כיצד גישור יכול לעזור בתהליך הגירושין?

buypostil

קרדיט תמונה FREEPIK

— תוכן שיווקי —

גירושין טומנים בחובם אירוע שהוא לא רק משמעותי, כי אם מטלטל בחייהם של בני הזוג. רבים מתארים זאת, כאירוע המביא עמו מתחים רבים, חרדה ומערבולת רגשות כאילו היה והקרקע נשמטה מתחת לרגליהם.

במקרים ובהם מתעוררים חילוקי דעות קשים, הרי שבני הזוג המתגרשים עלולים למצוא עצמם בתהליכים משפטיים ממושכים. כחלופה להליכים המשפטיים הללו, עומדת האפשרות לגישור המציע דרך נוחה לעתים לטפל בפירוק הנישואין תוך הפחתת גובה הלהבות.

להלן נסקור ונבין כיצד תהליך הגישור בתיקי גירושין יכול להביא עמו יתרונות בלתי מבוטלים, וכן נבקש להבין גם את אתגריו תוך שמדובר בתהליך הכרוך בהסכמת שני הצדדים.

מהו גישור משפחתי?

גישור בכללותו הוא פרקטיקה של פתרון סכסוכים חלופי שבו צד שלישי ניטרלי, הקרוי מגשר, עוזר לצדדים המתדיינים למצוא פתרון משותף מקובל עבור הקונפליקט שלהם.

בניגוד לשופט או לבורר, המגשר אינו מקבל החלטות אלא מקדם תקשורת ומשא ומתן בין הצדדים. על-כן ההסכמה של שני הצדדים היא חשובה מאין כמוה.

התהליך בדרך כלל כולל מספר מפגשים שבהם שני הצדדים דנים בצרכים ובאינטרסים שלהם בנוגע לנושאים מרכזיים כגון חלוקת רכוש, משמורת ילדים, מזונות ועניינים נוספים רלוונטיים.

לא כל מגשר הוא מגשר משפחתי, וישנה הסמכה פרטנית בנושא זה, המאפשרת לעורך הדין לספק את שירותיו גם כמגשר; תפקיד זה מצריך בקיאות מירבית בדיני הגירושין ובדיני המשפחה בכללותם.

יתרונות הגישור בגירושין

ראשית כל, היכולת להגיע לדיון שליו ובאופן המתווך על-ידי צד ג' ניטרלי, בכוחו לצמצם את הלחץ הרגשי הרב אליו נתונים הצדדים.

הגישור מיועד להפחית את האופי התוקפני של הליכי הגירושין, כל שכן כאשר מדובר בצדדים המצויים במחלוקת עמוקה ביניהם, ובכך להוריד את הלחץ הרגשי ולשמר יחסי כבוד בין הצדדים.

היבט זה חשוב במיוחד כאשר בני הזוג חולקים ילדים משותפים, והוא מקדם גישה שיתופית להורות משותפת הפועלת למען שלום הילדים.

גם מבחינת המשאבים הכלכליים, הרי שגישור יכול להביא ליתרון משמעותי. הגישור בדרך כלל פחות יקר מאשר הליך גירושין משפטי רגיל וממושך. הוא מפחית את הצורך בייצוג משפטי ממושך וזאת כאשר הצדדים מצליחים להימנע מלהגיע לכותליו של בית המשפט.

אתם שולטים בתוצאות

בשונה מן התהליך המשפטי שם בית המשפט נדרש להכריע לטובת צד אחד בלבד, הרי שהגישור מעניק לצדדים את הכוח לקבוע את החלטותיהם במקום שבית המשפט יקבע זאת עבורם.

הגישור לרוב יעניק אפשרות לפשרות ולמציאת עמק השווה בין שני הצדדים. היבט זה לרוב גורם לתוצאות מיטביות יותר בין הצדדים ומקנה לכם את היכולת להגיע להסכמות נרחבות.

אתגרי הגישור

אל נא נצייר את הגישור המשפחתי בצבעים ורודים בלבד.

גישור משפחתי מוצלח יוצא מנקודת הנחה ששני הצדדים יכולים להשפיע על התהליך באופן יחסית שווה. במקרים שבהם קיים אי שוויון כוח משמעותי או היסטוריה של התעללות, אלימות פיזית ו/או מילולית, או פערים כלכליים משמעותיים, ייתכן שהגישור לא יהיה מתאים כיוון שהוא עלול לפגוע בצד החלש יותר.

כמו-כן, עלינו לקחת בחשבון כי ישנם מקרים מורכבים יותר ומורכבים פחות. חלק מהגירושין כוללים בעיות מורכבות שעשויות להיות קשות לפתרון באמצעות גישור בלבד, כגון במקרים של נכסים נסתרים או הסדרים עסקיים מורכבים. במקרים כאלה, ייתכן שיהיה צורך במומחיות משפטית ופיננסית נוספת.

אם כך, האם גישור משפחתי יכול להועיל?

המחקרים הסטטיסטיים נוטים לכאן ולשם, והדבר הנכון ביותר לומר על תיקי גירושין הוא שלא נכון להשליך מקרה אחד על אחר.

ישנם המראים שהגישור המשפחתי יכול להועיל ולספק פתרון שיניח את דעת שני הצדדים. אחרים בוחרים להציג את מורכבות היחסים שבין הצדדים אשר אינם מוכנים לתקשר אלו עם אלו.

במידת האפשר, הרי שגישור בהחלט יכול לעמוד לטובתכם, אך זוהי החלטה משותפת שתצטרכו לקבל ביחד, ולערוך את התהליך יחדיו.

לקבלת ייעוץ משפטי נוסף בנושא זה, ניתן לבקר באתר עו"ד דן לימור: https://danlimor.co.il/

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *