טובים השניים: שיתוף פעולה של מלול ודיל הובילה להצעת חוק שעברה בקריאה טרומית

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

בהמשך לאמירתו של שר האוצר משה כחלון אמש בכנס העסקים ה-2 .גם ח"כ דוד אמסלם מודה שמלול ודיל ביקשו גם  ממנו לתקן את העיוות שנוצר בחוק . אמסלם "לא הגיוני שהעיריות יספגו בעצמן את ההוצאה המכבידה בגין השבחה של מוסד ציבורי"

https://www.facebook.com/mkdavidamsalem/videos/1456207951146098/

רק אתמול(שלישי) חשפנו כאן ב'רחובות ניוז' לראשונה את פנייתו של ראש עיריית רחובות ,רחמים מלול לשר האוצר משה כחלון בכנס העסקים ה-2 שהתקיים במוזיאון מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל. בכך שביקש משר האוצר  לסייע בשינוי המצב החוקי בכך שפוטר את מכון ויצמן למדע מהיטלי השבחה בגובהה 100. כעת ,מתברר כי ראש העיר וסגנו מתן דיל פנו אל יו"ר הקואליציה דוד אמסלם וסיפרו לו על כך שמכון ויצמן כמו מוסדות ציבוריים אחרים בעיר, זוכים לפטור מלא וגורף מהיטל השבחה לעיריות כאשר המספרים בנושא מכון ויצמן מדברים על סכום אסטרונומי המגיע לידי כ-100 מיליון שקל. אי לכך עברה היום(רביעי) בקריאה טרומית הצעתו של של ח"כ אמסלם לשינוי חוק התכנון והבנייה וזאת במטרה לתקן את העוול שנוצר כלפי העיריות השונות ובכך הם יהנו מתקציבים אדירים שנמנעו מהם.

. אמסלם:  "בדקתי ומצאתי כי מישהו חוקק בעבר חוק שפוטר אותם מהיטל חשוב זה. בסופו של דבר, היטל השבחה הוא מס שמאפשר לעיריות לבצע פיתוח ושדרוג תשתיות בהתאם לשינויים, אותם מבקש בעל הנכס לבצע, במטרה להתאימם למרחב העירוני. לא הגיוני שהעיריות יספגו בעצמן את ההוצאה המכבידה בגין ההשבחה של אותו מוסד ציבורי על חשבון האזרח.
שמח שהצעת החוק, אותה ניסחתי בשיתוף סגן ראש העיר רחובות, עו"ד מתן דיל, עברה היום בקריאה טרומאית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *