לימודי קוד לילדים – אילו אפשרויות קיימות?

buypostil

קרדיט תמונה FREEPIK

—תוכן שיווקי—

במדינתנו הקטנה הידועה כמעצמת הייטק בקנה מידה עולמי, ולאור הפופולריות הגוברת של היחידות הטכנולוגיות בצה"ל, אין זה מפתיע כלל כי הדור הצעיר מתעניין כמעט באופן אינסטינקטיבי בלימודי קוד ומחשבים. מרפרוף קל ברשת, ניתן למצוא מגוון רחב של אפשרויות , ושלל מכללות ללימודי קוד ומחשבים לילדים המציעות מסלולים מרתקים ופרקטיים. בשיחתנו עם הצוות של מכללת שחקים סייבר , ישבנו להכיר את מסלולי הלימוד המובילים של המכללה, ואשר משקפים במידה רבה את הקורסים הפופולריים ביותר אשר זוכים לתהודה נרחבת בקרב הדור הצעיר.

תחום לימודי הגיימינג

בשונה ממה שאנו המבוגרים מכירים, ענף הגיימינג הלך והתפתח במרוצת השנים, כשהוא מציע שלל של אביזרים משלימים, מחשבים עוצמתיים ותפאורה שלמה המכניסה את הגיימר הישר אל תוך האווירה. נדמה לכם שבניית משחק מחשב בגרפיקת תלת ממד היא מלאכה השמורה אך ורק למתכנתים בוגרים? זה הזמן שלכם להכיר את הפלטפורמות המובילות לבניית משחקי מחשב, ושאינן מצריכות ולו כתיבת שורת קוד אחת. יוניטי ורובלוקס, אלו הן שתי הפלטפורמות המובילות כיום לבניית משחקי מחשב. הן מקנות את היכולת לבנות משחקים ברמה גבוהה, ולמעשה ישנן חברות גיימינג שתרות במרץ אחר מפתחי ומפתחות משחקים. וכן… אפילו בני ובנות נוער. במכללת שחקים פתחו שני מסלולי לימוד, האחד ללימודי Unity והשני ללימודי Roblox, ובמסגרתם רוכשים המשתתפים ידע פרקטי מעמיק בפלטפורמות, ולצדן גם למדים טכנולוגיות קוד רלוונטיות, אשר פותחות צוהר לעוד מגוון רחב של יכולות מתקדמות.

תחום לימודי הסייבר

בעוד שמרביתנו מכירים את החזיתות עמן ישראל מתמודדות מעל פני השטח, הרי שרבים אינם מודעים להמולה והרחש שבמרחב המקוון. אין זה מקרי שישראל הפכה במרוצת השנים לאחת מן המדינות המובילות בעולם בתחום הסייבר ואבטחת המידע, עם יחידות טכנולוגיות מובחרות העומדות על המשמר. בשחקים שמחים להציע שני מסלולי דגל האחד ללימודי סייבר לילדים ונוער: האחד קורס סייבר קידס הפונה לילדים, והשני קורס האקר פרו הפונה לבני ובנות נוער מגילאי החטיבה ועד לתיכון כולל.

תחילת הלימודים מוקדשת להקניית ידע בתפעול תקלות מחשב, בהיכרות עם האופן שבו האינטרנט פועל, וכיצד אתרים עולים לאוויר.

בשלב השני, לומדים המשתתפים והמשתתפות לבנות אתר אינטרנט במו-ידיהם, ובאמצעות טכנולוגיות קוד, כאשר בקורס לילדים, נלמדות השפות: Html, Css ו-JavaScript ובקורס לבני נוער נלמדות עוד שתי שפות נוספות: PHP ו-SQL.

בשלב השלישי של הקורס, נכנסים המשתתפים אל תוך נעליהם של ההאקרים ומבצעים מגוון טכניקות פריצה והשתלת קודים זדוניים. בין היתר, מבצעים את אחת ממתקפות הסייבר הנפוצות ביותר ומפילים את אתרי האינטרנט שנבנו, זאת תוך ניצול חולשות המתקיימות בין שפות הקוד.

לצד זאת, נכנסים המשתתפים והמשתתפות גם לנעליהם של לוחמי הסייבר, ולמדים כיצד להגן על הנכסים הדיגיטליים, ולמנוע מתקפות זדוניות.

לימודי מיינקראפט

קורס מיינקראפט נחשב למסלול לימודי קל ופשוט באופן יחסי, ועל-כן הוא גם פונה לרוב לילדים בגילאי היסודי ועד לחטיבה. מדובר באחד מן המשחקים הפופולריים ביותר בעולם, ולמעשה הוא התהדר בתואר המשחק המשוחק ביותר בהיסטוריה. לאור הפופולריות האדירה שלו, יוצרי המשחק הקימו ממשק מקביל העונה לשם מיינקראפט Education ובו ניתן לשתול פקודות קוד, ולשנותו באופן ניכר. במכללת שחקים לקחו את היוזמה אף צעד קדימה ומציעים קורס מודינג במיינקראפט, ובו לומדים כיצד לבצע שינויים מרהיבים ומדהימים במשחק, החל מיצירת דמויות וירטואליות חדשות ועד ליצירת עולמות וירטואליים חדשים לחלוטין.

תוך כדי המשחק, למדים המשתתפים את שפות הקוד JavaScript ו-Python הנחשבות לפופולריות בקרב מתכנתים ליישומי ווב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *