מאבק חדש: תושבים מתנגדים להקמת מוסד חרדי בשכונתם

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

מאבק חדש: תושבים מתנגדים להקמת מוסד חרדי בשכונתם "ביום שישי גידרו את המקום והופתענו לגלות שבונים לנו עוד בית ספר".

 

תושבי שכונת גבעתי ברחובות הופתעו לגלות בבוקר יום שישי כי החלו לגדר את חורשת העצים שמול ביתם. התושבים החלו לברר אילו עבודות עתידות להתבצע במקום, הם פנו אל משרדי העירייה אלא שלטענתם לא קיבלו מענה ענייני, עובדתי ומקצועי. התושבים המשיכו ופנו גם אל מחלקת החינוך שטענו לדבריהם כי אין הם יודעים במה מדובר.

השטח בו ייבנה בית ספר חרדי

לאחר בירור מעמיק שערכו, הוברר להם כי על הקרקע מתחילות עבודות לבניית בית ספר ממלכתי חרדי, בן 4 קומות מכוח היתר אשר ניתן ביום 30.3.20 (לפני כמעט 3 שנים). לטענתם לא פורסמה הבקשה להיתר ובכך נמנעה מהם הזדמנות להתנגדויות. בתוכנית כאמור עתיד לקום בית ספר בן 4 קומות, קיימת תב"ע מס' 1007 אשר קובעת כי: "גובה הבניינים לא יעלה על 2 קומות פרט לבנייני בתי ספר שגובהם יכול להגיע עד 3 קומות בתוספת מבנים ליציאה לגג".
כעת מביעים התושבים חשש ומתנגדים להקמת בית הספר " זו פגיעה באיכות חיינו ובערך בתינו" אמר אחד מהם לחדשות רחובות ניוז וסיכם: "בשכונה כבר ניצבים בית כנסת וכן בית ספר ומכללה השייכים לרשת אורט. אלה כבר גורמים לעומס תחבורתי רב, לרעש והמון בשכונה ולא ייתכן כי ייבנה בית ספר נוסף בשכונה, ללא שיש בו צורך וללא שנשקלו שיקולים תחבורתיים שימנעו את העומס במקום ומבלי שנשקלה באופן ממצה גם הפגיעה באיכות חיינו".

חדשות רחובות - עיריית רחובות - רחובות ניוז
חדשות רחובות – עיריית רחובות – רחובות ניוז

ממלא מקום ראש העיר, מחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "הקמת בית ספר במקום הינה חלק מתוכנית בניין העיר ובהתאם לצרכי כלל האוכלוסייה בעיר ולהנחיות משרד החינוך. ההחלטה בנושא התקבלה באופן מקצועי, שקוף ונטול פניות. נפגשתי עם תושבים ואף הסברתי להם את מערך השיקולים המקצועיים והצרכים בנושא".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *