פרסום ראשון: צפו בתמונות ממפגש הסולחה בין ראש ארגון הפשע עמוס לביא לאייל נגר

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

פרסום ראשון: ראש ארגון הפשע מרחובות החזק בשפלה עמוס לביא עשה סולחה, עם יהודה עמר אייל נגר הידועים כיריביו המרים והיו ליד ימינו של בני שלמה שחוסל. צפו בטקס הסולחה שעשה הרב מאיר מלול באור יהודה.

צילומים: רחובות ניוז

אלפים שעקבו אחר מלחמת הדמים בין ארגוני הפשע של האחים אופיר ועמוס לביא מרחובות, לארגונם לשעבר של בני שלמה שחוסל, יתקשו להאמין ואפילו ישפשפו את העיניים היום לאחר מפגש סולחה בין האויבים המרים, שכעת ניתן לומר בוודאות – לשעבר. אייל נגר (37) עמוס לביא (33) עשו את הסולחה לאחר 15 שנה של מלחמה עקובה מדם, שגבתה עשרות קורבנות לשני הצדדים, וכללה בשנת 2013 ניסיון חיסול האחים אופיר ועמוס לביא, לאחר שאייל נגר הניח ברכבם מחוץ לביתם מטען חבלה רב עוצמה. לביא ונגר כזכור נולדו וגדלו ברחובות זה לצד זה, יחד איתם גדלו ברחובות האחים בני ושלום שלמה שגרו בשכונת אושיות אשר בהמשך חוסלו. חיסולו של בני שלמה בצהרי אוקטובר אשתקד בצומת אזור, הביא למעשה לקריסת הארגון של האחים שלמה שהעתיקו את מגוריהם למושב חלץ שבדרום. מאז חיסולו של בני, החלו חיילי הארגון "לעלות לרגל" בזה אחר זה אל מתחם המגורים המבוצר של עמוס לביא ברחובות. בין הראשונים שהגיעו ללחוץ יד היה העבריין נדב חדאד, שנחשב לאחד האנשים המסוכנים ביותר וליד ימינו של העבריין אייל נגר. לאור העובדה שלביא ונגר גדלו יחד, מטבע הדברים היו להם חברים ומכרים רבים משותפים, הדבר הוביל את השניים לאחד כוחות ולחשב מסלול מחדש. "הם איבדו בדרך עשרות חברים משותפים ובני משפחה, אבל כולנו מבינים שאיחוד זה כוח ושהיו תקופות יפות לפני המלחמות ומהיום יחזרו התקופות היפות" אומר חבר בארגון. בעוד כחודשיים אמור להשתחרר אחיו הגדול של עמוס, אופיר לביא (41), שמרצה עונש של חמש שנים ושמונה חודשים על מעורבותו ברצח הסוכן המשטרתי אנטון רומן, "אם עכשיו הארגון נחשב להכי חזק בשפלה ובין החזקים בארץ, תאר לך איך הוא ייראה עכשיו אחרי הסולחה ושאופיר ישתחרר, יש לארגון את הכי הרבה קואליציות עם ארגוני הפשע החזקים ביותר בארץ, זהו! אין לארגון אויבים! אנחנו בסדר עם כולם!" מסכם הגורם.

מתחם המגורים של עמוס לביא צילום: רחובות ניוז

תזכורת לחשיפת חדשות רחובות ניוז: כך פרצה המלחמה בין הארגונים שגבתה למעלה מעשרה קורבנות, שבעה מתוכם בני העיר רחובות. הכל התחיל בהלוויתו של חברם המשותף יהודה בוזגלו ברחובות, בהלוויה ניגש יהודה לאחד מחבריו של בוזגלו ונתן לו צ'פחה על הלחי. הצ'פחה הזו פגעה מאוד בכבודם של ארגון לביא, מאותו רגע החלה המלחמה, מספר נסיונות לפגוע ביהודה עמר באמצעות ירי גרמה לעמר ולאחים שלמה לעזוב את רחובות ולעבור למושב חלץ, שם בנו את מתחמם המבוצר. בעקבות סכסוכים נוספים הסלימה המלחמה עד כדי חיסולים וניסיונות חיסול באמצעות מטעני חבלה, ירי, תקיפות ועוד. 

טקס הסולחה צילומים רחובות ניוז

חידוש מלחמת הדמים פרץ בתאריך 6.1.2022, אז התפוצץ מטען חבלה בחדר החתן וכלה, באולם הפרדס ברחובות, רגע לפני שעמוס לביא בן 32 (המכונה עמוס הגדול) עלה לקדש בחופה. הפיצוץ כזכור פצע שישה בני אדם בהם ילד, חלקם פונו אל בית החולים שמצבם קל ואחת במצב בינוני. בעקבות הפיצוץ הורה מפקד מרחב שפלה תנ"צ רונן אבניאלי לסגור את האולם מחשש למטענים נוספים. באותם רגעים היה ברור לכולם שתקופה מסוכנת מאוד מתחילה "נחצו כל הקווים" אמר גורם במשטרה לחדשות רחובות ניוז.

 

"ברגע שפגעו במשפחות חפות מפשע וילדים זה אומר דבר אחד, אין יותר גבולות" אמר בזמנו גורם המעורה בפרטים. במשטרה לא לקחו סיכון ויממה לאחר הפיצוץ בחתונה, פרסה המשטרה מחסומים בכניסה לשכונה מגוריו של עמוס ברחובות. כעבור שבוע נסוגו הכוחות בתקווה שהשטח נרגע. אולם בפועל השטח נותר מתוח מאוד. במקביל, בעיר רחובות הורגשה תנועה מאסיבית של כוחות משטרה מיוחדים, יחידת הימ"ר, מג"ב, יס"מ ועוד לצד סיוע של שוטרי תחנת רחובות, הכוחות ערכו סיורים והגבירו ערנות בעיקר בשכונת קריית משה, במתחמים של משפחת לביא ובשכונת כפר גבירול שם חלקם זוהו עם יליד ותושב השכונה לשעבר אייל נגר (37), שנחשב לאיש הכספים בארגונו של בני שלמה (42) שחוסל.

חשיפה: כך פרצה מלחמת הדמים בין ארגוני הפשיעה לביא ושלמה שגדלו יחד בעיר רחובות
רכב החתן וכלה של עמוס לביא בחניה באולם צילום רחובות ניוז

רצף האירועים החריגים שנרשמו מרגע פיצוץ המטען המאולתר בחתונתו של עמוס:

בתאריך 19.1.2022 בסביבות השעה 09:00 הופעל מטען חבלה בעל עוצמה ברכב מסוג סקודה, ברחוב קרן קיימת בנס ציונה. מהרכב יצא הנהג בצליעה אך למזלו נותר בחיים. תחילה מסרה המשטרה כי מדובר באדם שאינו מוכר להם, אולם כעת אומר גורם במשטרה שאותו פצוע, תושב רחובות בן 57 ככל הנראה מזוהה עם משפחת לביא.

אירוע שני: שישה ימים לאחר מכן, בתאריך 25.1.2022 בסביבות השעה 08:00, הופעל מטען חבלה רב עוצמה ברכב מסוג B.M.W בשכונת אחוזת הנשיא היוקרתית. כתוצאה מכך נפגעו אישה הרה ובתה בת השנה וחצי. המטען כאמור היה מכוון למי שנחשב לחברו של אייל נגר.

 

אירוע שלישי: בתאריך 26.1.2022 בשעות הערב פשטה המשטרה על דירת מסתור באשקלון ועצרה שלושה חשודים. בדירה נמצאו כלי נשק, אוזניות מיוחדות וכובעי אבטחה. השלושה עדיין במעצר והערכה שמדובר בחיילים של ארגון שלמה.

חשיפה: כך פרצה מלחמת הדמים בין ארגוני הפשיעה לביא ושלמה שגדלו יחד בעיר רחובות
נשקים, כובעים ואוזניות שנתפסו בדירת המסתור צילום משטרת ישראל

 

אירוע רביעי: ביום שני 31.1.2022 בשעה 07:30, הגיעו כוחות משטרה גדולים שכללו כלבנים, צוותי יס"מ, מג"ב ובלשים שפתחו בחיפושים בחצרות ובשטחים פתוחים בשכונת קריית משה. במהלך החיפושים אותרו במבנה נטוש כלי נשק, ברגים וחומרים להכנת מטענים וסמים. במשטרה כזכור חקרו ארבעה חשודים המזוהים עם משפחת לביא אולם כולם שוחררו אל ביתם.

נשקים ואמל"ח שנתפסו צילום משטרת ישראל
נשקים ואמל"ח שנתפסו צילום משטרת ישראל

אירוע חמישי: ביום רביעי  2.2.2022, התפוצצה מכונית תופת שעמדה בכניסה ליישוב בית שקמה שבדרום. הערכה שמדובר על ניסיון התנקשות בדמות בכירה מארגונו של בני שלמה.

חשיפה: כך פרצה מלחמת הדמים בין ארגוני הפשיעה לביא ושלמה שגדלו יחד בעיר רחובות
הרכב שהתפוצץ בכניסה למושב בית שקמה

 

הצ'פחה כזכור שהובילה למלחמה בין הארגונים. שני הארגונים גדלו בעיר רחובות, הכירו בשוק העירוני ביל"ו ובשוק הסיטונאי, במקביל החלו את דרכם בעולם הפשע עד שצמחו למעצמות וארגונים שכל אחד מהם מונה מאות חיילים. משפחת לביא מתגוררת בצד המערבי של העיר, בשכונות קריית משה ושיכון סלע, ומשפחת שלמה התגוררה בדרום העיר, ברחוב צבי אפל מס' 1 שבשכונת אושיות. המלחמה בין הארגונים עקובה מדם ובמהלך השנים נספרו לא מעט גופות. בין הנרצחים, שלום שלמה, אחיו של בני, בכירים, קרובי משפחה וחיילים נוספים משני הצדדים במגוון פעולות חיסול. אחת הגרסאות מספרת שהכל התחיל בלוויה של חברם המשותף יהודה בוזגלו שנרצח במרץ 2009 בכניסה לשוק הסיטונאי. "באותה לוויה, ניגש יהודה עמר, והטיח בחברו של בוזגלו  שהכל קרה בגללו ושהלוויה מיותרת לגמרי" סיפר גורם המעורה בפרטים והוסיף: " יהודה נתן לו צ'פחה על העורף וזה כביכול פגע בכבודם של ארגון לביא מאוד. מאותו רגע החלו אנשים להתעופף באוויר". את הסיפור על הלוויה מכירים כל החברים המשותפים של שני הארגונים. עמר שהיה מזוהה עם האחים בני ושלום שלמה שלימים חוסלו,  התפרנסו מניהול מפעל יצור מטבחים ליד קיבוץ חולדה. 

בני שלמה(צילום: דודי לוי) ועמוס לביא

עם השנים החלה כאמור מלחמת דמים שגבתה מספר קורבנות משני הצדדים לרבות קרובי משפחה, ישראל עמר אחיו של יהודה חוסל במרכז העיר רחובות, בן דודם של אופיר ועמוס לביא חוסל בגן יבנה ועוד. בעקבות המלחמה שפרצה בין הארגונים, נותרה משפחת לביא להתגורר ברחובות בעוד שהאחים שלמה העתיקו את מקום מגוריהם אל מושב חלץ שבדרום. בשנים האחרונות, עבר אייל נגר לגור במגדלי פאר באשדוד הנקראים טאוור k שברחוב ירושלים. לאור המציאות החדשה הפכה משפחת לביא לדומננטית ברחובות בפרט ובשפלה בכלל והתחזקה עד מאוד. לכל אחד מהאחים, עמוס ואופיר, מתחם מגורים משלו, סביב המתחמים מצלמות אבטחה, שמירה אנושית 24 שעות ביממה שבעה ימים.

שוטרי מג"ב במתחם של עמוס לביא צילום: רחובות ניוז

"שהחלה המלחמה בין הצדדים אנשים כאן נקרעו לגזרים, כי לצדדים יש המון חברים משותפים, כולנו גדלנו ברחובות, במסגרות חינוך חופפות, המשפחות המורחבות מכירות אחת את השניה, מצב לא פשוט בכלל" סיכם אותו גורם שמכיר מילדות את שני הצדדים.

 

שבעה קורבנות מרחובות.

בחודש מאי 2012 נרצח אופיר בשארי בן 39 על ידי אופנוען מתנקש ברחוב דרך יבנה ברחובות. אופיר היה נחשב לאחד ממקורביו וחברי ילדותו של בני שלמה.

אופיר בשארי ז"ל צילום פרטי

 

בחודש אפריל 2013 הגיע רעול פנים אל מספרה במרכז רחוב הרצל, ביצע צרור יריות, פגע אנושות בישראל עמר, אחיו של יהודה עמר הידוע כיד ימינו של בני שלמה, ישראל נפטר מפצעיו והוא בן 20. לאחר הרצח עצרה יחידת הימ"ר את עמוס לביא וכעבור 50 ימי מעצר, משלא הצליחה היחידה להוכיח את מעורבותו, שוחרר לביא אל ביתו.

חשיפה: כך פרצה מלחמת הדמים בין ארגוני הפשיעה לביא ושלמה שגדלו יחד בעיר רחובות
עמוס לביא צילום פרטי

 

בחודש נובמבר 2015 נרצח שלום שלמה, אחיו של העבריין בני שלמה בעת שהיה ברכבו סמוך למושב בחבל לכיש. מאז בני מוביל את הארגון לבדו כאשר בין אויביו האחים לביא מרחובות והעבריין שלום דומרני.

 

בחודש מאי 2017 נרצח בכניסה לביתו בשדרות גלוסקין ברחובות. ארתור שוורצמן אראקליאן בן 35, ארתור היה מבכירי ארגון האחים לביא, הוא נורה למוות על ידי מתנקש שנמלט מהמקום על גבי אופנוע.

חשיפה: כך פרצה מלחמת הדמים בין ארגוני הפשיעה לביא ושלמה שגדלו יחד בעיר רחובות
ארתור שוורצמן ז"ל

 

בתאריך 14 ליוני 2017 בשעת ערב מוקדמת, נרצח הסוכן המשטרתי אנטון רומן, שגויס על ידי המשטרה מארגונם של האחים לביא. גורם בכיר במשטרה אמר בזמנו על האחים עמוס ואופיר לביא " זה הארגון הכי אכזרי שנתקלתי בו".

חשיפה: כך פרצה מלחמת הדמים בין ארגוני הפשיעה לביא ושלמה שגדלו יחד בעיר רחובות
אנטון רומן ז"ל באדיבות אתר פוסטה

 

אוגוסט 2017 במוצאי שבת, נרצח אברהם (אבי) ממו בגן יבנה. ממו היה מזוהה עם האחים לביא והיה בין העצורים שנחשדו בחיסולו של הסוכן המשטרתי אנטון רומן.

אברהם ממו ז"ל צילום מעמוד הפייסבוק

 

בחודש מאי 2019 נרצח בכניסה לביתו בשכונת כפר גבירול אביאל בוטה בן 20. אביאל נחשב לאחד מחייליו הנאמנים של אייל נגר.

חשיפה: כך פרצה מלחמת הדמים בין ארגוני הפשיעה לביא ושלמה שגדלו יחד בעיר רחובות
אביאל בוטה ז"ל צילום מעמוד הפייסבוק

בחודש אפריל אשתקד (2021)  נרצח ארנון בושארי, (50), תושב נתיבות שהיה מזוהה עם ארגונו של העבריין בני שלמהארנון ישב בביתו עם בני משפחתו בדרכו לעל האש המסורתי של החג. שני אנשים מחופשים לשוטרים דפקו בדלת, שארנון פתח הם ירו ארבע יריות ממשתיק קול וברחו. לאחר הרצח נעצרו איגור סוחינין (22) וחשוד נוסף, המזוהים עם ארגון לביא וכן צח ברקוביץ' (32) שנחקר ושוחרר, כעבור חודשיים גם שני העצורים שוחררו אל ביתם ועד היום אין למשטרה כל קצה של חוט.

צח ברקוביץ צילום פרטי

בעקבות רצח הסוכן אנטון רומן, נכנס לכלא אופיר לביא למשך חמש שנים ושמונה חודשים, וכן שלושה נאשמים נוספים, עמוס לביא "הקטן" שמרצה 9 שנים, דוד פילוס שמרצה 6 שנים ורומן אגרונוב שמרצה 17 שנים. 

 

חדשות רחובות ניוז

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *