זיכרון בסלון: סיפורו המצמרר של שורד השואה

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

הפעילה החברתית גילי לוי, מרשימתו של סגן ראש העיר זהר בלום, אירחה בביתה מפגש זיכרון מרגש בסלון, לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2024.

לוי: "זכינו להקשיב לעדותו של שורד השואה, מר יצחק דקל, בן ה-88 ותושב עירנו האהובה (שייבדל לחיים ארוכים).
יצחק היה ילד צעיר בתקופת השואה, הוא ומשפחתו שרדו את שואת יהודי הונגריה והצליחו לעלות לארץ ישראל, לאחר שנים ארוכות וקשות שבהן התנהלה המלחמה באירופה.

קשה היה לנתק את אירועי הזיכרון וסיפורי השואה, מאירועי השבעה באוקטובר והמלחמה שמתחוללת כיום בישראל.
עם ישראל נמצא במערבולת רגשית, ועם זאת חשוב להפריד ולהבין את סדרי הגודל השונים והמשמעותיים של כל אחד מן האירועים האלו בראייה ההיסטורית של העם היהודי ומדינת ישראל.

חששתי מאוד מארגון מפגש מסוג זה בצל המלחמה… אך לבסוף, כולנו נוכחנו לדעת כמה חשוב ומעודד זה היה!
כי למרות זוועות השואה וטבח היהודים ההמוני שבוצע במשך שנים, בצורה שיטתית ואכזרית, בו הושמדו 6 מיליון מבני ובנות עמנו – אנחנו כאן. הצלחנו להקים מדינה ולהתגבר על כל מכשול אפשרי בדרך! וזה בדיוק המסר האופטימי איתו יצאתי ואשמח להעביר כאן: למרות שתמיד ניסו להפיל אותנו, העם היהודי קם על רגליו. לא מוותר. כך היה אחרי השואה וכך יהיה גם אחרי השבעה באוקטובר. עם ישראל חי! 🇮🇱.

אני מזמינה את כל מי שרוצה לקחת חלק בפרויקטים של זיכרון בסלון, גם בשגרה, כדי שכולנו נמשיך לזכור, להזכיר ולהנציח את גיבורות וגיבורי העם שלנו – שבזכותן.ם אנחנו כאן. שמחתי מאוד לארח בסלון ביתי, בין היתר, את עו״ד יניב מרקוביץ, סגן ראש העיר לשעבר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *