כיצד עורך דין יכול לסייע ברכישת דירה?

buypostil

קרדיט תמונה FREEPIK

—תוכן שיווקי—

רכישת נכס למגורים תהא לרוב אחת מן העסקאות החשובות ביותר אותן יערוך אדם לאורך חייו. הרי שמדובר בעסקה הטומנת בחובה מאות אלפי עד מיליוני שקלים; כל טעות וכל אי-שימת לב ולו הקטנה ביותר, הרי שהיא נידונה למפח נפש רב. ענף הנדל"ן על סוגיו איננו נהיר וברור לכול, ומתפקידם של עורכי דין לדיני מקרקעין הוא לשפוך אור על הנעשה, ולהבטיח תהליך נעים, ברור ונגיש ללקוחותיהם. לצד זאת, עורכי דין לדיני נדל"ן פועלים למען הבטחת ביטחונם הכלכלי של לקוחות המיוצגים, ומהווים כשומרי הסף למען סלילת הדרך לעסקה בטוחה ובריאה.

בדיקות מקדמיות

אחת מן הפעולות הבסיסיות והחשובות ביותר אותן עורך מקרקעין עורך היא לא אחרת מאשר בדיקת ביצוע שורה של בדיקות מקדמיות אודות הנכס. לצד הביקור הפיזי בנכס הנדל"ן, נשאלת השאלה החשובה יותר – מהי זהות הנכס? מי עומד מאחוריו? האם ישנם אי אלו היבטים הנדרשים לטיפול מקדים בטרם רכישתו? ניתן למצוא לכך דוגמאות לאינספור, כאשר הבולטות שבהן היא זהות בעלי הנכס; האם זהותם היא זו הכתובה בנסח הטאבו? האם אחד מבעלי הזכות על הנכס לא היו נוכחים? בדיקת נסח הטאבו גם יכולה לגלות פרטים חסרים שאינם נגלים בעין מביקור כגון חריגות בנייה. כדאי לדעת, כי בעת רכישת נכס ובו חריגת בנייה, הרי שרוכש הזכות על הנכס רוכש גם את ה'זכות' על העבירה.

בדיקות מס

לצד אלו, אחד מתחומי התמחותו של עורך דין לדיני מקרקעין שמור גם לביצוע בדיקות לתשלומי מס בעבור הרשויות. רבים נוהגים לראות במכירת דירה כצעד אשר גורר עמו תשלומי מס לרבות מס שבח והיטל השבחה. עם זאת, חשוב להכיר גם במס הרכישה המשולם על-ידי הרוכשים. בעת שרוכשים נכס ראשון, ישנן מדרגות מס הנעות החל מפטור ועד לתשלום מקסימלי. עוד יש לדעת, כי כאשר רוכשים נכס שני הרי שמדרגות המס משתנות. כחלק מן השירות, עורך הדין יבחן יחד עם הרוכשים את גובה תשלום המס הנדרש. זהו אלמנט חשוב בתכנון התקציבי לרכישת הנכס שכן מדובר לעתים קרובות בעשרות אלפי שקלים. היערכות מוקדמת באשר לגובה התשלומים, תאפשר לרוכשים להיערך נכונה.

בדיקת חוזה המכר

את כל המסע המשותף שעורכים הרוכשים אל מול המוכרים, וכלל הנושאים שעלו במהלך התקשורת לביסוסה של העסקה, מתרגמים עורכי הדין הן מטעם מוכרי הדירה והן מטעם רוכשי הדירה אל תוך חוזה מכר סדור ומפורט. מטרת חוזה המכר היא שלא לאפשר ולו שטח אפור אחד אשר יותיר מקום לפרשנות, ומשם גם למחלוקות וסכסוכים משפטיים. בדיקת חוזה המכר ניכרת אף יותר כאשר מדובר בקניית דירה מקבלן ,  אז מדובר בחוזה עב כרס הכולל בתוכו סעיפים ותתי-סעיפים אשר לא אחת מפרים את זכויותיהם של הרוכשים. בדיקה דקדקנית, יכולה לסלול את הדרך כאמור, לעסקה בטוחה ונכונה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *