסחר תעסוקה ומוסדות ציבור בבינוי מגוון בין 9 ל-23 קומות.

התכנית מתמקדת בשני אזורים עיקריים: ברצועה הגובלת ברחוב הרצל, שתאפשר להתאים את הבינוי לאורך הרחוב למבנים עם שימושים מעורבים בדומה לרחובות ראשיים במרכזי ערים, ולב השכונה שיוקדש לפיתוח מתחמי מגורים איכותיים עם נגישות תחבורתית גבוהה לתחבורה ציבורית ולשבילי אופניים. התכנית משמרת את הציביון הייחודי הקיים בשכונות נג'ארה ומתחם רמת אהרון. בתום הצגת תכנית המתאר, התקיים דיון במתכונת שאלות ותשובות, במהלכו התושבים שאלו שאלות רבות ומגוונות וקיבלו עליהן תשובות מגורמי המקצוע.

את הקלטת המפגש וכן המצגת שהוצגה במהלכו, ניתן למצוא באתר העירייה, תחת הרובריקה "התחדשות עירונית" בתיקיית "תושבים". בהמשך יצורף גם מסמך מפורט של שאלות ותשובות.

חדשות רחובות - רחמים מלול, ראש עיריית רחובות - רחובות ניוז
חדשות רחובות – רחמים מלול, ראש עיריית רחובות – רחובות ניוז

ראש העיר רחמים מלול: "בשנים האחרונות אנו פועלים ללא לאות לחדש את פני העיר, ומחוללים מהפיכה בתחום. מגוון שכונות עומדות הפרק נוסף על קריית משה, וכעת התחלנו בתהליך גם בשכונת אושיות. שמחנו להציג את התוכנית בפני התושבים ואנו מעמידים את החומר לרשות התושבים באתר העירייה, נמשיך ונעדכן על התקדמות התהליך".

אלעזר במברגר, מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "רחובות ממשיכה בתנופת ההתחדשות העירונית שלה, ואנו שמחים לסייע ולהאיץ את התהליכים. שיתוף הציבור בתכנית ענפה זו, הוא שלב חשוב ומתקדם נוסף, בדרך לסביבת מגורים בטוחה ונעימה יותר עבור הדיירים, אשר חיכו לכך שנים כה רבות".

חדשות רחובות - חבר המועצה גיא צור - רחובות ניוז
חדשות רחובות – חבר המועצה גיא צור – רחובות ניוז

חבר המועצה גיא צור, מחזיק תיק התחדשות עירונית: "ראש העיר רחובות, הצוות המקצועי ואני רואים בכם התושבים שותפים מלאים לדרך ולתהליך החשוב של התחדשות עירונית בשכונה. העירייה קיבלה החלטה אסטרטגית להעמיק את השיח ולקדם את התחדשות עירונית בשכונת אושיות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *