לא תאמינו מהיכן קיבלת עיריית רחובות 1.8 מיליון שקלים?

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

עיריית רחובות קיבלה בשנת 2016 1.8 מיליון שקל מהמשרד לפיתוח הנגב והגליל. זאת על אף שהיא לא קשורה לא לנגב ולגליל. ובטח שמדובר ברשות איתנה עם תקציב יציב

ההבנה כי פיתוחה של הפריפריה וצמצום הפערים היא המפתח לקידומה של מדינת ישראל כולה, היא אשר הניעה את הקמת המשרד לפיתוח הנגב והגליל ואת פעילותו הרבה. ואכן לפני כשנתיים בהחלטת ממשלה נקבע כי לשמו של המשרד הנגב והגליל תתווסף המילה "פריפריה" וכי הוא יקבל מאות מילוני שקלים לטובת "פריפריה חברתית" בפועל נוצר מצב אבסורדי ,שדווקא רשויות מקומיות חזקות ביותר ממרכז הארץ כמו תל-אביב,ראשל"צ ,נתניה פתח-תקווה והן רחובות מקבלות מהמדינה עבור שכונות חלשות שבתחומן . כאשר ברחובות מדובר על השכונות אושיות וקרית משה.
אך מנגד רשויות מקומיות חלשות לא מקבלות מספיק תקציבים כדי לחזק את מעמדן כמו ירוחם, טבריה ומצפה רמון. עיקר הטענה כי רשות כמו רחובות יכולה להשקיע כסף רב בשכונות חלשות ולא להסתמך על תקציבי המדינה.
הנתונים שהוצגו בוועדת השקיפות בראשות ח"כ סתיו שפיר העלו סימני שאלה רבים . עו"ד רעות כהן מהאגודה לזכויות האזרח התייחסה לדברים " הנתונים מעלים שאלות קשות בנוגע להעדפות משרד לפיתוח הנגב והגליל . שיטות התקציב גורמות ליתרון מובנה של הרשויות החזקות .כך נוצר מצב אבסורדי שהחזקים מתחזקים והמוחלשים נחלשים עוד יותר. השיטה פגומה ופוגעת באוכלוסיות המוחלשות ,אבל הממשלה מעלמת וממשיכה לקיים מצג שווא".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *