חדש במרכז הגישור העירוני: דיאלוג באמצעות מוזיקה

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

חדש במרכז הגישור העירוני: דיאלוג באמצעות מוזיקה

 

כחלק מפעילות מרכז הגישור והדיאלוג העירוני נפתחה השבוע קבוצת דיאלוג מוסיקלי: "בונות גשר מיתרים". במפגש הראשון השתתפו 20 נשים מרקע דתי שונה ומגוון. מטרת המפגשים של הקבוצה היא ליצור חיבורים בין הנשים באמצעות כלים מהעולם המוסיקלי.
המפגשים מתקיימים ביוזמת עמותת Sonshine של בת-גלים ואופיר שער, עם המועצה הציונית ובשותפות אוניברסיטת בר אילן, בהנחיית רחלי שגיב ועירית הדני יצחק מהאוניברסיטה. במסגרת המפגשים מתקיים שיח מונחה על השקפות העולם השונות באמצעות מוזיקה, שירים, יצירה, כלי נגינה, הקשבה, שיתוף וחוויה. המפגשים משלבים אלתור נגינה משותפת, פרזנטציה של יצירות מוזיקליות או שירים, שדרכם המשתתפת בוחרת להציג את עולמה.
ולמה דווקא מוסיקה? עפ"י מחקרים, בכוחה של המוסיקה לפרק מכשולים ולבטא את הזהות האישית והתרבותית באופן שמפחית התנגדויות מצד הזולת. המוסיקה נותנת מקום לשוני ולייחודיות ויוצרת אוירה של שיתוף ויוצרת דיאלוג מפתיע ומאחד.
המיזם נוצר בעזרתה של עמותת Sonshine שהוקמה לזיכרו של גיל-עד שער, אחד משלושת החטופים שנרצחו בקיץ 2014, במטרה לחזק את החיבורים בין אנשים, קבוצות וקהילות במדינת ישראל. בת גלים שער, אימו של גיל-עד, נכחה במפגש הראשון שהתקיים בסמוך ליום הולדתו של גיל-עד והדגישה את החשיבות והצורך ביצירת חיבורים בעם שהתחדד עוד יותר מאז פקד אותם האסון.

רחמים מלול, ראש העיר: "אחדות ודיאלוג הם ערכים משמעותיים שחשובים לנו כעיר וכקהילה, ואנו פועלים בכל דרך על מנת ליישם אותם. מרכז הגישור מצא דרך חדשה לקיום דיאלוג, ואנו מברכים על כך"

אביבה חלבי, מנהלת מרכז גישור ודיאלוג קהילתי עירוני רחובות: "מרכז הגישור פועל רבות לקידום שיח חיובי ותורם בין קבוצות שונות בעיר ומפגיש בין אנשים ממגוון דעות וסוגים בחברה הישראלית. הדיאלוג המוסיקלי הינו סוג חדש של יוזמה שהביא עימו התעוררות, התעניינות וסקרנות רבה. נשמח לארח במרכז יוזמות ורעיונות נוספים לדיאלוג".

בת-גלים שער, מייסדת ויו"ר עמותת Sonshine: "גשר המיתרים הוא עוד יוזמה של עמותת Sonshine, המאפשר שיח מחבר ומחזק את המכנה המשותף שלנו כחברה ישראלית. אנו מודים למועצה הציונית ולמרכז לגישור ברחובות על שיתוף הפעולה ומקווים לראות עוד קבוצות וחיבורים רבים שיחזקו את החוסן החברתי והלאומי שלנו ואת תחושת האחדות ביננו"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *