זיג-זג: עיריית רחובות דוחה את פתיחת בתי הספר

חדשות רחובות - עיריית רחובות - רחובות ניוז

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

חוזרים ללימודים ביום שלישי: אחרי שהודיעה כי תפתח את הלימודים ביום ראשון הקרוב, עיריית רחובות חזרה בה ,לא מעט בגלל מחאת ראשי הערים הגדולות. מוקדם יותר בשבת העלתה חברת המועצה קארין ברגינסקי פוסט שקרא להורים לא לשלוח את ילדיהם, ועורר בלבול בקרב התושבים ועתה כאמור הוחלט לדחות.

הסאגה הבלתי נגמרת של החזרה ללימודים: משרד החינוך הודיע לרשויות המקומיות ולמנהלי בתי הספר, כי ניתן לדחות את פתיחת הלימודים עד ליום שלישי הקרוב – וכי הם אינם מחויבים לפתוח את מוסדות החינוך כבר ביום ראשון כפי שהצהירו תחילה בעיריית רחובות.אבל מרד הרשויות המקומיות בנושא השפיע על מקבלי ההחלטות בעירייה ולפני זמן קצר(מוצ"ש) יצאה הודעה מטעם העירייה על ביטול הלימודים מחר ורק ביום שלישי הם מתכוונים לחזור וזאת כדי להיערך בזמן.

מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "עיריית רחובות מייחסת חשיבות רבה להחזרת מערכת החינוך העירונית לתפקוד מלא.
יחד עם זאת, בריאות התלמידים עומדת מול עיני מקבלי ההחלטות , וחשוב לפתוח את מוסדות החינוך בהתאם להנחיות משרד החינוך. בימים האחרונים נערכו כל הגורמים הרלוונטיים על מנת לפתוח את מערכת החינוך העירונית בהתאם להנחיות שהיו קיימות לפניהם. כל זאת בשיתוף עם הנהלות בתי הספר והצוותים החינוכיים. זמן קצר לפני כנסת השבת הגיעו ממשרד החינוך הנחיות חדשות ומחמירות בדבר ההתנהלות לשמירת אמצעי הזהירות, והלילה צפויות להגיע הנחיות נוספות ממשרד החינוך.
מתוך אחריות כלפי התלמידים ועל מנת להיערך בהתאם להנחיות החדשות ביותר, החליטו ראש העיר, רחמים מלול, ממלא מקומו מחזיק תיק החינוך זוהר בלום ומנהלת אגף החינוך אפרת צוקרמן , בעצה אחת עם הנהגת ההורים העירונית , לפתוח את מערכת החינוך העירונית רק ביום שלישי הקרוב.
כמו כן בהתאם להערכת מצב שנערכה הערב, חסרים מורים במצבת כוח האדם על מנת לפתוח את בתי הספר .
לאור כל האמור לעיל, על מנת לפתוח את מערכת החינוך העירונית בצורה המיטבית הוחלט לדחות את פתיחתה בימים ספורים על מנת להיערך מבחינת כוח אדם ומבחינת אמצעי הזהירות הנדרשים על פי ההנחיות החדשות וההנחיות הנוספות הצפויות הלילה".

הורים יקרים גלו אחריות ואל תשלחו את ילדיכם לבית הספר!

הורים יקרים, תושבים יקרים והכי חשוב ילדים יקרים!
אני מרגישה מחויבת כלפיכם והכי חשוב כלפי ילדיכם לשתף אתכם במה שאני מאמינה הן כנבחרת ציבור- חברת מועצה, כפעילה חברתית יותר משתיים עשרה שנים וכאם, אני פונה אליכם לאחר שנודע לי, כמו שנודע להרבה מכם, אבל סבורה שלא הגיע לכולם, על מחדלים הקשים שעלולים להיווצר עם פתיחת מערכת החינוך מחר ( יום א 3.5.20). אתחיל מכך שעד היום, מעבר לעובדה שידעתי שזה יהיה מורכב ואף פניתי הראש העיר ולמחזיק תיק חינוך בבקשה לספק מד חום בכניסה לביהס, לא ידעתי ( וכששאלו אותי מה לעשות, לא ידעתי מה להשיב, מלבד שהכל ניסוי וטעיה ושצריך לסמוך על צוות החינוכי, האמנתי בכך בכל לבי, מאמינה גם עכשיו לצוות החינוכי, רק שלא הכל תלוי בהם).
היום, שבת ( 2.5), נדהמתי לגלות וחשכו עיניי להבין כמה בתי הספר ( אולי לא כולם, אבל הרבה בעיר, מספיק שיש אחד כזה) שלא מוכנים לפתיחה!!!
המחדלים באים לידי ביטוי ב:
1. היעדר מדי חום.
2. אלכוהוג'ל בכמות שתספיק לכולם.
3. צוות נקיון ברמה מקסימלית, כח אדם שיספיק לנקות מרחבים ולשמור על היגיינה שכה קריטית במצב הנוכחי.
4. התקהלות בכניסה לביהס, בעת שאין יכולת לשמור על מרחק כנדרש ורק שער אחד נפתח מפאת מחסור בכח אדם ( רק שומר אחד)- לא בכל בתי הספר, אבל מספיק שיש אחד כזה!
5. היעדר כח אדם בארגון הצוותים החינוכיים שיאפשר את קיום הלימודים בצורה מבוקרת שתמצא את הלימודים כמתוכנן. ידוע שצוות החינוכי עושה לילות כימים כל מה שניתן ועל כך אני מברכת את כל אחד ואחת מכם. ידוע שכבר הגיע זמן לחזור לשגרה ולשחרר את המשק וגם אני בעד, אבל לא במחיר בריאות ילדינו ובריאותנו!!

ידוע שישנם הורים שלא יכולים להרשות לעצמם לא לשלוח את ילדיהם לביהס מפאת מצבם הכלכלי,
אולם מה שלא ידוע לכולם הוא, שבניגוד לפרסום הרשות, בתי ספר רבים אינם מוכנים ולא ערוכים לפתיחה הלימודים והמשמעות לכך היא שקיימת סכנה בריאותית לילדינו שעלולים חלילה להדבק ולהדביק בנגיף הקטלני. ישנן רשויות כמו תל אביב, שגילו אחריות והחליטו שלא לפתוח את הלימודים כדי לנצל את הזמן להתארגנות, לציוד הנחוץ ואף קריטי וארגון הצוות החינוכי והכל על מנת לשמור על חיי ילדינו!!! אני קוראת מכאן לראש העיר ולמחזיק תיק חינוך, לאמץ את החלטת רשויות הגדולות שדחו את פתיחת הלימודים כי ילדינו הם לא הפקר, הם לא משחק!
לכולם קשה, אבל כמה ימים להתארגן זה כל מה שנחוץ כדי להבטיח את בריאות ילדינו ויפה שעה אחת קודם.
התעוזה והרצון לחזור כמה שיותר מהר לשגרה, גוברת על הגיון המציאות המורכבת בשמירה על נקיון, היגיינה ובריאות ילדינו. בזמן כה קצר לא ניתן היה להתארגן ולהספיק לעשות כל מה שנדרש ולכן בתי הספר אינם מוכנים לפתיחה ברמה הנדרשת. מכאן אני קוראת להורים לגלות אחריות עם כל הקשיים הכרוכים בכך ולא לשלוח את ילדיכם לביהס. בתקווה שיחד נעבור את התקופה בבריאות, איתנה ובטוחה יותר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *