לאחר שעשה היסטוריה חילק ראש העיר הנבחר פרחים לעובדי העירייה

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

לאחר שמתן דיל עשה היסטוריה ונבחר לראש העירייה הצעיר ביותר בתולדות העיר, התייצב דיל בעירייה וחילק פרחים לעובדים.

 

ראש העיר רחובות הנבחר עו"ד מתן דיל בן 41, רשם אמש הישג מרשים ועשה היסטוריה בעצם בחירתו לתפקיד כראש העיר הצעיר ביותר בתולדות העיר. דיל כאמור סיים בתוצאה חד משמעית של 59.34% מקולות הבוחרים מול 40.66 שקיבל זהר בלום, לנתון כאמור יש להוסיף עוד 4 קלפיות של קולות החיילים אך מאחר והפער ביניהם גדול מאוד בהפרש של כעשרת אלפים קולות, ספירתם לא תשפיע על התוצאה הברורה. דיל נכנס לחיים הפוליטיים המקומיים כשנבחר למועצת העיר רחובות בגיל 26.

מתן דיל ורעייתו אפרת בניצחון הבחירות צילום רחובות ניוז
מתן דיל ורעייתו אפרת צילום רחובות ניוז

הקמפיין של מתן דיל החל כבר בחודש מאי אשתקד, אירוע הטבח בשבעה לאוקטובר דחה את כל התוכניות עם הכרזת ראש הממשלה בנימין נתניהו על מלחמת "חרבות ברזל'. העיר התאבלה לא מעט על טובי בניה ונוצרה אווירה של עצבות, דכדוך ואבלות. קיום המלחמה המתמשכת עד היום, דחתה את הבחירות לחודש פברואר 2024.

 

מתן דיל בחר בקמפיין נקי, נטול השמצות, סרטוני הסברה על תכנון ובניה, הקמת מטה הומה פעילים נמרצים שהגיעו מדי יום במטרה אחת כולם. במטה דיל אפשר היה להרגיש את האחדות האמיתית שרצה הציבור לראות, המטה היה מורכב מפסיפס של המרקם החברתי בעיר, נציגי העדה האתיופית, נציגי ברית המועצות, חרדים, דתיים לאומים, מסורתיים וחילונים. בתאריך 17.2.2023 נערך הסיבוב הראשון לראשות ולמועצת העיר, כאשר על ראשות העיר התמודדו ארבעה- ראש העיר המכהן רחמים מלול, מ"מ ראש העיר זהר בלום, סגן ראש העיר יניב מרקוביץ' ועו"ד מתן דיל. יניב מרקוביץ' (14%) ורחמים מלול (18%), סיימו במקומות האחרונים ולסיבוב השני עלו זהר בלום עם 27% ומתן דיל עם תוצאה של 39.5 אחוז, לדיל כזכור חסרו מאות קולות בודדים לגבור על כולם כדי לעבור את ה-40%.

מימין: מתן דיל, זהר בלום, יניב מרקוביץ' ורחמים מלול

הסיבוב השני נערך אמש (10.3.2024) מתן דיל מול זהר בלום, בתחילת הסיבוב ישבו דיל ואנשי מטהו בבית משפחת בלום וסיכמו עם זהר בלום שהוא יפרוש ובתמורה יקבל סגנות בשכר וימשיך להחזיק בתיק החינוך. באותו ערב מפורסם (מוצ"ש 3.2.2024), בלום חתם לדיל על הסכמתו אולם למחרת חברו לרשימה אבי קינד לא הסכים למהלך משהבין שהוא לא יקבל תפקיד של סגן בשכר. מאותו הרגע החלו לחצים כבדים על בלום מצד יו"ר האופוזיצה ח"כ יאיר לפיד ומובילי מחאות המהפכה המשפטית שיחזור בו מחתימתו. לאחר הלחצים התחרט בלום, חזר בו מחתימתו והמרוץ לראשות העיר בין בלום לדיל יצא לדרך.

מעמד חתימתו של זהר בלום ומתן דיל במוצאי שבת שעברה
מעמד חתימתו של זהר בלום ומתן דיל במוצאי שבת שעברה

 

"הקמפיין שעשה מטה בלום, היה אחד המגעילים והמביישים ביותר שהיו כאן ברחובות" אמר אחד התומכים של מתן דיל והוסיף: " אנשים לא למדו כלום ממה שקרה לנו בשבעה באוקטובר. עשו ממתן דיל מפלצת של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הכפישו בהודעות סמס, הוציאו שקרים והיה מאוד מכוער. הציבור לא אהב את הקמפיין השלילי והמכוער ואמר את דברו".

צילומי מסך סטורי
צילומי מסך סטורי

"בסופו של דבר ראש העיר הנבחר מתן דיל הביס לא רק את רחמים מלול וזהר בלום, הוא הביס את יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, חברי הכנסת מרשימתו שהגיעו לסייע בקלפיות, הוא גם הביס את משה רדמן וכל מי שהגיע מחוץ לעיר וחשב לעצמו שהוא ינהל את התושבים. הציבור לא אהב את ההתערבות החיצונית והתוצאה מדברת בעד עצמה".

מימין: אבי מוזס, רחמים מלול, אור כהן ונוני סנדלר הקמפיינר של מטה בלום יושבים בזמן ספירת הקולות בקפה של קינד
מימין: אבי מוזס, רחמים מלול, אור כהן ונוני סנדלר הקמפיינר של מטה בלום יושבים בזמן ספירת הקולות בקפה של קינד

"דיל זכה בלמעלה מעשרת אלפים קולות יותר מאשר זהר בלום. גם רחמים מלול שישב אמש מחויך בבית הקפה של אבי קינד לא הצליח להושיע את מחנה בלום ולמעשה היה שותף מלא להפסד המוחץ. הציבור רוצה את מתן דיל שיכהן כראש העירייה, רחמים ובלום צריכים לפרוש בכבוד ובקרוב הם יפנו את מקומם לנבחר החדש. תושבי העיר אומרים להם תודה אך מחכים יותר לראות את מתן דיל בתפקיד".

 

מתן דיל בן 41, נשוי לאפרת 41 (השניים הכירו כבר בכיתה א'), להם ארבעה ילדים – עלמה בת 11, הלל בת 9, יהונתן בן 7 ועברי בן החמש.

משפחת דיל מצביעה בבחירות 2024
משפחת דיל מצביעה בבחירות 2024

תגובות

3 תגובות

  1. הגיע בזמן שזהר ישלם על מעשיו!!!
    די עם השקרים, החובבנות והזילזול בתושבים!
    יש לשלוח את זהר ללשכת העבודה!!!

  2. כמה שפחות שיזכיר ויערב את הליכוד, כך ייטב לכולנו

    הרי אין מושחת ( בכל המדינה ) מהחבורה הזו

    לא רואים אפילו את ש"ס !!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *