הרב זלמנוביץ' לשרת החינוך: "צמצמי את החופש הגדול והמירי את רובו בקייטנה"

חדשות רחובות - הרב אפרים זלמנוביץ - רחובות ניוז

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

הרב אפרים זלמנוביץ' שרת החינוך: "צמצמי את החופש הגדול והמירי את רובו בקייטנה".

 

רבה של מזכרת בתיה, אפרים זלמנוביץ' פנה לד"ר יפעת שאשא ביטון שרת החינוך: "ברכות למינוייך! הגיע העת ללמוד מהמגזר החרדי בו החופש הגדול מצטמצם לשלושת השבועות 'בין המצרים'. החודש הראשון של החופש הגדול יומר לקייטנת בית הספר בו יוצע לתלמידים מגוון לימודים בלתי פורמליים ע"פ בחירתם. הקייטנה תחסוך להורים ממון רב ומבני הנוער יחסכו לילות של בילוי בחוסר מעש ויצילו אותם מהסכנה שבבטלה כמאמר חכמים הבטלה היא אם כל חטאת"

"כיום, החופש הגדול גורם להורים בני מעמד הביניים, להוצאה כבדה אם לבייביסיטר ואם לקייטנות. ההורים עובדים וחייבים למצוא סידור לילדים. לחלופין באין ברירה ההורים משמשים כבייביסיטר ונאלצים להעדר ימים ושבועות ממקום עבודתם, דבר הגורם להם ולמשק נזק כבד.

לכן מן הראוי, לארגן קייטנה בבית הספר במקום החופש הגדול. ימונו מדריכים מקרב אברכים או סטודנטים בפיקוח ועדי ההורים. אלה יעלו תכניות העשרה במסגרת בלתי פורמלית, טיולים להכרת הארץ וימי כיף לתלמידים, במחירים השווים לכל נפש. למורים חודש חופש. לתלמידים חודש קייטנה.

את המחצית השנייה של החופש יש לבטל. שנת הלימודים תחל בראש חודש אלול ותוקדש לעיון בחגי ישראל הבעל"ט. חודש שיוקדש לתלמוד תורה עם דגש על מצוות בין אדם לחברו כולל יחסו לאחר, לשונה ולאינו יהודי. חודש בו יזכה כל תלמיד למנה גדושה של דיני אזרחות טובה כיאה למדינת היהודים.

במהלך השנה יקוצר שבוע הלימודים לחמישה ימי לימוד. יום ששי בו הלימודים יהיו בלתי פורמאליים יוקדשו ללימודי יהדות; תורה ונופש שיוקדשו ללימודי ציונות וארץ ישראל. אזרחות טובה וקיום מצוות בין אדם לחברו. ככתוב בתורה: ואהבת לרעך כמוך ממש. אלה יתקיימו בבית הכנסת השכונתי או המתנ"ס. יום של פעילות חינוכית משותפת להורים וילדיהם.

הרמב"ם מספר שהחכמים התאוו לחיות בימות המשיח, ימים בהם השפע יפנה לאדם זמן רב פנוי כדי שיהיו פנויים ללמוד תורה וחכמה. שעות פנאי לא נועדו להפקרות לכן יש למלא את החופש בתוכן לבל יבוזבז לריק. אסור לאפשר לבני הנוער לעשות ככל העולה על רוחם בבחינת איש הישר בעיניו יעשה. היהדות מלמדת ששעות הפנאי נועדו ללמוד תורה ודרך ארץ. דבר המעצים את היזמות הלימודית ומעשיר את החשיבה העצמית.

 

ימי ששי יכולים לשמש כזמן איכות להעשרת הידע התורני. יותר יהדות יותר הקנית מידות טובות וערכים טהורים המחזקים את אחיזתנו בארץ. רבינו סעדיה גאון אמר: אין אומתנו אומה אלא בתורתה. בקהילות ישראל בעולם מתכנסים ילדי ישראל ביום ראשון ולומדים יהדות וחיבת ארץ ישראל. גם אנחנו יכולים לנצל את החופש ושעות הפנאי לחינוך בלתי פורמאלי לאהבת העם וארץ ולחנכם לרכישת מידות טובות. רחמנא לבא בעי. לב טוב מעל לכל".

 

חדשות רחובות ניוז

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *