לידיעת תושבי רחובות: בקרוב רכבת ישראל תהפוך לשקופה בדיוק לנוסעים

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז
רכבת.צילום ארכיון

רכבת ישראל מציגה: מדד דיוק מורחב, שקוף ומעודכן בזמן אמת.

המדד החדש יעלה בשבועות הקרובים לאתר רכבת ישראל, ויהפוך את רכבת ישראל לאחת מחברות הרכבות השקופות ביותר בעולם לנוסעיה.111בהנחית המנכ"ל, שחר איילון, רכבת ישראל הופכת לאחת מחברות הרכבות השקופות ביותר בעולם, ומציגה מדד דיוק מורחב ומעודכן לנוסעים.

מדד הדיוק יכלול לצד נתון ההגעה אל תחנת היעד, כפי שהיה עד היום, גם את מדד דיוק בהגעה לתחנות ביניים, מספר רכבות שהגיעו בזמן, ונתון יומי של רכבות שאיחרו ושבוטלו.

שיטת מדידת הדיוק בישראל זהה לסטנדרט האירופאי של האיגוד הבינלאומי לרכבות (Worldwide railway organization‎), ולפיו עמידה בלוחות הזמנים עד 5 דקות איחור, לתחנת היעד.

רכבת ישראל היא בין היחידות במדינות ה OECD המפרסמת את נתון הדיוק בכל רבעון, ובכל שעה באתר האינטרנט של החברה. הנתון מציג שקלול של הדיוק מחצות ועד לרגע הפרסום.

כעת, תפרסם רכבת ישראל גם את נתון הדיוק בהגעה לתחנות הביניים, לצד דיווח מיידי על רכבות שהגיעו בזמן או שבוטלו, מסיבות תפעוליות או אחרות. במהלך זה, תהפוך רכבת ישראל לאחת מחברות הרכבות השקופות ביותר בעולם, ואחת היחידות שמציגה את הנתונים הללו באופן ציבורי, ונגיש לכל.

מרכבת ישראל נמסר: "לצד ההתפתחות האדירה של הרכבת בשנים האחרונות, בקווים, תחנות, מסילות וטכנולוגיות, אנו מתמודדים בעת זו עם אתגרים משמעותיים דוגמת הצפיפות, המחסור ברכבות, אורך מסילה מצומצם וזמן מסילה שהגיע לרוויה. רכבת ישראל רואה חשיבות רבה בשקיפות המצב ללקוחות, ובקידום שיח אמיתי עם הנוסעים, שהם שותפנו המלאים לדרך. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ, ונעשה כל שניתן כדי לתת את השירות הטוב ביותר לנוסעינו, תחת האילוצים הקיימים. מדד הדיוק המעודכן, לצד פיילוט הפיצוי האוטומטי, הם צעדים ראשונים בכיוון זה, ובעתיד נקדם צעדים נוספים לרווחת נוסעינו."

*מדד הדיוק החדש – מקרא*
אחוז דיוק בהגעה לתחנות הסופיות – מציג את אחוז הרכבות אשר הגיעו בטווח זמן של עד חמש דקות עיכוב לתחנת היעד הסופית של הרכבת. המדד משקלל את כלל הרכבות המופעלות מידי יום החל מהשעה 00:01.

אחוז דיוק בהגעה לתחנות הביניים – מציג את אחוז הרכבות אשר הגיעו בטווח זמן של עד חמש דקות עיכוב לתחנות הביניים. המדד משקלל את כלל הרכבות המופעלות מידי יום החל מהשעה 00:01.

רכבות שהגיעו בזמן – מספר הרכבות היומי הכולל שהגיעו לתחנה הסופית בזמן (עד חמש דקות עיכוב).

רכבות שאיחרו – מספר הרכבות היומי הכולל שאיחרו לתחנה הסופית במעל חמש דקות.

רכבות שבוטלו – מספר הרכבות היומי הכולל שבוטלו בשל אירועים שונים

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *