השתלת עצם בחניכיים

ofir

האבר לו הפער הגדול ביותר בין גודלו ובין השפעתו הוא השיניים. כל כך קטנות, אבל כולנו יודעים איזה סיוט יכול להיגרם במקרים בהם השיניים לא מתפקדות היטב, סובלות ממחלות או כבר מצויות במצב לא בריא. רגע לפני שמגיעים למצבי קיצון, חשוב ביותר לשמור על שגרה נכונה של תחזוקת הפה. זו, כוללת ביקור קבוע אצל שיננית וכן תחזוקה שוטפת של החניכיים באמצעות תכשירי פה מתאימים. אם כבר הגעתם למצב בו אתם נאלצים לעקור שן, חשוב לבדוק את ההכנות הנדרשות לקראת השתלת עצם בחניכיים.

מה היא השתלת עצם בחניכיים?

השתלת עצם בחניכיים כשמה כן היא – מאפשרת לשתול עצם בחניכיים במקרה של עקירת שן. לאחר תהליך של עקירת שן בפה עצם הלסת מתחילה להיספג. זו היא העצם שתמכה בשן והייתה החלק הנסתר שלה ואילו עם העקירה, היא מתחילה להיספג כך שהיא מאבדת גובה.

אבדן גובהה של עצם הלסת משפיע על תהליכים עתידיים האמורים להתרחש כגון השתלת שן בעתיד. על מנת להחדיר שתל ללסת יש צורך בעצם לסת אשר תתמוך בפרוצדורה. אם לא נשמור על גובה הרכס וכן על עצם הלסת עלול להיווצר קושי בהחדרה של שתל וכן זווית לא נאה של השיניים החדשות.

חשיבותה של השתלת עצם בחניכיים

השתלת עצם בחניכיים היא פרוצדורה שיש לקיים בהקדם האפשרי וסמוך ככל האפשר למועד עקירת השן. במקביל לפעולת שימור הרכס המתקיימת באופן כירורגי ובמהלכה מנקה הרופא שאריות דלקת מהאזור, השתלת עצם בחניכיים היא השלב הבא המאפשר שימור של מצב הפה כפי שהוא במטרה להמשיך ולשמר את מצב השיניים והחניכיים תוך שיקומן המתמיד, גם לקראת טיפולים עתידיים המצריכים הכנה מקיפה.

היתרונות בהשתלת עצם בחניכיים

השתלת עצם בחניכיים מבטיחה כי הרופא יוכל לבנות את השתל בשלב מאוחר יותר בצורה הרבה יותר יעילה ואפקטיבית. בניגוד למה שרבים חושבים הפרוצדורה של שימור הרכס היא פרוצדורה פשוטה מאד וחוסכת לא מעט סיבוכים בשלבים מאוחרים יותר. פעולה נוספת שכדאי לבצע היא החדרת שתל. החדרת שתל או השתלת עצם בחניכיים תומכת במבנה של הלסת ומונעת את הכניסה של רקמת חניכיים אל האזורים הפנויים. באופן זה, החדרת השתל בשלבים מאוחרים יותר מתבצעת בקלות רבה הרבה יותר ומונעת סיבוכים אפשריים אחרים.

השתלת עצם בחניכיים יש לבצע בסמוך לעקירה ולא כדאי לדחות. זאת משום שבשלבים מאוחרים יותר עלול להיגרם נזק ולסבך את הטיפול. גם אם יש לכם עומס ואתם מאמינים כי אפשר יהיה לבצע את הפרוצדורה בשלב מאוחר יותר, חשוב לבחון את האפשרויות העומדות לרשותכם. זאת, על מנת להבטיח כי השתל שייכנס במקום השן העקורה ימלא את הפה בצורה נאותה ויהווה עבורכם תחליף הולם למשך תקופה ארוכה ללא בעיות אחרות. כדי להתחיל, אפשר לבדוק אפשרויות קיימות באמצעות שירותי רפואת שיניים ברחובות והאזור.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *