כבוד גדול: שר האוצר מינה את עו"ד יעקב(ינקי)קוינט מרחובות למנהל רשות החברות

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

שר האוצר משה כחלון מינה בתחילת השבוע את עו"ד יעקב (ינקי) קוינט למנהל רשות החברות. הוא נחשב כמשפטן דגול ושומר סף.כל הפרטים על העו"ד מרחובות שרק מתקדם קדימה בדרכי צניעות.

קוינט משמש בתשע השנים האחרונות כיועץ המשפטי של רשות מקרקעי ישראל(רמ"י), ובשנה האחרונה כיהן במקביל כממלא מקום נציגו של כחלון במועצה הארצית לתכנון ובנייה כמו גם בוועדת סל התרופות לשנים 2016-2017. בבחירתו קוינט גבר על שני המתמודדים הנוספים, אבי גפן ועו"ד מיה ליקוורניק.לא מעט בשל ניסיונו והיכרותו עם עבודת הממשלה
קווינט,יליד העיר רחובות בוגר המכללה לביטחון לאומי, בעל תואר ראשון במשפטים וכלכלה מאוניברסיטת בר-אילן, תואר שני במדע המדינה מאוניברסיטת חיפה ותואר שני נוסף במינהל עסקים מאוניברסיטת בר-אילן. הוא בוגר ישיבת ההסדר הר עציון שבאלון שבות, נשוי ואב לחמישה.ומתגורר בשכונת קרית ההגנה בעיר.
קוינט מוערך באגף התקציבים כמשפטן ושומר סף – שעמד בחזית מספר פעמים בעבר בפרשיות רגישות. ב-2015 הוא נאלץ להתייצב מול מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון שלמה בן אליהו. בן אליהו תקף אז את קוינט לאחר שהאחרון סירב לאשר עסקות שהתגלו אי סדרים בקשר אליהן. במקביל העיד קוינט בבית הדין המשמעתי באותה שנה בפרשיות שנקשרו במנהל רמ"י – בנצי ליברמן, והביאו בסופו של דבר לפרישתו – גם כשתיק החקירה נגדו נסגר ללא אישום פלילי. קוינט היה זה שאמר בבית משפט כי ליברמן הפר באופן בוטה את הסכם ניגוד העניינים עליו חתם לפני כניסתו לתפקיד.
חברים מספרים כי הבחור לא רק משפטן דגול אלא, עניו צנוע וירא שמים. ולמרות המינוי הבכיר שקיבל השבוע הוא המשיך להתנהל היום(חמישי) בבית הכנסת "אוהל בלהה" כאחרון המתפללים בארוחה המשותפת בסיום ההקפות.ששימש כמלצר וחילק את האוכל לטובת המתפללים וחברי הקהילה .מיותר לציין שבטרם הארוחה קוינט יחד עם עוד 2 שליחי ציבור מבית הכנסת ,היו אחראים על עליית רבים לתורה כחלק ממנהגי החג. אחד המתפללים אמר ל'רחובהוט' "יש אנשים במעמדו שהיו מתהלכים עם האף למעלה,אבל לא תראה ולא תרגיש את זה אצל ינקי . מדובר בבחור צעיר עם המון נתינה ללא גבולות ואם האנשים היו רואים איך הוא התלכלך בחולצתו מהרוטב של הצ'ולנט (חמין) כתוצאה מכך שהוציא את המנות מהסיר החם,ולא שמעת ממנו חצי מילה. מרגש לראות אישיות כזו בימינו שכולה טוהר וצנעה.אני בטוח שלאור התנהלותו זה לא יסתיים בתפקיד הנוכחי והוא יעלה בסולם הדרגות".
שר האוצר, משה כחלון,שביום ראשון האחרון ריאן את שלושת המועמדים לתפקיד,בירך על מינויו של קווינט:" לאחר שראיינתי 3 מועמדים ראויים וטובים, החלטתי לבחור בעו"ד ינקי קווינט, ואני מאחל לו בהצלחה בתפקידו"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *