ישיבת המועצה: מוזיאון להנצחת וטרנים יקום ברח' סמינלנסקי

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

חברת המועצה קארין ברגינסקי העלתה אמש(רביעי) בישיבת המועצה הצעה לסדר להקמת מוזיאון להנצחת הוטרנים במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל. מ"מ ראש בעיר ומחזיק תיק הקליטה זהר בלום נענה לחברת האופוזיציה שאישר תקציבלטובת העניין ובקרוב יוקם מוזיאון להנצחת הוטרנים ברח' סמילנסקי. ברגינסקי: "הגיבורים שלנו שנלחמו למעננו והקריבו את עצמם במלחמת עולם השנייה יונצחו". בלום: ״בתמיכת ראש העיר אנחנו עובדים כבר למעלה משנה בנושא הווטרנים , הרבה לפני שחברת המועצה ברגינסקי פנתה בנושא

לא מעט נושאים הועלו בישיבת המועצה מן המניין מס' 11 שנערכה אתמול בבית התרבות. אחד נושאים שעלה לסדר הייתה הצעה של חברת האופוזיציה עו"ד קארין ברגינסקי להקמת מוזאון להנצחת הוטרנים , הפעם הקצאת חדר/אולם במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל. זה לא סוד שמאז כניסתה למועצת העיר בבחירות האחרונות שנערכו לפני פחות משנה עסקה ברגינסקי בהנצחת הוטרנים. תחילה היא הציעה הקמת בית עולה ברח' לוין אפשטין ,אך התכנון המבורך לא יצא לפועל ואחרי שההצעה נדחתה מחלקת הקליטה עברה לרח' הנביאים בעיר ,אבל בשל שטח קטן גם הרעיון הזה לא יצא לפועל ,עד שלבסוף דרשה חברת סייעת רחובותי במועצת העיר להקצות חדר או אולם במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל.

כעת היא יכולה לנשום לרווחה  כי אחד הנושאים שבהם היא עוסקת מזה חודשים ארוכים יקבל מענה, והווטרנים שלחמו במלחמת העולם השנייה יונצחו באמצעות תקציב המיועד לכך מטעם ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק העלייה, זהר בלום.

ברגינסקי: " ביום 18.2.19 הגשתי הצעה לסדר יום להקמת המוזאון להנצחת וטרנים בתוך בית עולה. ההצעה הנ"ל נדחתה. כשלקחתי על עצמי לייצג את רחובות ביתנו מטעם ישראל ביתנו , התחייבתי לקהילה שאעשה הכל שהמוזאון הזה יקום, לכן החלטתי להמשיך ולא לוותר. וכעת אני מאושרת לבשר שעמדתי בהבטחתי ובחלוף שנה מאז התחייבותי לקהילה ואחרי כל כך המון שנים שהוטרנים, ילדיהם ונכדיהם המתינו למוזאון, יקום המוזאון להנצחת הוטרנים ברחוב סמילנסקי. הגיבורים שלנו שנלחמו למעננו והקריבו את עצמם במלחמת עולם השניה יונצחו.  במוזאון הזה יוצגו מכתבים, תמונות, מזכרות של אלה ששבו מהמלחמה ואלה שלא. זה באמת דבר גדול וקדוש.

.אני מודה לראש העיר  רחמים מלול על קידום הנושא ולמחזיק תיק הקליטה  זהר בלום על אישור התקציב לטובת העניין.
ברצוני להודות גם לחברי  יפים זאיקה ח"מ לשעבר שתרם רבות לנושא. כעת המורשת תונצח ותועבר מדור לדור".

מעיריית רחובות נמסר בתגובה: בהמשך לישיבת המועצה אמש, נבקש להבהיר בנושא הווטרנים.

ראש העיר רחמים מלול הסביר אמש לחברת המועצה קרין ברגינסקי כי הנושא כבר טופל על ידו וקודם בעבר מול חבר המועצה לשעבר יפים זאיקה, וכעת מצוי בטיפול ממ רה״ע זוהר בלום.
בלום: ״בתמיכת ראש העיר אנחנו עובדים כבר למעלה משנה בנושא הווטרנים , הרבה לפני שחברת המועצה ברגינסקי פנתה בנושא. ראשית , משום גילם המתקדם אנו עוסקים בתיעוד מסיבי של הלוחמים מספרים את סיפור חייהם. כמו כן ראש העיר תמך בתקצוב שיפוץ מוזיאון הווטרנים והמועדון החברתי עבורם ברחוב סמילנסקי, שבו החל השיפוץ זה מכבר. אני מקווים כי כבר אחרי החגים נחנוך את המועדון״

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *