מאבק חדש: עשרות משפחות מתנגדות להקמת בית קפה בשכונתם

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

מאבק חדש: עשרות משפחות מתנגדות להקמת בית קפה בשכונת שעריים שבמרכז העיר- מטרים ספורים מביתו של ראש העיר.

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/CF4MgrToxtNL55X6knLNtg

השבוע החלו להתאגד עשרות משפחות לתוכנית שמקדמת העירייה, שדרוג בית עתיק ברחוב מנשה קפרא "בית קועטה" שנתרם לעירייה במסגרת שימורו, הבית נבנה ב- 1920, בתוכו מבקשת העירייה לשדרגו למוזיאון ולבית קפה. התושבים סיפרו לחדשות רחובות ניוז: " שראינו את השלט של העירייה על התוכנית חשכו עינינו" סיפר אחד התושבים שגר ממש ממול והסביר: " רחוב מנשה קפרא זה רחוב מאוד צפוף מאוד, יש כאן המון ילדים ומצוקת חניה בלתי נסבלת. אנחנו לא מבינים את ההגיון של העירייה הבית נמצא מול בית כנסת ובית מדרש, כולם מתקשים להגיע לכאן ולמצוא חניה, מה שהכי מפליא אותנו, שראש העיר רחמים מלול גר כמה בתים מכאן והוא מכיר את המצוקות, לא מבין איך הוא מקדם תווכנית כזו. עד היום הגיעו לכאן בבקרים ילדי בתי ספר במסגרת סיורים לימודיים, זה לא הפריע לאף אחד, לא ברור מאיפה בר הרעיון ההזוי הזה".

מה אתם מתכוונים לעשות?

"התחלנו להחתים את השכנים, מסביב לבית העתיק יש שישה בנייני מגורים ברחוב מנשה קפרא, הצטרפו להתנגדויות גם תושבי הרחובות הסמוכים, מרים מזרחי ורחוב שבזי, רובם כבר חתמו לנו על התנגדותם, אין היגיון בבית קפה בשכונה דתית חרדית. אם כבר איזה מבנה דת או משהו חברתי שישרת את תושבי השכונה. אבל לא בית קפה שיביא עוד עומס של אנשים מבחוץ".

בית קועטה רחוב מנשה קפרא צילום: רחובות ניוז

בעירייה הסבירו כי הרעיון לפתיחת בית קפה נועד לשרת את מבקרי המוזיאון שפוקדים את המקום. בקרוב העירייה תידון בהתנגדויות התושבים ותבחן את הנושא בועדה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *