הקלות והטבות לבעלי תו נכה: כל מה שצריך לדעת

megalinks122

freepik

החיים עם מוגבלות יכולים להביא איתם אתגרים שאנשים שלא חווים את המוגבלות לא תמיד יכולים להבין. האתגרים יכולים להיות פיזיים בכל הקשור לתנועה וכאב והם יכולים להיות נפשיים. תו נכה מיועד לעזור לבעלי מוגבלות כשהם באים להתמודד עם האתגרים השונים הללו. הוא נותן לא רק אפשרות להחנות בחניית נכים אלא מעניק גם הקלות שונות.

המטרה של התו היא להקל על הנכים להשתלב בחברה כמו כל אדם אחד ובכתבה זו נבחן את כל ההקלות וההטבות ונראה כיצד ניתן להפיק את התו עצמו. בכתבה נעבור על כל מה שחשוב לדעת על נושא התו בשאיפה לעזור לכל מי שצריך לעבור תהליך פשוט ככל האפשר. 

 

הקלות והטבות לבעלי תו נכה

תג נכה ניתן לאלו אשר זקוקים לכך מתוך מטרה לסייע להם כשהדבר כולל לא רק את בעיית החניה. בהתאם לרמת הנכות וחומרתה ייתנו הקלות, הטבות וזכאויות שונות כאשר יש לציין שחשוב לברר מהי הזכות עם קבלת התו ולא לצאת מנקודת הנחה שכל הרשימה תינתן באופן אוטומטי:

  • חניה – ההטבה המוכרת ביותר הניתנת עבור בעלי תג נכה היא היכולת להחנות בקלות. החניה חינם בחניות נכים בכל רחבי הארץ (אין זה משנה מאיזה מקום בארץ הנכה במקום). החניה מתאפשרת גם במקומות אסורים וכן ישנה הנחה בחניונים רבים בכל רחבי הארץ. בדיקת זכאות לתו נכה תאפשר לכם לדעת אם אתם זכאים.

  • תחבורה ציבורית – מחזיקי תו נכה יכולים לקבל הנחה לנסיעה בתחבורה הציבורית ויכולים לקבל סיוע במימון הסעות מיוחדות אם יש צורך בכך. כמו כן במקרה של החזקת רכב זכאים מחזיקי התו לפטור מאגרת רישוי שנתית עבור הרכב.

  • הנחות – בהתאם לסוג התו יתכנו הנחות שונות כולל פטור מתשלום עבור מלווה במקומות ציבוריים, הנחות באטרקציות רבות והנחות ברכישת ציוד רפואי כשהקניה מתבצעת דרך חברות הביטוח או קופות החולים. 

  • נוספות – במקרים מסוימים יתכנו הנחות במכוני כושר, בתי קולנוע, מופעים וישנם מקרים בהם עסקים בוחרים לתת הנחות בישיבה במסעדות ובתי קפה. במקרים מסוימים תינתן גם הנחה עבור רכישת כרטיס טיסה לחו״ל.

  • זכאויות להנחה – בעלי תג נכה זכאים להנחה בארנונה, להלוואות בתנאים נוחים ולעתים לסיוע ברכישת דירה או זכאות למענק סיוע בשכר הדירה. ישנה זכאות לפטור ממס הכנסה על הכנסה מיגיעה אישית כשיש לבדוק את הנושא לגופו. 

 

מה עוד חשוב לדעת

כדאי לדעת כי תו נכה יכול להינתן באופן זמני או קבוע. ועדה רפואית תהיה אחראית לקבוע את הזכאות של הנכה והיא זו שתקבע גם האם היא חושבת שהמצב עשוי להשתנות או לא. אם היא חושבת שהמצב עשוי להשתנות היא תפיק את התו לתקופה של שנה. לקראת סוף התקופה אפשר להגיש בקשה חוזרת להארכת התו כמובן כשרצוי לבצע פניה עד שלושה חודשים לפני שהתו הנוכחי פג תוקף.

בכל מקרה חשוב מאד להציג אותו בצורה ברורה. יש להציג אותו במקום בולט על חלון הרכב בזמן חניה בחניית נכים ויש להציגו באופן פיזי בעת בקשה להנחה או הטבה. חשוב לזכור כי יש להשתמש בתו רק למטרות המיועדות לו ולהימנע מכל שימוש לרעה. דוגמה לשימוש לרעה יכול להיות אם מישהו שאינו הנכה משתמש ברכב וזאת לא למטרת הסעת הנכה ומחנה בחניית נכים. 

כדאי לדעת כי הליך הוצאת התו חשוב מאין כמוהו ואמנם ניתן להגיש ערעור על החלטת הוועדה תוך 60 יום מקבלת ההחלטה אך זכותו של כל אדם להתייעץ עם גורם מקצוע כדי להימנע מדחייה. כאן בשבילכם מסייעים בדיוק בכך ומונעים את אי הנעימות והתסכול באי קבלת התו. כמו כן ניתן לחדש תו נכה ע"י החברה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *