כורסת הנקה – להניק ולהעניק

ofir

בואו נודה בזה: הנקה כשלעצמה יכולה להיות מתישה ביותר. התינוק שלנו זקוק לנו בזמנים שלו ולא תמיד שואל אותנו מתי מתחשק לנו להניק. לצורך ההתפתחות התקינה שלו, עלינו כאמהות להיות זמינות בכל אימת שניתן על מנת להבטיח לו מענה לצרכים הטבעיים שלו. כן, גם אם מדובר באמצע הלילה, גם אם זה כל שעתיים וגם אם את מותשת ולא ישנת כבר כמה לילות.

כורסת ההנקה הינה חלק בלתי נפרד משמירה על שגרה נעימה וכזו המאפשרת לנו להניק מתי שהתינוק זקוק לנו – בין אם זה באמצע הלילה ובין אם זה בין הבישולים. כורסת ההנקה מייצרת חוויה נעימה, כזו המאפשרת לנו לנוח אל תוך ההנקה וליהנות מההזנה ומהרוגע והחיבור המתאפשרים בתקשורת עם ילדנו.

למעשה, כורסת ההנקה יעילה למטרות רבות: היא גם מאפשרת להניק בנחת אבל לא פחות חשוב מכך, היא מורידה ממך את העומס הרב, מאפשרת לגופך את המנוחה שהוא זקוק לה, מעניקה לו את ההזדמנות לנוח בזמן שאת מניקה ותומכת בגב ובאזורי הגוף האחרים, אשר לא אחת הם מותשים לאחר הלידה ובתקופה הראשונית של הטיפול בתינוקך.

יתרה מכך, כורסת הנקה הינה בין האלמנטים היותר יעילים, המאפשרים לא רק לך לנוח ולצבור אנרגיות, אלא לא פחות מכך – גם להעניק לתינוקך את ההזדמנות להירדם בנחת וללא מתח או רעב.

התנוחה הייחודית המאפשרת לתינוק לחוש מוכל, נתמך וברוגע נוצרת הודות לתכנון האורתופדי של הכורסה, כך שהיא תומכת בגופה של האם וגופה של האם בתורו – תומך בתינוק ובהירדמותו.

כורסת ההנקה מאפשרת לך לנענע את התינוק ואת גופך כמעט ללא מאמץ, כך שאת גם מניקה, גם מעניקה לתינוק שלך את מה שהוא זקוק לו ובו בזמן את גם מעניקה לגוף שלך את המנוחה הרבה שהוא צריך לאורך היום והלילה.

גידול תינוק, במיוחד בשבועות הראשונים והחודשים הראשונים – יכול להיות מתיש ביותר. לפיכך, את צריכה לקבל את כל התמיכה הדרושה לך, בין אם פיזית, נפשית ותפקודית. כורסת ההנקה נועדה בדיוק לשם כך – היא מאפשרת לך את המנוחה שאת זקוקה לה, בלי לוותר על הנקה של תינוקך בזמנים שהוא זקוק להנקה, ובלי לוותר על מנוחה מיטיבה המעניקה לך את הכוחות החיוניים לך כל כך.

אחרי הכל, הקשר בין האם והתינוק הינו בין הגורמים המשמעותיים ביותר אשר מעניקים לתינוקך חיים, והקשר הזה הוא הגורם המשמעותי ביותר שיעניק לתינוק שלך את תחושת הביטחון ואת השקט הנפשי. ככל שאת תהיי שקטה ורגועה יותר בעת ההנקה ובכלל, גם התינוק שלך ירגיש יותר בטוח ויגדל בצורה יותר בריאה, נינוחה ובטוחה.

זה הרוגע שאת משדרת וחשה, זו הפניות שלך אליו ואלו הם הרגעים שבהם את יכולה להיות רגועה שהתינוק שלך מקבל את מה שהוא זקוק לו ואת נשארת בשקט.

תגובות