לצפייה היכנסו לפייסבוק

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

באמצע יוני תשיק הרשת החברתית 24 ערוצי טלוויזיה לקהל הצעיר כך מפרסם "ישראל היום"

בעוד תעשיות הטלוויזיה מחפשות כל הזמן את דרכן לאינטרנט, נראה כי הרשת החברתית פייסבוק דווקא עושה את הדרך ההפוכה וקרובה מתמיד להשיק ערוצי טלוויזיה משלה.

עיתון "ישראל היום" מפרסם הבוקר (ראשון) כי ‭ 17-ב‬ ביוני, במהלך פסטיבל הפרסום בקאן, תחשוף פייסבוק את הצעד בדרך לכיבוש היעד הבא בתקשורת: בתוך האפליקציה ובאתר יושקו לא פחות ‭ 24-מ‬ ערוצי טלוויזיה, רובם נועדו למשוך קהל צעיר, שפחות צופה בטלוויזיה הקלאסית.

מקורות יודעי דבר דיווחו כי לפני שלושה חודשים ניתן "אור ירוק" להפקת התוכניות ולגיוס כוכבים מוכרים, וכי פייסבוק מחפשת עכשיו תכנים בשתי קבוצות: תכנים ארוכים, שיתאימו יותר לצפייה בבית, גם במסך הטלוויזיה וגם במסכים קטנים; ותכנים קצרים שיימשכו ‭ 10-5‬ דקות, זולים להפקה, שיוחלפו בכל 24 שעות ויהיו נוחים לצפייה בדרכים ובמכשירים ניידים. פייסבוק גם מתכוונת להפיק משדרי ספורט באפליקציה.

מיזם הווידאו החדש מצביע על כיוון חדש של פייסבוק, שבו היא מתכוונת לפקח על התכנים העוברים באתר, וכנראה להיכנס לתחרות מול אמזון, מול שירות יו-טיוב של גוגל ומול "סנאפ" במאבק על רכש תוכן איכותי מאולפנים מובילים. רק בשבוע שעבר הודיעה גוגל כי יו-טיוב תממן תוכניות חדשות, ובהן, בין השאר, תוכנית אירוח בכיכובה של אלן דג'נרס. תוכניות אלו יהיו זמינות לכל צופה, ולא רק למנויי שירות המנויים שלה, שמחירו 10 דולרים בחודש.

פייסבוק רואה את איכות תוכני הווידאו כתכונה חשובה לשימור לקוחות, בעיקר של הקהל הצעיר שבורח מפייסבוק למתחרה "סנאפצ'אט‭."‬ כמו כן, זוהי דרך נוספת למשוך פרסומות, שבדרך כלל שמורות לשידורי הטלוויזיה הקלאסיים.

אחד המנהלים הבולטים של המיזם החדש הוא ריקי ואן וין, ממייסדי ‭ ,CollegeHumor‬ שגויס בדצמבר לפייסבוק לשמש מנהל האסטרטגיה היצירתית. ואן וין והצוות המצומצם שלו ניהלו מאז פגישות עם חברות הפקה וצפו במיזמי וידאו חדשים, באורך שבין ‭ 30-ל 5‬ דקות, שיוצגו בלשונית משודרגת בגירסה הבאה של אפליקציית פייסבוק. בסדרות שפייסבוק תפיץ תהיה גם "בית הקלפים‭."‬ בקבוצה הקצרה יותר, פייסבוק מחפשת עדיין מפיקים של סרטונים שיימשכו עד 10 דקות.

זאת ועוד, פייסבוק גם תשלב בשידורי הטלוויזיה שלה תוכנית שידוכים במציאות מדומה, שהפיקה קבוצת Conde‬‭,Nast Entertainment שבה אנשים נפגשים לדייט ראשון עם משקפי מציאות מדומה. בשלב זה אין פרטים על התוכנית, אך החברה המפיקה אישרה שיש לה פרויקט וידאו משותף עם פייסבוק.

יצוין כי פייסבוק כבר דיווחה לפני כמה חודשים על כוונה להיכנס לתחום הווידאו, אך אז הודיעה כי תיישם מודל של שיתוף רווחים בפרסומות עם מפיקים שישתמשו בפלטפורמה שלה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *