התקבלה הצעה לסדר של חבר המועצה שאול צגהון "שבוע הסיגד ברחובות"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז
שאול צגהון

בשנים האחרונות בעיריית רחובות מציינים את חג הסיגד בהיכל התרבות העירוני בעיר. חבר המועצה שאול צגהון ביקש לציין את המאורע במשך שבוע על מנת לחבר בין הציבור הרחב לבין קהילת יהודי אתיופיה. צגהון: בעזרת החג יוכלו תושבי רחובות להכיר יותר את הקהילה ואת מנהגיה". 

חברי מועצת העיר רחובות אישרו אתמול(רביעי) את הצעתו של חבר המועצה שאול צגהון שהעלה לסדר את ההצעה לציין את חג הסיגד במשך שבוע ולא ביום אחד כפי שהיה נהוג עד עתה.

חג הסיגד שמשמעותו נועד לאזכר את חידוש הברית בין אלוהים לעמו ישראל ועבור רבים מבני הקהילה האתיופית הוא מאין יום כיפור של חשבון נפש הפרטי. כאשר בהתקהלות המונים מכריזים על חידוש הברית עם האל ומתפללים על המשכיות האמונה והוא הגאולה השלמה.

כאמור,האירוע המרכזי בעיר נערך בהיכל התרבות בסוף חודש נובמבר בשעות הערב  וכעת יוכלו תושבי רחובות להכיר מקרוב את הקהילה ומנהגיה שיפעלו בחברה העירונית ,בבתי הספר,ברשת חוויות, בתנועות הנוער ועוד, שהמטרה לחשוף את הציבור הרחב לחג הסיגד ובמנהגי יהודי אתיופיה בשבוע זה.

חבר המועצה שאול צגהון:"אני רוצה להודות למועצת העיר שקיבלה את הצעתי
בעזרת שבוע האירועים יוכלו תושבי רחובות להכיר מקרוב את התרבות של יהודי אתיופיה.

הצעתי היא לחגוג במשך שבוע. חג הסיגד נותן במה מרכזית לחיבור בין הציבור הרחב לקהילת יהודי אתיופיה. בעזרת החג יוכלו תושבי רחובות להכיר יותר את הקהילה ואת מנהגיה. לקידום וביצוע שבוע חג הסיגד ניעזר בחברה העירונית, ברשת חוויות, בבתי הספר, בתנועות הנוער ועוד. המטרה המרכזית היא לחשוף את הציבור הרחב לחג הסיגד ולשתף אותם במנהגי יהודי אתיופיה במספר אירועים בשבוע חג הסיגד".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *