להאיר את העולם בחיוך: הלבנת שיניים לכל גיל

megalinks122

freepik

החיוך הוא לחלוטין כרטיס הביקור שלנו. כאשר אנחנו מחייכים חיוך שהוא ״בסדר״ אנשים לא תמיד זוכרים אותנו אך כשהחיוך לבן ומבריק, כולם זוכרים אותנו. השיניים משפיעות על הרושם הראשוני שאנחנו משאירים, על הביטחון העצמי שלנו ועל האופן בו אנשים אחרים תופסים אותנו. כאן בדיוק נכנסים טיפולי הלבנת שיניים לכל גיל כשכל אחד יכול למצוא את השיטה המתאימה ביותר עבורו.

אחת השאלות שאנחנו יכולים לשאול הוא האם הלבנות שיניים היא טרנד בלבד או האם ישנו צורך רפואי של ממש. התשובה לכך היא שטיפולי ההלבנה נכנסים תחת ההגדרה של טיפולי שיניים אסתטיים אך הם יכולים להשפיע על בריאות השיניים ועל הביטחון העצמי שלנו. במאמר זה ניכנס לפרטי פרטים על מהות הטיפול, האפשרויות שעומדות לפנינו ונעזור בקבלת החלטה איזה טיפול לעבור.

 

גורמים המובילים לשיניים צהובות

רגע לפני שנצלול לבחון שיטות הלבנת שיניים אחד הדברים שכדאי שנעבור עליו הוא הגורמים אשר משפיעים על הצבע שלהן. כאן אנחנו נחלק את הגורמים לחיצוניים ופנימיים.

גורמים חיצוניים המובילים לשיניים צהובות

  • משקאות – משקאות מסוימים כמו קולה, תה, קפה ויין אדום יכולים להוביל לכתמים על השיניים.

  • מאכלים – מאכלים בעלי צבע חזק כולל פירות יער ורוטב עגבניות יכולים לגרום להופעת כתמים.

  • עישון – עישון מוביל לתופעות רבות כשאחת מהן היא הופעת כתמים על השיניים בשל הצטברות הזפת וחומרים אחרים על השן.

  • היגיינת פה – היגיינת פה לקויה עלולה להוביל בסופו של דבר לפגיעה בשיניים. יש להקפיד על צחצוח שיניים פעמיים ביום ושימוש בחוט דנטלי.

  • טיפולי שיניים – יכולים במקרים מסוימים לגרום לכתמים.

גורמים פנימיים המובילים לשיניים צהובות

  • גיל – הגיל שלנו משפיעה על שכבת האימייל שנעשית דקה יותר וחושפת את השכבה הפנימית והצהובה יותר של השן.

  • גנטיקה – יכולה להית גורם אשר משפיע על הצבע של השיניים.

  • תרופות – כמו טטרציקלין ונוספות עשויות להוביל להצהבה של השיניים.

  • מחלות – ישנן מחלות אשר עשויות, בין היתר, להוביל לצבע לא מחמיא לשיניים.

שיטות הלבנת שיניים

אנחנו יכולים לראות כי ישנן שתי שיטות עיקריות של הלבנה של השיניים. הראשונה נחשבת להלבנה חיצונית והשנייה הלבנה פנימית אך גם בתוך כך ישנן שיטות נוספות שאנחנו יכולים להסתכל עליהן, למשל:

סד לילה 

מדובר בתבנית שנבנית במיוחד עבור השיניים ושעשויה מסיליקון. בתוך התבנים מורחים חומר מלבין בריכוז נמוך יחסית. כאשר מלבישים את התבנית על השיניים נוצרת תבנית מדויקת והרמטית אשר מונעת מחומר ההלבנה לזלוג לחניכיים. הטיפול נמשך בסך הכול בין עשרה ימים לשבועיים ואת התוצאה הראשונית אפשר לראות כבר לאחר ארבעה ימים. אין צורך להגיע למרפאה לטיפולי ביניים ולאחר ביצוע התבנית הראשונית כל שאר הטיפול מתבצע בבית.

הלבנת שיניים בלייזר

הלבנה בלייזר מתבצעת במרפאת השיניים כיוון שמדובר בשיטה אגרסיבית יותר מהסד. בשיטה זו אנו דוחסים את כל תהליך ההלבנה לטיפול של שעה בלבד. בטיפול הרופא מורח את חומר ההלבנה על השיניים ולאחר מכן עובר עליהן עם מכשיר לייזר חזק. כדאי לדעת כי מדובר בתהליך יעיל מאד אשר מוביל לתוצאות שיכולות להישאר עד שש שנים אך בימים הראשונים לאחר הטיפול עשויה להיות רגישות בשיניים.

ציפוי חרסינה לשיניים

נועד לאלו אשר לא יכולים להשתמש בשיטות אחרות ולאלו שרוצים להשקיע בהלבנה לטווח הארוך. בשיטה זו משייפים חלק משכבת השן כך שהציפוי יידבק אליה בצורה המיטבית ולאחר מכן מצמידים את הציפוי עצמו. 

פרמון דנטל מבצעים מגוון טיפולי הלבנת שיניים ביעילות המרבית. צרו קשר ושמעו על מגוון הטיפולים העומדים בפניכם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *